Regulamin forum, Wiki, Wytyczne dla moderatorów

Moderated forum for Polish users

Moderators: Usher, Gral, eltome

Locked
User avatar
Gral
Power Member
Power Member
Posts: 1468
Joined: 2005-01-26, 15:12 UTC

Regulamin forum, Wiki, Wytyczne dla moderatorów

Post by *Gral »

Regulamin forum - ostatnia aktualizacja 18 lipca 2023 r.
Oryginalny tekst w języku angielskim

Witamy na naszym forum na ghisler.ch! Aby Twój pobyt był jak najbardziej przyjemny i konstruktywny, poświęć trochę czasu na przeczytanie tego dokumentu, pomoże Ci on poruszać się po zasadzkach i pułapkach, które ta społeczność stworzyła dla nowych członków. ;)

1.) Przeczytaj zanim zapytasz! Na stronie głównej Total Commandera znajduje się dedykowana sekcja FAQ (najczęściej zadawane pytania)!

1a.) Użyj funkcji wyszukiwania przed wysłaniem. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że odpowiedź na Twoje pytanie została już udzielona.

2.) Przestrzegaj netykiety: Zajrzyj i zapoznaj się z forum, zanim coś napiszesz.

3.) Skup się na temacie: Pytania wykraczające poza zakres określonego forum zostaną przeniesione, zablokowane lub po prostu usunięte.

4.) Bądź uprzejmy dla innych i szanuj moderatora. Wulgaryzmy i obelgi nie będą tolerowane. Jeśli masz problem z innym użytkownikiem, zwróć się do odpowiedniego moderatora, a jeśli moderator nie może Ci pomóc, wyślij prywatną wiadomość do administratora.

5.) Nie spamuj. Bez nachalnej reklamy.

6.) Żadnych warezów! Linki do treści o wątpliwym charakterze nie są tolerowane.

7.) Używaj osobistych obrazów o małych rozmiarach.

8.) Zakaz wysyłania wiadomości krzyżowych. Opublikuj swoją wiadomość na odpowiednim forum i nigdzie indziej, w przeciwnym razie zostanie zablokowana lub usunięta bez ostrzeżenia.

9.) Użyj tytułu opisującego treść Twojego posta. Nie używaj wielkich liter ani znaków specjalnych, aby zwrócić uwagę.

10.) Nie wysyłaj e-maili do moderatorów, aby uzyskać wsparcie dla Total Commandera.

11.) Nie publikuj postów tylko po to, aby zwiększyć liczbę postów. Jeśli nie masz nic do powiedzenia w jakiejś sprawie to nie pisz. Liczba postów na tym forum nie ma bezpośredniego związku z doświadczeniem użytkownika.

12.) Jak NIE pisać na tym forum:

• 5 minut po swoim pierwszym poście odpowiadasz na swój własny post, pisząc coś w stylu „Dlaczego nikt mi nie pomaga? Jestem pewien, że znacie odpowiedź”.
• Gdy ktoś odpowie na Twój wątek, ale nie udzieli Ci dokładnie takiej odpowiedzi, jakiej oczekiwałeś, obrażasz go.
• Nie pytaj „co jest najlepsze”, bo na to pytanie nie da się obiektywnie odpowiedzieć. Każdy ma własne zdanie na temat tego, co jest najlepsze w danej dziedzinie. Najlepsze jest to, co działa najlepiej dla Ciebie!

Jeśli nie zastosujesz się do tych zasad, będziesz musiał się liczyć z sankcjami, w tym z zablokowaniem konta lub adresu IP.

=======================================================

Wiki
Oryginalny post
Baza wiedzy Total Commandera w formie Wiki została udostępniona online. Ma on na celu zaoferowanie wiedzy, która zgromadziła się na tym forum wsparcia w czasie w ustrukturyzowanej i zwięzłej formie. Chociaż Wiki jest stosunkowo nowa, warto ją sprawdzić przed założeniem nowego wątku.
Wiki TC jest oparta na tym samym oprogramowaniu, z którego korzysta Wikipedia. Pozwala każdemu zarejestrowanemu użytkownikowi forum na edytowanie lub dodawanie nowych artykułów.
Zapraszamy nie tylko do przeglądania Wiki, ale także do ulepszania istniejących lub dodawania zupełnie nowych artykułów.
Wiki jest obecnie dostępna w dwóch językach:
Angielskim
Niemieckim

I na koniec krótka uwaga: temat Useful 3rd party tools to complement TC (Przydatne narzędzia innych firm uzupełniające TC) na Forum wtyczek stał się zdecydowanie za długi i przez to mało przydatny jako źródło informacji. Dlatego zalecamy dodawanie linków do przydatnych narzędzi na stronie Wiki o nazwie Tools (Narzędzia).

=======================================================

Wytyczne dla Moderatorów
Oryginalny post
Oto lista możliwych działań moderatora (ostatnia wersja 27 września 2004):

1. Jeśli tytuł wątku niedokładnie opisuje pierwszy wpis w wątku, spróbujemy znaleźć lepszy tytuł i zasugerujemy go autorowi.
2. Jeśli znajdziemy podwójne publikacje, których autor nie może usunąć, ponieważ inny użytkownik odpowiedział, usuniemy duplikaty.
3. Jeśli uznamy, że wątek zbacza z tematu i prawdopodobnie nieprędko wróci do meritum, podzielimy wątek na nowy wątek na inny temat. Nowy wątek zostanie umieszczony na tym samym forum co wątek pierwotny.
4. Prowokacje będą traktowane jako wpisy nie na temat. Dodamy komentarze do prowokacji i powiemy użytkownikowi, aby natychmiast zaprzestał prowokacji.
5. Jeśli użytkownik użyje obraźliwych słów, sprawimy, że będą nierozpoznawalne.
6. Jeśli post zawiera linki do nielegalnych treści, sprawimy, że będą nierozpoznawalne.
7. Nie mów użytkownikom, co powinni, a czego nie powinni pisać, i nie moderuj innych użytkowników. Jeśli uważasz, że interakcja moderatora jest wymagana, wyślij e-mail do wybranego moderatora.
8. Jeśli chcesz skomentować komentarz lub działanie moderatora, wyślij mu e-mail.

Możesz omówić te wytyczne na viewtopic.php?t=4943 .
Locked