Hoofdletters??!

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

JMJ
Junior Member
Junior Member
Posts: 12
Joined: 2008-12-15, 23:42 UTC

Hoofdletters??!

Post by *JMJ »

Als ik een zip-file uitpak via TC dan krijg ik allemaal hoofdletters ... MAAR in de zip-file zie ik dat het allemaal kleine letters zijn.
Als ik de zip-file nogmaals uitpak via TC dan worden de hoofdletters overschreven (zonder dat TC vraagt of ik wil overschrijven....) met kleine letters...

Hoe kan dit? En hoe pak ik uit dat het hetzelfde blijft als in de zip-file staat??

Thanx alvast!
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *CopyCats »

Ik vermoed dat de optie "oude 8.3 bestandsnamen met kleine letters tonen" (3e optie onder Configuratie | Opties | Weergave) voor verwarring zorgt, maar ik snap niet waarom je in het begin wel alleen hoofdletters ziet.

Om er dieper op in te gaan zul je waarschijnlijk even moeten aangeven naar wat voor medium (bestandssysteem, netwerktype) je uitpakt, onder welke Windowsversie en of je de interne unzipper gebruikt (z. Configuratie | Opties | Zip-archivering).

vr.groet,
-Daan-
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
JMJ
Junior Member
Junior Member
Posts: 12
Joined: 2008-12-15, 23:42 UTC

Post by *JMJ »

@ Daan; Thanx 4 the reply!

Ik gebruik Windows XP Prof. Werk lokaal en heb de 'oude 8.3 bestandsnamen' niet aangevinkt...
ik unzip met interne uitpakker (en heb winzip als uitpakker geconfigureerd maar heb aangegeven dat eerst de interne unzipper gebruikt moet worden. Dit gebeurd dus ook!)

[zie opties | Zip-archivering | Zip-inpakker & Zip-uitpakker beiden aangevinkt]

:?: Groot vraagteken is ook: waarom de 2e keer uitpakken wel kleine letters zoals in de zip is gedaan en de eerste keer uitpakken alleen maar hoofdletters???

:!: Als ik Winzip gebruik om uit te pakken komen er wel de juiste grootte van letters (dus klein als het klein gezipt is en groot als het groot gezipt is..)

Ben benieuwd wat de logica is :shock:
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4594
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Post by *white »

2JMJ

Kun je zo'n zip-file ter download zetten of e-mailen?
JMJ
Junior Member
Junior Member
Posts: 12
Joined: 2008-12-15, 23:42 UTC

Post by *JMJ »

@ White; ja dat kan maar das wel een flinke... Is een zip met muziek erin. Zal ff kijken of ik een kleine neer kan zetten...

Wacht... Ik ontdek iets...

Kan het te maken hebben met Linux??

:!: Ik zet de zip op een lokale schijf (NTFS, winXP) en unzip 'm met TC naar lokale schijf (NTFS, winXP) alle letters blijven hetzelfde...


:?: Ik zet de zip op lokale schijf (NTFS, winXP) en unzip 'm met TC naar NAS schijf (Synology Linux based (?)) alles letters worden hoofdletters...

Volgens mij heb ik ergens gelezen dat Linux dat doet... (klopt?)

Als dit door Linux (of linux based os) komt, hoe voorkom ik dit dan??
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4594
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Post by *white »

JMJ wrote: :!: Ik zet de zip op een lokale schijf (NTFS, winXP) en unzip 'm met TC naar lokale schijf (NTFS, winXP) alle letters blijven hetzelfde...


:?: Ik zet de zip op lokale schijf (NTFS, winXP) en unzip 'm met TC naar NAS schijf (Synology Linux based (?)) alles letters worden hoofdletters...
Het zal wel te maken hebben met de NAS schijf.

Ik heb er zelf geen verstand van, maar misschien zijn dit interessante linkjes (pagina's zijn in diverse talen):
http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=31&t=581
http://www.synology.com/wiki/index.php/User_Reported_Incompatible_Security_Software
http://ghisler.ch/board/viewtopic.php?t=19893
http://ghisler.ch/board/viewtopic.php?t=17080
http://ghisler.ch/board/viewtopic.php?t=16461
JMJ
Junior Member
Junior Member
Posts: 12
Joined: 2008-12-15, 23:42 UTC

Post by *JMJ »

@white; thanx voor de links maar helaas bieden deze geen oplossing :?

