Total Commander blijft niet het (laatste) actieve venster

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
User avatar
mnass
Junior Member
Junior Member
Posts: 31
Joined: 2006-01-28, 10:31 UTC
Location: Helmond

Total Commander blijft niet het (laatste) actieve venster

Post by *mnass »

Als ik vanuit TC een bestand open door erop te dubbelklikken, wordt de bijbehorende applicatie geopend. Deze applicatie is dan het actieve venster. Als ik vervolgens dit zojuist geopende venster sluit, verwacht je dat TC weer als actief venster op de voorgrond komt te staan. Helaas is dit niet altijd het geval.

Ik kan dit probleem niet reproduceren maar het treedt wel regelmatig op, met name als ik TC draai vanaf USB-stick en bestanden open vanaf het LAN.

-------------------------
Translation:
If you open an file by double clicking it in an Commander panel you switch to the application that's registered for that file (it becomes the active window). When closing that application Total Commander will not always be the active window (on top) again.

It's not clear to me how to trigger this behavior. This problem occurs especialy when running TC from USB-stick and opening documents on a LAN.
woefdram
Junior Member
Junior Member
Posts: 82
Joined: 2004-05-16, 11:14 UTC

Post by *woefdram »

Maak je andere programma's actief voordat je het bestand weer sluit? Met dubbelklikken start je niet een deelproces van TC, maar een nieuwe (andere) applicatie. Bij het sluiten ervan gaat de focus terug naar de laatst actief gemaakte app, en dat hoeft dus niet TC te zijn.
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

Zo is dat. Het is dus een OS-routine, niet gerelateerd aan TC.
Het gaat hier om de volgorde van het openen en sluiten van applicaties.
Woefdram heeft gelijk, het zal te maken hebben met het starten van een ander programma, terwijl de app van het bestand ook nog actief is. Neem proef op som door het andere programma eens al te activeren in de TC-sessie, voordat je dubbelklikt op het bestand.
0.618033988
User avatar
mnass
Junior Member
Junior Member
Posts: 31
Joined: 2006-01-28, 10:31 UTC
Location: Helmond

Volgorde van applicaties

Post by *mnass »

Probleem treedt helaas ook op als ik tussendoor geen andere applicatie open.

Dus:
1) open applicatie X (en Y en Z etc)
2) open TC
3) open vanuit TC een bestand via dubbelklik
4) sluit bestand
5) TC is niet het actieve venster maar X (of Y of Z)
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

Om dit te emuleren moest ik als zeldzaamheid eerst het Start menu/programma's gebruiken om 1) te realiseren, in dit geval een paint-prog als X en een audio-editor als Y, voordat ik TC opstartte.

Maar alles verliep normaal. Ik dubbelklikte op een JPG, zodat Irvan View werd aangezet, die de bitmap vertoonde. Na sluiting van IV kreeg ik het TC-scherm uiteraard weer terug. Dus ik begin mijn vraagtekens te zetten bij wat je precies bedoelt met 3) en 4)..

3) Als je dubbelklikt op een bestand in TC, is het niet TC dat het bestand opent, maar het programma dat opgestart wordt, omdat het met die extensie geassocieerd is. D-klik op een HTML-bestand en je browser wordt geactiveerd.
4) Als je een geopend bestand sluit, wil dat meestal niet zeggen, dat ook het programma zelf gesloten wordt.
0.618033988
User avatar
mnass
Junior Member
Junior Member
Posts: 31
Joined: 2006-01-28, 10:31 UTC
Location: Helmond

Post by *mnass »

sorry, ben niet duidelijk genoeg.

Met "4) sluit bestand" bedoel ik uiteraard dat ik de gehele applicatie sluit (bijv. via kruisje rectsbovenaan) en niet alleen het geopende document.
User avatar
Rein de Jong
Senior Member
Senior Member
Posts: 393
Joined: 2005-01-30, 20:26 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Rein de Jong »

Ook ik kan het niet reproduceren.

Heb je al eens geprobeert een verse TC installatie te installeren? Dat kan in een andere dir. dan je huidige. INI files in de Programma DIR plaatsen. En kijk dan hoe het gaat.
Groetjes/
______/Rein

--- Moderator NL-forum ---
zie ook: https://www.reindejong.nl/totcmd
User avatar
Michel32
Junior Member
Junior Member
Posts: 33
Joined: 2006-07-21, 08:28 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *Michel32 »

Ik denk dat dit het zelfde probleem is als hier al gemeld...

http://www.ghisler.ch/board/viewtopic.php?t=13706
User avatar
Rein de Jong
Senior Member
Senior Member
Posts: 393
Joined: 2005-01-30, 20:26 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Rein de Jong »

Michel32 wrote:Ik denk dat dit het zelfde probleem is als hier al gemeld...
Ik denk dat het een ander probleem is. Het probleem hier gemeld is van een 6.x versie. Het probleem zoals jij dat meldt, is van 7b3. Maar bedankt voor het melden hier.
Groetjes/
______/Rein

--- Moderator NL-forum ---
zie ook: https://www.reindejong.nl/totcmd
User avatar
Sjef van Egmond
Member
Member
Posts: 120
Joined: 2007-03-25, 15:44 UTC
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Total Commander blijft niet het (laatste) actieve venste

Post by *Sjef van Egmond »

... verwacht je dat TC weer als actief venster op de voorgrond komt te staan. Helaas is dit niet altijd het geval.

Dat 'probleem' komt bij ook zo vaak voor en heus niet alleen bij ons dierbare Total Commander. Als b.v. Photoshop mijn actieve prog is en ik start IrfanView, dan moet ik Photoshop soms ook weer activeren (met Alt\Tab of met de muis). Ik wijt dit aan XP, die op de achtergrond allerlei routines uitvoert. Vergeet ook je virus/spy-progjes niet.
Gewoon negeren en zeker niet meteen de schuld aan TotalCMD wijten, want als er één stabiel programma is...
Licentie#8923
Post Reply