Synchroniseren door te verwijderen

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
arno z
New Member
New Member
Posts: 1
Joined: 2012-10-09, 09:01 UTC
Location: Nederland

Synchroniseren door te verwijderen

Post by *arno z »

Hoi allemaal,
Kan iemand mij ajb helpen met het volgende: Ik weet dat je 2 directories kan vergelijken met elkaar en daarna synchroniseren. Maar dan worden er dus bestanden toegevoegd aan de directory met de minste bestanden. Nu heb ik op mijn externe schijf veel meer muziek dan op mijn interne schijf past. Muziek speel ik vanaf de intern HDD en als er iets is wat mij niet bevalt dan verwijder ik dat nummer. Op die manier kan ik dus mijn muzieklijst 'finetunen' zonder meteen alles van die artiest te verwijderen. Maar nu wil ik dus dat de folder precies hetzelfde wordt op mijn externe HDD zonder dat ik alle dezelfde folders eerst moet weghalen en daarna weer kopiëren van intern naar extern. Oftewel: kan je ook synchroniseren door te verwijderen ipv toe te voegen? THX!
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *CopyCats »

Daarvoor gebruik je de optie "Asymmetrisch". Die zorgt ervoor dat bestanden die rechts voorkomen, maar links niet, gemarkeerd worden om gewist te worden (zonder die optie zouden ze juist gemarkeerd worden om van rechts naar links gekopieerd te worden).
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
Post Reply