Vond de via de 1e link wel mensen die hetzelfde probleem hebben. Echter ook zij hebben nog geen oplossing...

Wie helpt verder?? :idea:
JMJ
Junior Member
Junior Member
Posts: 12
Joined: 2008-12-15, 23:42 UTC

Post by *JMJ »

even een KICk

Wie weet meer of helpt ons hieruit??
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4594
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Post by *white »

Treedt het probleem ook op bij gewoon kopiëren (dus niet unzippen) met Explorer of Total Commander?

Help de instelling "Compatibiliteitsmodus gebruiken voor de volgende schijven:"? (Zie Configuratie-Opties-Kopiëren/Wissen)
JMJ
Junior Member
Junior Member
Posts: 12
Joined: 2008-12-15, 23:42 UTC

Post by *JMJ »

Hé White! Thnx for je reply!

Helaas is het alleen zo bij unzippen (zonder WinZip oid) En de geadviseerde instelling verhelpt het probleem niet, helaas...

Via Explorer (Verkenner) is er geen probleem omdat Explorer direct WinZip oid in actie roept. Ook verslepen (kopieeren) geen probleem.

Specifieker:

TC laat gezipte bestanden zien en die sleep ik dan naar een map -> HOOFDletters

Uitgepakt bestand in TC verslepen naar map -> normale letters (dus zoals ze voor verslepen zijn)
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4594
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Post by *white »

Zo te zien spreek je ook Engels. Vraag het ook eens op het Engelstalige forum. Of e-mail Christian Ghisler zelf.
JMJ
Junior Member
Junior Member
Posts: 12
Joined: 2008-12-15, 23:42 UTC

Post by *JMJ »

ja ik ben het engels enigzins machtig :D

Had nog niet bedacht dat dat ook kon... Ga ik even doen, thanx voor de tip! 8)

Wordt vervolgt...

21:33uur Christian gemaild... ben benieuwd... :wink:
JMJ
Junior Member
Junior Member
Posts: 12
Joined: 2008-12-15, 23:42 UTC

Post by *JMJ »

Het antwoord van Christian, Mr TotalCommander himself, na mijn uitleg over de hoofletters en mijn setup inclusief Synology Nas (linux based)...



That's possible, because Linux names are case sensitive. Can you rename
the file manually, e.g. via Multi-rename tool? It has an option to change
case of selected files to uppercase.

Best regards

Christian Ghisler


Dus dat gaan we dan maar doen. Zal de jongens van Synology ook wijzen op het 'probleem' misschien is er in de toekomst een inclusief oplossing voor.

Case closed? Tenzij er natuurlijk mensen nog een idee tot oplossing hebben?
Henrie
Member
Member
Posts: 194
Joined: 2006-09-03, 23:12 UTC
Location: Volkel, the Netherlands

Post by *Henrie »

Hoi JMJ,

Ik heb ook een Synology NAS (DS107+) en heb nog nooit problemen gehad met het unzippen van bestanden, maar zou graag voor je willen testen of ik het kan reproduceren.
Waar komt het zip-bestand vandaan dat je uit wil pakken? Heb je het zelf gemaakt met TC of WinZip, of ergens gedownload? Of misschien zou je me een zip-bestand die de hoofdletter fout oplevert kunnen mailen of ter download beschikbaar maken?

Groeten,
Henrie
JMJ
Junior Member
Junior Member
Posts: 12
Joined: 2008-12-15, 23:42 UTC

Post by *JMJ »

Há Henrie!

Dat zou mooi zijn; ik ben benieuwd of het bij jou ook gebeurd...

Het is een willekeurige zipfile. Voor de duidelijkheid doe ik het volgende:
  • zip aanklikken in TC
    TC laat files zien
    Files selecteren en naar je 2e TC scherm slepen (TC gaat uitpakken naar de locatie waar je ze heen sleept)
Locatie waar je ze heen sleept moet een map op dezelfde disk zijn
In mijn geval hangt er een Sharkoon met eSata-disk aan mijn Synology via eSata kabel.


Thanx alvast voor je moeite!!


Voor degenen die onbekend zijn met de termen maar toch mee willen denken, in het kort:
  • Synology is een NAS (network attached storage ) een externe opslag via netwerk
    Sharkoon is een dockingstation voor harddisks
    eSata is external Sata, een externe harde schijf (niet via USB maarvia sata)
Post Reply