nieuw forum

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

User avatar
Folkert
Junior Member
Junior Member
Posts: 30
Joined: 2006-04-01, 15:57 UTC
Location: Wezep Nederland

nieuw forum

Post by *Folkert »

Vandaag is de help in de Nederlandse taal officiëel ten doop gehouden. Daarom ben ik, als deelnemer van het taalteam, blij dat ook het forum nu van start is gegaan.
Met vriendelijke groet,


Folkert

++Moderator NL-forum++
User avatar
Floor Vogelaar
New Member
New Member
Posts: 1
Joined: 2006-04-02, 11:56 UTC
Location: Driebergen, The Netherlands

Post by *Floor Vogelaar »

Folkert,

ook jij en alle anderen heel erg bedankt voor jullie werk. Ik ben er blij mee!
Groet,

Floor...
Guest

Post by Guest »

Floor Vogelaar wrote:Folkert,

ook jij en alle anderen heel erg bedankt voor jullie werk. Ik ben er blij mee!
En wij zijn natuurlijk blij dat het goed is ontvangen, want een beetje trots zijn wij natuurlijk wel :-)
User avatar
Folkert
Junior Member
Junior Member
Posts: 30
Joined: 2006-04-01, 15:57 UTC
Location: Wezep Nederland

Post by *Folkert »

Anonymous wrote:
Floor Vogelaar wrote:Folkert,

ook jij en alle anderen heel erg bedankt voor jullie werk. Ik ben er blij mee!
En wij zijn natuurlijk blij dat het goed is ontvangen, want een beetje trots zijn wij natuurlijk wel :-)
Floor, er ging natuurlijk iets verkeerd. Maar het bericht was wel van mij afkomstig.
Met vriendelijke groet,


Folkert

++Moderator NL-forum++
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

Goed werk !
Dit lost de discrepantie op van een nl-versie draaien met nog steeds een uk-helpfile.
0.618033988
User avatar
J.A. Gruys
Member
Member
Posts: 130
Joined: 2003-07-29, 07:49 UTC
Location: Netherlands

Post by *J.A. Gruys »

Ik sluit me geheel aan bij de vorige felicitaties. Een mooi initiatief.

Twee opmerkingen (positief bedoeld):

1. Ik ontdekte dit forum geheel bij toeval (las altijd het Engelse). Het lijkt me verstandig om in de andere forums een verwijzing in te zetten ten behoeve van degenen aan wie het heugelijke feit eveneens kan zijn ontgaan.

2. Ik begreep uit dit forum dat er blijkbaar een Nederlandse versie van de Helpteksten was gemaakt. Staat er niet expliciet, en ik heb me vervolgens een punthoofd gezocht voor ik hem had gevonden. Suggestie: vermeld het bestaan van de Nederlandse Help duidelijk zowel hier als in de overige forums, en vertel erbij hoe en waar die is te downloaden en te installeren. Zoiets kan niet vaak genoeg worden gezegd en herhaald.

Dat kan natuurlijk allebei in het Nederlands. Wie het aangaat, kan het lezen, en wie het niet kan lezen, heeft er toch niets aan.

JAG
J.A.G.
User avatar
Folkert
Junior Member
Junior Member
Posts: 30
Joined: 2006-04-01, 15:57 UTC
Location: Wezep Nederland

helpfile

Post by *Folkert »

J.A. Gruys wrote:Ik sluit me geheel aan bij de vorige felicitaties. Een mooi initiatief.

Twee opmerkingen (positief bedoeld):

1. Ik ontdekte dit forum geheel bij toeval (las altijd het Engelse). Het lijkt me verstandig om in de andere forums een verwijzing in te zetten ten behoeve van degenen aan wie het heugelijke feit eveneens kan zijn ontgaan.

2. Ik begreep uit dit forum dat er blijkbaar een Nederlandse versie van de Helpteksten was gemaakt. Staat er niet expliciet, en ik heb me vervolgens een punthoofd gezocht voor ik hem had gevonden. Suggestie: vermeld het bestaan van de Nederlandse Help duidelijk zowel hier als in de overige forums, en vertel erbij hoe en waar die is te downloaden en te installeren. Zoiets kan niet vaak genoeg worden gezegd en herhaald.

Dat kan natuurlijk allebei in het Nederlands. Wie het aangaat, kan het lezen, en wie het niet kan lezen, heeft er toch niets aan.

JAG
In de sticky Welkom op .... heeft Rein een link gemaakt onder "hier". Door daarop te klikken had je de nederlandse helpfile gevonden.
Met vriendelijke groet,


Folkert

++Moderator NL-forum++
User avatar
J.A. Gruys
Member
Member
Posts: 130
Joined: 2003-07-29, 07:49 UTC
Location: Netherlands

Post by *J.A. Gruys »

Als je deze bedoelt:

"Over het vertaalproces van het helpbestand is en artikel geschreven dat zal verschijnen in de SoftwareBus, orgaan van de DOSgg, onderdeel van de HCC. Het artikel is hier te downloaden."

had ik die gezien. Zeker interessant, maarniet wat ik bedoelde.

