copied en moved files krijgen archive attribuut.

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
Paultje
Junior Member
Junior Member
Posts: 3
Joined: 2006-04-06, 14:34 UTC

copied en moved files krijgen archive attribuut.

Post by *Paultje »

Voor het eerst in vele jaren heb ik een probleempje met Total Commander dat ik niet opgelost krijg:
Sinds enkele weken krijgen bestanden die ik met TC kopieer of verplaats vanzelf de archief-a toegevoegd. Heel hinderlijk. Maar ik kan niet vinden hoe ik dat verhelpen kan. (Ook niet in de Nederlandse Help. :?
Misschien kijk ik gewoon ergens overheen.
Heeft iemand de verlossende tip voor mij?

Paul van Beek.
User avatar
madcat
Junior Member
Junior Member
Posts: 7
Joined: 2006-03-27, 19:27 UTC
Location: Netherlands

Post by *madcat »

Waarom is dit zo hinderlijk als ik vragen mag?
User avatar
Sheepdog
Power Member
Power Member
Posts: 5150
Joined: 2003-12-18, 21:44 UTC
Location: Berlin, Germany
Contact:

Post by *Sheepdog »

Code: Select all

[Configuration]
SetArchiveBitOnRename=0
:?:

sheepdog
"A common mistake that people make when trying to design something
completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

Iets te weinig info :
kopieer of verplaats - maar hoe, en van waar naar waar.
Drag and drop of met F5 en F6. Locaal verkeer op harde schijf, of overzetting vanaf cd-rom.
0.618033988
User avatar
Rein de Jong
Senior Member
Senior Member
Posts: 392
Joined: 2005-01-30, 20:26 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Rein de Jong »

Sheepdog wrote:

Code: Select all

[Configuration]
SetArchiveBitOnRename=0
:?:

sheepdog
Quote uit de NL Helpfile:

SetArchiveBitOnRename=1 Het archief bit wordt gezet wanneer bestanden hernoemd worden. Verander deze variabele in 0 om het bit NIET te zetten.

Dat is dus alleen bij hernoemen. Niet bij het verplaatsen van het bestand. Ook niet wanneer het naar een andere dir op dezelfde schijf gaat.

Wat Paul wil gaat ook tegen de regels van het copieren in. Wanneer je iets verplaatst of copieert, moet immers het archiefbit worden gezet. Hoe weet een bu programma anders dat het een nog niet gearchiveerd bestand is?
Groetjes/
______/Rein

--- Moderator NL-forum ---
zie ook: https://www.reindejong.nl/totcmd
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

Normaal gesproken let ik niet zo op de attributen van een bestand, maar met TC is het een prettige bijkomstigheid,
dat bij het copieren vanaf een cd-rom een bestand default van attribuut verandert, nl van read-only naar archive.
Zodat ik niet gehinderd wordt door fout-boodschappen als ik iets wil veranderen en wegschrijven.
0.618033988
Paultje
Junior Member
Junior Member
Posts: 3
Joined: 2006-04-06, 14:34 UTC

Post by *Paultje »

Bedankt voor jullie reacties. Ik begrijp dat TC-instelling zoals ik die nu heb ook zo behoort te zijn. Dus ga ik daar ook maar aan wennen.
Sinds enige tijd werk ik het meest op deze notebook. Daar heb ik blijkbaar ook een nieuwe installatie van TC op gemaakt. Inmiddels weet ik dat het NIET maken van archive-markeringen gebeurde op mijn desktop die ik de laatste 2 maanden bijna niet gebruikt heb. Vandaag heb ik hem weer eens aangezet en daarop maakt TC inderdaad de a-markeringen niet. Doordat ik steeds TC-upgrades over de oude bestanden gemaakt heb is die setting blijkbaar nooit veranderd. Welke setting fout was kon ik niet vinden. Op die pc heb ik TC nu maar totaal verwijderd en er een nieuwe versie op gezet. Ook daar verschijnen nu de a-tjes, zoals het dus hoort.
Nogmaals dank voor jullie reacties.
Paul van Beek.
User avatar
Rein de Jong
Senior Member
Senior Member
Posts: 392
Joined: 2005-01-30, 20:26 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Rein de Jong »

Paultje wrote:Doordat ik steeds TC-upgrades over de oude bestanden gemaakt heb is die setting blijkbaar nooit veranderd. Welke setting fout was kon ik niet vinden. Op die pc heb ik TC nu maar totaal verwijderd en er een nieuwe versie op gezet. Ook daar verschijnen nu de a-tjes, zoals het dus hoort.
Jammer dat je die ini hebt verwijderd. Ik denk dat we die graag hadden ingezien. Je had een speciaal geval. We zouden toch moeten kunnen vinden waarom het archivebit biet werd gezet. Heb je die inifile nog ergens op backup of zo?
Groetjes/
______/Rein

--- Moderator NL-forum ---
zie ook: https://www.reindejong.nl/totcmd
Post Reply