DOS Commando in de werkbalk

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
Gaston
Junior Member
Junior Member
Posts: 5
Joined: 2007-02-12, 14:02 UTC
Location: Hengelo

DOS Commando in de werkbalk

Post by *Gaston »

Ik zou graag willen weten of het volgende mogelijk is met TC en zo ja hoe.
Ik wil graag een directorie structuur kopieren maar zonder de files. Daarvoor gebruik ik nu het oude DOS commando
XCOPY <source-dir> <destin-dir> /T/E
Waarbij ik CTRL-Enter en CTRl shift Enter gebruik om de gebruik
Ik zou dit commando graag in de werkbalk willen hebben waarbij automatisch het actieve window de source-directory en het andere window de destiny is. Ik heb zitten proberen met %P en %T maar op een of andere manier werkt dat niet, bij mij.
Wie kan mij verder helpen?
User avatar
Rein de Jong
Senior Member
Senior Member
Posts: 393
Joined: 2005-01-30, 20:26 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Rein de Jong »

Probleem zit hem in het feit dat %P en %T een \ toevoegen aan het eind van het pad. Daar loopt Xcopy stuk op. Je moet dus die \ er af zien te slopen.
123 zie ik daar geen oplossing voor. Als workaround kun je dit opnemen op de parameter regel:
? "%P" "%T" /T/E

Door de ? heb je de mogelijkheid de zaak, vlak voor uitvoering, aan te passen en kun je de backslash verwijderen aan het eind van het pad.

Ik denk echter dat dit m.b.v. AHK (AutoHotKey) wel mogelijk moet zijn. Ik heb zelf nooit de noodzaak gezien AHK te gebruiken. Dus ken ik het niet.
Groetjes/
______/Rein

--- Moderator NL-forum ---
zie ook: https://www.reindejong.nl/totcmd
AVE160
Junior Member
Junior Member
Posts: 12
Joined: 2005-03-27, 12:02 UTC

Post by *AVE160 »

Je kunt natuurlijk ook F5 gebruiken en een niet bestaand bestand filter toepassen. Dan worden wel alle directories gekopieerd, maar geen bestanden (want die voldoen immers niet aan het filter).

Toevoeging: als je bij xcopy *.* toevoegt aan de source lukt het wel. Je moet dan waarschijnlijk wel een directory gaan staan om het beoogde resultaat te boeken.
lebans
Junior Member
Junior Member
Posts: 31
Joined: 2003-11-23, 14:27 UTC
Location: The Netherlands

Post by *lebans »

DirCopy - kopiëert dir structuur zonder files. Deze werkt via het inpak menu Alt-F5.

http://www.totalcmd.net/plugring/dircopy.html

Bijv links selecteer je de dirs , druk op alt-f5 en selecteer de extensie 'dircpy' en Enter. Dan staat rechts plots een kopie van de mappenstructuur van de geselecteerde mappen van links.
Greetings,
Rob
Post Reply