zoeken naar text in bestanden

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
Eller
New Member
New Member
Posts: 1
Joined: 2015-05-09, 19:10 UTC

zoeken naar text in bestanden

Post by *Eller »

In de handleiding van Frank (prachtig stuk werk) staat onder 4.2 op page 39/40 beschreven, dat/hoe je tekst in een selectie van bestanden kunt zoeken.
De uitleg toont hoe je een woord op verschillende manieren kunt zoeken en ik heb er belang bij dat dit ook werkt....
Alleen,.. ik doe het blijkbaar niet goed.
Ik selecteer een aantal Word documenten waarin ik dan het woord "bewoners" wil zoeken. Vooraf gezien dat dit woord zeker voorkomt, maar tcm vindt niets.
Iemand die hier ervaring mee heeft en me kan bijsturen?
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *CopyCats »

Hallo Eller,

De zoekfunctie vereist dat het betreffende woord als leesbare tekst in het bestand voorkomt. Word-documenten zijn binaire bestanden waarin naast de feitelijke inhoud van het document ook opmaakgegevens, metadata en andere gegevens opgeslagen zijn. Het zou kunnen dat de gezochte tekst in een gecodeerde vorm in het Word-document zit en daarom niet gevonden wordt.

Wanneer je in Total Commander zo'n Word-bestand kiest en op F3 drukt, krijg je de echte inhoud in een viewer (Lister) te zien. Je kunt er doorheen bladeren of de zoekfunctie van de viewer gebruiken om te kijken of de gezochte woorden er als leesbare tekst in voorkomen. Mocht dat toch het geval zijn, laat het dan nog even weten want dan gaat er blijkbaar iets anders mis.

vr.groet,

-Daan-
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
Post Reply