Vraag over Vreemde Gewaarwording

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
Anton Doove
Junior Member
Junior Member
Posts: 76
Joined: 2006-12-23, 16:34 UTC
Location: Zoetermeer.
Contact:

Vraag over Vreemde Gewaarwording

Post by *Anton Doove »

[face=arial][/face]Beste Mensen.Ik ben nu toe aan mijn FotoSite.
Bij het uploaden naar mijn Site zijn niet alle Foto`s meegenomen door TC.

Ook de knop Nederland werd niet meegenomen.
Kijk ik echter op dezelfde pagina`s in mijn map,dan staat alles op de juiste plaats.

Ik weet niet waarom TC niet alles meenam.
Van de pagina Oostenrijk mis ik 5 foto`s op de site.
Van de pagina Engeland mis ik alle 6 foto`s.

Ik heb geen idee wat er fout ging bij het uploaden.
Kijk maar even op deze link: http://home.orange.nl/aw.doove

Verder werken alle links op mijn Site,voor zover ik dit ontdekte.
Weet iemand van jullie hoe dat kan en hoe ik dit kan herstellen?

Bijvoorbaat mijn vriendelijke dank voor de mogelijke reacties.
Vriendelijke groeten van Anton Doove.
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Re: Vraag over Vreemde Gewaarwording

Post by *CopyCats »

Je hebt een webpagina gemaakt waarin verwezen wordt naar bepaalde bestanden (foto's, knoppen e.d.).

Je zult nog eens goed in die webpagina (in de html broncode daarvan) moeten kijken welke bestanden dat precies zijn, ze dan opzoeken op je harddisk, en ze dan in de juiste map op je site zetten.
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
Anton Doove
Junior Member
Junior Member
Posts: 76
Joined: 2006-12-23, 16:34 UTC
Location: Zoetermeer.
Contact:

Bedoel jij misschien herplaatsing in de map?

Post by *Anton Doove »

[face=arial][/face]Beste Copycats.(Daan?)Bedoel jij herplaatsing in de map van dat gemiste materiaal op de pagina`s?

Ik vraag dit omdat in de map en op de pagina`s zelf staat alles normaal netjes op de plek waar ik het wilde hebben.

Op de site worden die foto`s en die knop juist vermist.
Als het materiaal op de site niet wordt gezien,dan kan ik in de bron toch niet vinden welke het zijn?

Daartoe zal ik toch in de map op die pagina`s de bron kunnen bezoeken?
Voorlopig neem ik even aan dat je dit bedoelt met het zoeken in de bron.

Als je dit niet bedoelde,dan verneem graag wat je dan wel bedoelde.
Bijvoorbaat mijn vriendelijke dank en groeten. Anton Doove
Henrie
Member
Member
Posts: 194
Joined: 2006-09-03, 23:12 UTC
Location: Volkel, the Netherlands

Post by *Henrie »

Hallo Anton,

De plaatjes die je mist, bijvoorbeeld de knop Nederland zijn wel degelijk aanwezig.
Het probleem is dat je de pagina hebt gemaakt op een computer met Windows. Deze maakt bij bestandsnamen geen onderscheid tussen hoofdletters en kleine letters. Een webserver (bij Orange in dit geval) maakt hier wel onderscheid tussen.

In de pagina nederland.html waar bovenaan de knop Nederland niet in beeld verschijnt is de naam van het plaatje geschreven als Nederland.bd.jpg
Op de webserver heeft het plaatje de naam nederland.bd.jpg
Het verschil zit hem in de hoofdletter N/kleine letter n aan het begin van de bestandsnaam.
Dit is op te lossen door in de pagina nederland.html de naam van het plaatje te wijzigen in nederland.bd.jpg (dus met een kleine letter als beginletter).

Bij de pagina Oostenrijk is het probleem dat de naam van de map waarin de foto's staan salzburgerland en fugen heten terwijl in de links van de foto's die in de pagina oostenrijk.html niet worden weergeven de namen van de mappen zijn vermeld als Salzburgerland en Fugen.
Door in de pagina oostenrijk.html de hoofdletters van Salzburgerland en Fugen te wijzigen naar kleine letters zou het probleem opgelost moeten zijn.

In de pagina swanage.html is zijn ook weer hoofdletters het probleem.
In de pagina zijn de links van de foto's weergegeven als Swanage_UK/1.jpg, dit zou in de pagina swanage.html moeten worden gewijzigd in swanage_uk/1.jpg . Dus alleen kleine letters in de naam swanage_uk.

Ik hoop dat dit voldoende duidelijk is.

Het is dus bij internetpagina's belangrijk dat goed wordt gelet op het gebruik van hoofdletters en kleine letters in bestandsnamen waarnaar wordt verwezen. Deze moeten exact overeen stemmen.

Groeten,
Henrie
Anton Doove
Junior Member
Junior Member
Posts: 76
Joined: 2006-12-23, 16:34 UTC
Location: Zoetermeer.
Contact:

Reactie naar Henrie te Uden.

Post by *Anton Doove »

[face=arial]Beste Henrie.[/face]Dank je vriendelijk voor je reactie.
Je reactie is zeer waardevol voor mij,dus ik ga kijken naar hoe ik iets heb geschreven en dat gelijk wijzigen.

Daarna zal ik zien of ik die pagina`s 1 voor 1 zal uploaden,dan wel alles tegelijk. (Dus de inhoud van de hele map in 1x)

In elk geval weet ik nu de oorzaak van het feit dat niet alle foto`s werden
meegenomen door TC,vanwege de spellingen door Orange.

Hoewel ik het niet eens ben met dat spellingsbeleid van mijn provider,zal ik er toch maar in meegaan,want anders kan ik niets tonen.

Na dit bericht aan jou ga ik ermee aan de slag en zie wel hoever ik ermee kan komen.
Daarna zal ik opzoeken hoe de werkwijze is van het uploaden.
Ik ben dat helaas vergeten door andere activiteiten die er tussendoor kwamen vanwege hogere prioriteit.

Wel heb ik dat ergens gelezen en opgeslagen,dus zoek ik dat wel weer op.
Nogmaals dank ik je heel vriendelijk voor je waardevolle reactie en ik groet je vriendelijk. Anton Doove
Henrie
Member
Member
Posts: 194
Joined: 2006-09-03, 23:12 UTC
Location: Volkel, the Netherlands

Post by *Henrie »

Hallo Anton,
In elk geval weet ik nu de oorzaak van het feit dat niet alle foto`s werden meegenomen door TC,vanwege de spellingen door Orange.
Deze veronderstelling is niet juist. De foto's zijn wel meegenomen door TC en staan ook op de server bij Orange.
Het is alleen zo dat de in je html pagina's verwijzingen staan naar de foto's die moeten worden weergegeven en dat de bestandsnamen en/of mapnamen in deze verwijzingen niet exact (verschil in hoofdletters en kleine letters) overeenkomen met de werkelijke bestandsnaam of mapnaam. Hierdoor worden deze foto's niet weergegeven in de pagina.

Groeten,
Henrie
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

2 Anton
Er zijn al diverse eerdere pogingen tot uitleg gedaan, in eerdere topics van je, over het gebruik van FTP :
http://ghisler.ch/board/viewtopic.php?t=13809
http://ghisler.ch/board/viewtopic.php?t=13607
0.618033988
Post Reply