Makkelijker inpakken

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
jmu01
Junior Member
Junior Member
Posts: 5
Joined: 2008-04-17, 13:31 UTC

Makkelijker inpakken

Post by *jmu01 »

Beste Forumleden,

Ik werk al jaren met TC, maar zit nu toch met een vraagje waar ik geen antwoord op weet. Stel je hebt regelmatig mappen met .txt bestanden en die wil je snel kunnen inpakken. Nu moet je de bestanden selecteren en dan via Alt-F5 en dialoog inpakken. Daarbij is de map in het andere venster automatisch de bestemming. Kan dat sneller? Bijv selecteren en dan popup menu, of extra commando op de werkbalk?
Bestaat er zoiets als een popup-menu dat je ook nog kan aanpassen?

Ik hoor graag jullie tips!

Joop
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4576
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Post by *white »

Je kunt het cm_packfiles-commando gebruiken in werkbalk, (start)menu, directory-favorietenmenu, toetsencombinatie en alias.

Je kunt het zipfromlist-commando gebruiken in de werkbalk. Bijvoorbeeld:

Code: Select all

Opdracht:    zipfromlist _archief.zip
Parameters:  %F
Pictogram:   Kies een pictogram naar wens

Selecteer bestanden en mappen en klik op de knop.
jmu01
Junior Member
Junior Member
Posts: 5
Joined: 2008-04-17, 13:31 UTC

Post by *jmu01 »

@ White,

Bedankt voor de tip, dat komt redelijk in de richting. Maar nog niet helemaal:
Stel je wil een icoon om alle TXT bestanden naar een txt.zip in te pakken en te verwijderen van de schijf. Bij parameter kan ik geen *.txt invullen. Weet jij of dat ook in de opdrachtregel te verwerken is? Idem voor de optie "move"?

En heb jij nog een idee om duidelijk aan te geven dat het ene icoon voor het zippen van TXT bestanden is en een ander voor bijv. PDF bestanden? Nu gebruik ik maar een tooltip. Zal waarschijnlijk wel zo zijn dat ik zelf een icoon moet maken. Of kan je ook tekst gebruiken ipv een icoon?

Joop
jmu01
Junior Member
Junior Member
Posts: 5
Joined: 2008-04-17, 13:31 UTC

Post by *jmu01 »

1 antwoord al gevonden: gebruik voor parameter een bestand met daarin de wildcard voor de in te pakken bestanden, bijv *.txt.

Nu nog de switches voor zipfromlist zien te vinden.

Joop
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4576
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Post by *white »

jmu01 wrote:Nu nog de switches voor zipfromlist zien te vinden.
Naar mijn beste weten, zijn die er niet. Dus een "move"-mogelijkheid is er volgens mij niet.
jmu01 wrote:En heb jij nog een idee om duidelijk aan te geven dat het ene icoon voor het zippen van TXT bestanden is en een ander voor bijv. PDF bestanden? Nu gebruik ik maar een tooltip. Zal waarschijnlijk wel zo zijn dat ik zelf een icoon moet maken. Of kan je ook tekst gebruiken ipv een icoon?
Je hebt de (on)mogelijkheden goed ingeschat. Tekst gebruiken ipv een icoon kan inderdaad niet. De tooltip wordt echter wel als tekst weergegeven in een sub-werkbalk als die weergegeven wordt als menu. Kijk maar eens naar dit voorbeeld.
Post Reply