Gebruikersnaam in de titelbalk

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
jordi.c
Member
Member
Posts: 109
Joined: 2006-02-18, 12:43 UTC

Gebruikersnaam in de titelbalk

Post by *jordi.c »

Ik heb sinds enige tijd mijn naam Jordi^ in de titelbalk staan voor Total
Commander zie KLIK HIER

Ik heb TC al opnieuw geinstalleerd, maar dan blijft de titel balk hetzelfde.

Weet iemand hoe ik weer gewoon Total Commander

Mijn OS is Vista.
Last edited by jordi.c on 2011-02-21, 22:57 UTC, edited 1 time in total.
User avatar
Rein de Jong
Senior Member
Senior Member
Posts: 393
Joined: 2005-01-30, 20:26 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Rein de Jong »

De eerste keer heb je, denk ik, TC gestart met "Uitvoeren als administrator" Dan krijg je die melding en het teken ^. Het teken ^ staat voor het feit dat je TC in de administrator mode draait en niet als beperkte adminidstrator. Het geeft aan dat je "elevated" draait.

Ghisler zegt daarover:
Ghisler wrote:What I do to find out if the user name is different than the logged-on user:
- Get the Window handle of the Shell_TrayWnd.
- Check if the security descriptor is the same.
Overigens zijn beide manieren van uitvoeren niet aan te bevelen. Beter is om als gebruiker of als beperkte administrator te draaien. Wat je nu gedaan hebt is draaien in de XP compatibility mode en dan heb je de hele UAC uitgeschakeld. TC kan prima overweg met Vista en zal je, indien nodig, vragen of je in verhoogd niveau (elevated) wenst te draaien. Wanneer je als gebruiker bent ingelogd vraagt het om je credentials in het andere geval wordt alleen toestemming gevraagd.

Advies:
Draai TC normaal en niet als administrator of in XP compatible mode.
Groetjes/
______/Rein

--- Moderator NL-forum ---
zie ook: https://www.reindejong.nl/totcmd
jordi.c
Member
Member
Posts: 109
Joined: 2006-02-18, 12:43 UTC

Post by *jordi.c »

Beste Rein,

Ik heb expresse voor TC UAC uitgeschakeld zodat ik mijn instellingen kan veranderen in TC.

Wanneer ik TC normaal opstart dus met UAC aan en ik verander wat in de instellingen van TC krijg ik deze foutmelding
KLIK HIER
en ik kan geen plugins installeren. U zegt dat TC prima overweg kan met Vista maar dat vind ik niet.
Om instellingen en plugins te installeren moet je TC als administrator uitvoeren.
User avatar
Rein de Jong
Senior Member
Senior Member
Posts: 393
Joined: 2005-01-30, 20:26 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Rein de Jong »

2jordi.c
Dat is het paard achter de wagen spannen. C:\Program Files\... is inderdaad beveiligd tegen ongeauthoriseerd schrijven. Beter is ook om de ini's onder Vista naar Applications data (user specific application data) te schrijven. Daar kunnen ze te allen tijde worden beschreven.

Wil je ze in de program directory houden dan kun je toch de rechten zo aanpassen dat je of de specifieke bestanden of de hele map schrijfrechten geeft voor gewone gebruikers?

Ik heb dat toch ook al eerder aan je geschreven. Even kijken...........
ja hier: http://www.ghisler.ch/board/viewtopic.php?t=13557

Maar ik had ook nog geschreven over een progje waarmee je de ini's kunt verplaatsen. Yep inireloc
Het meest makkelijk is echter om de gewone gebruiker voldoende rechten te geven op de map Total Commander en alle mappen daaronder. Doe je dat niet, dan heb je ook problemen met plugins etc. Normaliter staat het ook niet onder Program Files. Normaal is C:\TotalCMD (Uit de 16 bits tijd tbv compatibiliteit) Zelf plaats ik TC altijd in d:\Util\TotalCmd En dan heb je die rechten ellende niet die jij nu wel hebt.

Je kunt ook opnieuw installeren naar een andere plek en dat de oude meuk over de nieuwe plaatsen.

Maar je huidige keuze om UAC voor deze installatievorm van TC uit te zetten voert heel ver. Je zet daarbij ook alle beveiliging weer overboord en dat is een slecht idee. :evil: Ik ben juist zo blij met het betere veiligheidsconcept van Vista! :D
Groetjes/
______/Rein

--- Moderator NL-forum ---
zie ook: https://www.reindejong.nl/totcmd
jordi.c
Member
Member
Posts: 109
Joined: 2006-02-18, 12:43 UTC

Post by *jordi.c »

Ik kan snap niet wat u schrijft graag nader uitleg.

De plugin inireloc heb ik geinstalleerd.

Maar hoe kan ik de rechten aanpassen in program directory?
Ik heb dat toch ook al eerder aan je geschreven. Even kijken...........
ja hier: http://www.ghisler.ch/board/viewtopic.php?t=13557
Ik heb dat stuk van Opstart parameters wel 10x gelezen maar snap niet hoe dat werkt.

Wat kan ik nu het beste doen om instellingen te kunnen veranderen met UAC aan?

Graag nader uitleg hoe ik dit kan doen
Het meest makkelijk is echter om de gewone gebruiker voldoende rechten te geven op de map Total Commander en alle mappen daaronder.
BVD Jordi

EDIT: Ik heb mijn ini files nu in user-account staan en kan mijn instellingen veranderen in TC :).
Post Reply