JAG
J.A.G.
User avatar
Folkert
Junior Member
Junior Member
Posts: 30
Joined: 2006-04-01, 15:57 UTC
Location: Wezep Nederland

Nl-hlp

Post by *Folkert »

J.A. Gruys wrote:Als je deze bedoelt:

"Over het vertaalproces van het helpbestand is en artikel geschreven dat zal verschijnen in de SoftwareBus, orgaan van de DOSgg, onderdeel van de HCC. Het artikel is hier te downloaden."

had ik die gezien. Zeker interessant, maarniet wat ik bedoelde.

JAG
Je hebt volkomen gelijk. Ik was iets te vlug. Het bestand is in ieder geval te vinden onder www.ghisler.com/languages.htm Een klik op Dutch help geeft toegang tot de helpfile.
Met vriendelijke groet,


Folkert

++Moderator NL-forum++
User avatar
J.A. Gruys
Member
Member
Posts: 130
Joined: 2003-07-29, 07:49 UTC
Location: Netherlands

Post by *J.A. Gruys »

Zeker. Helemaal waar. Maaar mijn punt was dat jullie dat beter op zoveel mogelijk plaatsen zo duidelijk mogelijk zouden moeten zeggen.
J.A.G.
User avatar
Rein de Jong
Senior Member
Senior Member
Posts: 393
Joined: 2005-01-30, 20:26 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Rein de Jong »

2Gruys

Dank voor je opmerkingen. Dit soort zaken vallen jezelf niet op, omdat je weet wat er is :-( Heb je nog meer voorstellen om het onder de aandacht van de NL TC gebruikers te brengen? Ik had meteen na verschijnen van de helpfile ook een anounce voorstel bij Tweakers gedaan. Alleen hebben zij het niet geplaatst :evil:

Ik heb de welkomtekst aangepast. zie: http://ghisler.ch/board/viewtopic.php?t=10299. Ik ga de welkomstekst maar verheffen tot announcement denk ik.

Daarnaast heb ik in het moderatorforum een verzoek gedaan voor een announcement in de andere forums.

Meer TC info is ook te vinden op mijn (verouderde) site. Daar staan wat artikelen en een paar presentaties. zie http://www.reindejong.nl/tc Ik heb het plan om deze site te gaan herschrijven en een prominente plaats voor TC in te ruimen.
Groetjes/
______/Rein

--- Moderator NL-forum ---
zie ook: https://www.reindejong.nl/totcmd
User avatar
J.A. Gruys
Member
Member
Posts: 130
Joined: 2003-07-29, 07:49 UTC
Location: Netherlands

Post by *J.A. Gruys »

Nee, hiermee zijn mijn suggesties wel ongeveer uitgeput.

Ik ga er althans vanuit dat je er zelf wel aan hebt gedacht om een soort van persbericht op te stellen voor Breekpunt (= www.breekpunt.nl : website en nieuwsbrief) en dergelijke "hangplekken" voor de serieuze Nederlandse computeraars. Van die groep moet de TotalCommander het toch ook in de eerste plaats hebben. Leg dan wel in twee zinnen uit wat TC is en doet, voor wie dat nog niet weet... (Laatst sprak ik iemand die uit pure onwetendheid de aloude Norton Commander voor DOS nog gebruikte, met alle gevolgen voor lange bestandsnamen enz. Was die even blij met de vorderingen van de techniek!)

Groet,

JAG
J.A.G.
User avatar
Rein de Jong
Senior Member
Senior Member
Posts: 393
Joined: 2005-01-30, 20:26 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Rein de Jong »

2Gruys

Ik heb informatie verzonden aan:
- Webwereld
- Breekpunt
- ZDnet
- Computable
- Automatiseringgids
- ict.paginablog.nl

Nu maar afwachten wat er van komt. Nog meer ideeën?
Groetjes/
______/Rein

--- Moderator NL-forum ---
zie ook: https://www.reindejong.nl/totcmd
jcamps
Junior Member
Junior Member
Posts: 40
Joined: 2006-04-21, 15:21 UTC
Location: Breda - Nederland

Post by *jcamps »

Wellicht www.tweakers.net ??
Deze melden netjes elke update van TotalCommander

Gr. Johan
(Jaha, ik ben er eindelijk ;-) )
Co-auteur NL interface sinds V1.51eB (februari 1995), zie Help, Over Total Commander...
User avatar
Rein de Jong
Senior Member
Senior Member
Posts: 393
Joined: 2005-01-30, 20:26 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Rein de Jong »

Wellicht www.tweakers.net ??
Die had ik 1-4 al ingeseind, maar ik zag niets op de site. Hetzelfde geldt voor breekpunt. Ook daar niets te zien.
Vandaag heb ik iemand van tweakers persoonlijk gemaild en kreeg terug dat ze dit soort zaken nooit melden. Ze nemen het meestal mee met een volgend nieuw release. Maar gelet op de populariteit van TC komt het nu toch. Dus hou tweakers in het snotje :evil:
(Jaha, ik ben er eindelijk ;-) )
Dat werd tijd. Ik dacht al: "Waar blijft tie........." ;-)
Groetjes/
______/Rein

--- Moderator NL-forum ---
zie ook: https://www.reindejong.nl/totcmd
Post Reply