Rechter muis toets vertraging

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
EricK
Junior Member
Junior Member
Posts: 2
Joined: 2006-12-18, 11:38 UTC

Rechter muis toets vertraging

Post by *EricK »

Hallo

Ik heb vandaag TotalCommander voor het eerst geinstalleerd en raak al aardig gewend aan de mogelijkheden.

Wat ik niet begrijp is de vertraging in het menu voor de rechtermuis en ik hoop dat er een setting of tweak is om deze uit te schakelen.
Ik wil TC gebruiken om snel met bestanden te werken en dan is zit die vertraging heel erg in de weg.

Alvast bedankt
Eric
EricK
Junior Member
Junior Member
Posts: 2
Joined: 2006-12-18, 11:38 UTC

Post by *EricK »

Hallo

Gevonden.
Standaard staat de rechtermuis in NC modus.

Options/Operations/Mouse Selection Mode
Standaard Windows was de oplossing

Groet
EricK
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

Het is niet zozeer een vertraging, maar je moet de R-knop wat langer ingedrukt houden om het menu te krijgen. In NC-mode is een korte R-klik nl. om een bestand te selecteren (rood). Hoe dat in standaard windows zit weet ik niet, want dat gebruik ik niet.
0.618033988
User avatar
Rein de Jong
Senior Member
Senior Member
Posts: 393
Joined: 2005-01-30, 20:26 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Rein de Jong »

2EricK
Dat heeft wel het nadeel dat je dan niet meer met de RMK kunt selecteren door met de RMK over de bestanden te slepen. En dat werkt toch wel heel snel. :) Vanwege het selecteren van bestanden/mappen met de RMK is de vertraging voor het openen van het contectmenu met de RMK ingebouwd.

Heb je weleens gedacht om voor het oproepen van het contectmenu de Windows toets te gebruiken die direct links van de rechter CTRL toets zit? Die is daar nl. erg makkelijk voor en werkt zonder vertraging. Wat daar de officiële naam van is weet ik ff niet meer.
Groetjes/
______/Rein

--- Moderator NL-forum ---
zie ook: https://www.reindejong.nl/totcmd
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

Cool. Dat wist ik niet, van die rechter windows knop.
0.618033988
jordi.c
Member
Member
Posts: 109
Joined: 2006-02-18, 12:43 UTC

Post by *jordi.c »

Als ik de rechter windows toets indruk, krijg ik het windows startmenu en niet het contentmenu?

Ik gebruik Vista maakt dat wat uit?
User avatar
J.A. Gruys
Member
Member
Posts: 130
Joined: 2003-07-29, 07:49 UTC
Location: Netherlands

Post by *J.A. Gruys »

Niet de rechter Windows toets, maar de toets die (bij mij) tussen de rechter Windows toets en CTRL zit, dus de derde van het rijtje Alt - Windows - [de bedoelde] - Ctrl.
J.A.G.
Post Reply