TC 8.01 automatisch opstarten in Win 8 (als administrator)

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
wtktje
Junior Member
Junior Member
Posts: 12
Joined: 2013-05-16, 14:19 UTC

TC 8.01 automatisch opstarten in Win 8 (als administrator)

Post by *wtktje »

Goedemiddag,

Ik hoop dat ik hier iemand kan vinden die me uit de brand kan helpen.

Ik krijg het niet voor elkaar om TC8.01 automatisch op te laten starten met Windows 8. Ik heb al verschillende pogingen gewaagd.

Eerst door het exe-bestand (TOTALCMD64.EXE) te kopiëren naar Programma's/opstarten.

Daarna de manier geprobeerd om middels regedit in HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run een nieuwe tekenreekswaarde aan te maken en te bewerken, maar niets mag baten.

Mijn vermoeden is dat het ligt in het feit dat ik aangegeven heb in de eigenschappen van TOTALCMD64.EXE deze altijd op te starten als Administrator.

Kan iemand mij hierin helpen? Mijn dank zal groot zijn.

gr.
wtktje
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4577
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Re: TC 8.01 automatisch opstarten in Win 8 (als administrato

Post by *white »

wtktje wrote:Ik krijg het niet voor elkaar om TC8.01 automatisch op te laten starten met Windows 8. Ik heb al verschillende pogingen gewaagd.

Eerst door het exe-bestand (TOTALCMD64.EXE) te kopiëren naar Programma's/opstarten.
Eeeh.. exe-bestand kopieren? Lijkt me beter om daar een snelkoppeling te maken.
wtktje wrote:Daarna de manier geprobeerd om middels regedit in HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run een nieuwe tekenreekswaarde aan te maken en te bewerken, maar niets mag baten.

Mijn vermoeden is dat het ligt in het feit dat ik aangegeven heb in de eigenschappen van TOTALCMD64.EXE deze altijd op te starten als Administrator.
Ik werk zelf met Windows XP, maar ik heb even gegoogeld. Je vermoeden blijkt juist te zijn. Het schijnt wel te omzeilen te zijn. Zie bijvoorbeeld hier.
wtktje
Junior Member
Junior Member
Posts: 12
Joined: 2013-05-16, 14:19 UTC

Re: TC 8.01 automatisch opstarten in Win 8 (als administrato

Post by *wtktje »

White:

Dank voor je snelle reactie. Wanneer ik wat meer tijd heb, ga ik dit zeker eens proberen.

Ik laat wel weten hoe het afloopt.
wtktje
Junior Member
Junior Member
Posts: 12
Joined: 2013-05-16, 14:19 UTC

Re: TC 8.01 automatisch opstarten in Win 8 (als administrato

Post by *wtktje »

wtktje wrote:White:

Dank voor je snelle reactie. Wanneer ik wat meer tijd heb, ga ik dit zeker eens proberen.

Ik laat wel weten hoe het afloopt.
Helaas is het niet gelukt. Ik laat het maar zo. Een kwestie van even dubbelklikken op het icoontje van TC en het programma draait.Maar onder het motto "Liever lui dan moe" zou een automatische opstart niet misstaan. Helaas.
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *CopyCats »

Hier een iets langere uitleg die je hopelijk verder helpt:

1) Zorg dat in Total Commander verborgen bestanden en mappen zichtbaar zijn (Configuratie | Opties | Weergave | Verborgen/systeembestanden tonen).
2) Ga in Total Commander naar C:\Gebruikers\<naam>\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Menu Start\Programma's\Opstarten.
3) Ga naar je bureaublad, rechts-klik op het snelkoppelingetje waarmee je Total Commander altijd opstart, en kies Kopiëren.
4) Ga terug naar Total Commander en rechts-klik op een leeg plekje in het venster (waarin de net gekozen map getoond wordt) en kies Plakken.

Vanaf nu zal Total Commander als het goed is automatisch meestarten wanneer Windows start. Om het nog wat mooier te maken:

5) Je moet nu een .LNK bestandje (Total Commander's snelkoppeling) in dat venster zien staan. Rechts-klik erop, kies Eigenschappen en kies bij Uitvoeren voor Geminimaliseerd.
6) Ga in Total Commander naar Configuratie | Opties | Werking en zet "Pictogram naar systeemvak verplaatsen wanneer geminimaliseerd" aan. Dit zorgt er tesamen met 5) voor, dat Total Commander bij het opstarten netjes in de system tray verschijnt, zodat je hem bij de hand hebt zonder dat hij in de weg zit.

Desgewenst kun je na afloop 'Configuratie | Opties | Weergave | Verborgen/systeembestanden tonen' weer uitzetten.

vr.groet,
-Daan-
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
wtktje
Junior Member
Junior Member
Posts: 12
Joined: 2013-05-16, 14:19 UTC

Post by *wtktje »

CopyCats (en anderen),

Dank voor je reactie en uitgebreide uitleg.

Helaas heeft ook deze manier niet mogen helpen.
Ik denk, dat het te maken heeft met het feit dat ik TC als administrator op moet starten. En dat dat dan de reden is dat het automatisch opstarten wordt tegengehouden.
Wel raar want toen ik Win7 draaide was het geen probleem om op deze manier TC automatisch te laten starten (al dan niet als admin), maar sinds ik Win8 draai wil het niet.

Ik laat het maar zo.

bedankt voor jullie medewerking in deze. Wat mij betreft mag dit draadje als afgehandeld worden beschouwd.
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *CopyCats »

Ah natuurlijk, die Admin modus is het probleem, daar had ik overheen gelezen.

De uitgebreide oplossing via de task scheduler waar White naar verwijst lijkt me bruikbaar, maar er bestaat ook een tooltje dat je de rompslomp uit handen neemt. Je kunt er volgens de maker gewone snelkoppellingen (op bureaublad, startmenu of taakbalk) UAC-vrij mee maken, maar ze ook automatisch laten opstarten aan het begin van de Windows-sessie. Het heet UAC-pass en is te vinden op http://freeavvarea.r00t.la/UACPass-en. Hopelijk werkt dat beter (ik heb het niet zelf geprobeerd, want net als White werk ik met XP).

Ik kan het me voorstellen als je er zelf geen tijd meer in wilt steken, maar ik wilde het toch nog even vermelden voor anderen die tegen dit probleem aanlopen en in dit topic een oplossing hopen te vinden.
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
wtktje
Junior Member
Junior Member
Posts: 12
Joined: 2013-05-16, 14:19 UTC

Post by *wtktje »

Copycats,

Bedankt voor je research. Natuurlijk ga ik deze methode een keer proberen. Baat het niet,....
User avatar
Sjef van Egmond
Member
Member
Posts: 120
Joined: 2007-03-25, 15:44 UTC
Location: The Netherlands
Contact:

Post by *Sjef van Egmond »

Baat het niet... Een alternatief is om er een sneltoets aan te koppelen. Zelf gebruik ik mijn numerieke toetsenbord om snel applicaties te starten. Ook in Win8 kun je een snelkoppeling van TC op de desktop (of waar dan ook) zetten en er in de Eigenschappen een sneltoets voor definiëren. In mijn geval NUM7. Werkt zowel vanaf het 'Startmenu' als de Desktop.
Licentie#8923
Post Reply