totalcmd crasht wanneer ik bestanden verplaats van netwerk

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
Webbie
Junior Member
Junior Member
Posts: 5
Joined: 2006-07-24, 14:31 UTC

totalcmd crasht wanneer ik bestanden verplaats van netwerk

Post by *Webbie »

Ik maak gebruik van meerdere netwerk drives waaronder usb en echte netwerk storage drives
Als ik de bestanden eerst kopieer en daarna wis is er niets aan de hand
Maar owee als ik ze wil moven/verplaatsen met F6 dan crashed het regelmatig midden in de handeling.
Dus op een of andere manier heeft deze nieuwere versie ineens problemen met netwerk drives
Overigens gebruik ik wincmd al heel erg lang ;)
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

Ik maak geen gebruik van zo'n netwerk-configuratie, dus ik voel me niet bekwaam om daar iets over te zeggen. Ik zal me beperken tot enige opmerkingen :

- In dit soort gevallen is het handig als de eigenschappen van je set vermeld worden, zoals OS, clock, etc.

- 'nieuwere versie' - Welke precies ?

- Het algoritme van F6 is een combinatie van kopieren en daarna het wissen van de bron. Die actie gebeurt per file.
Dus als je een file op een cd-rom wil 'moven', zal het kopieren nog lukken, maar daarna krijg je een 'error' wegens een read-only attribuut.
Het is dus van belang, dat de timing van de crash wordt geanalyseerd. Tijdens het kopieren of tijdens het wissen ?
Of op het moment van de switch daartussen ?

- Nog een aspect : Gebeurt dit alleen als je een selectie van meerdere bestanden verplaatst, of gebeurt dat ook als je maar 1 bestand met F6 doet ?

- Dit kan misschien nog met geheugen-problemen te maken hebben. Vrije ruimte natuurlijk, maar vooral instelling van buffers.
0.618033988
Webbie
Junior Member
Junior Member
Posts: 5
Joined: 2006-07-24, 14:31 UTC

Post by *Webbie »

1) systeem:

os : windows xp pro
cpu amd x2-64 3800+
mem: 2 Gb ddr 3200
mobo: gigabyte GA-K8N Pro-SLI
disks: 1,68 TB
video: Asus GT6800
cpu,videokaart en drives water gekoeld

NAS = Lacie 300 Gb disks


2) Total commander 6.54a

3) Bij het wissen crashed totalcmd

4) meestal gaat het mis bij meerdere bestanden en heel soms bij een enkele

Vrije ruimte ? is 250 Gb niet genoeg dan of 1,25 Gb ram ? ;)
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

1) Je hardware condities lijken me bovenmaats in orde, dus daar zal het niet aan liggen.
2) Aangezien ik dit niet kan simuleren, rest mij voorlopig om te wijzen op ver 6.55. Misschien helpt dat.
3) Ik neem aan, dat de crash plaatsvindt als de wis-actie moet beginnen, niet zozeer tijdens het wissen.
4) Je hebt het over 'midden in de handeling'. Betekent dat, dat bij meerdere files bv. de eerste 3 files ok gingen, en dat het bij de 4e misging ? Conflicterende attributen misschien ?
5) Ik denk, dat het niet zozeer gaat over de totaal beschikbare ruimte, als wel buffer-afmetingen tijdens het transport. Maar daar zal het in dit geval niet zozeer aan liggen denk ik.
0.618033988
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *CopyCats »

Webbie wrote:1) systeem:

cpu amd x2-64 3800+
cpu,videokaart en drives water gekoeld
Klinkt als een tweaker! ;-)

Is dit inmiddels opgelost?
Zoniet, ga naar [face=courier]Configuratie | Opties | Kopieer/Wis [/face]en zet de Compatibiliteitsmodus aan voor de betreffende USB drives. Zet ook de USB Sticks optie aan. Waarschijnlijk lost dat je probleem met de USB drives op.

Wat betreft de netwerkschijven:

Zet eens "AlwaysCopyInBackground=1" onder [Configuration] in je wincmd.ini, herstart TC, en kijk of dat het probleem verhelpt.

Zo niet:
-Treedt de crash ook op als je mainboard volgens specs draait, dus niet overclocked?
-Als de netwerkdrives via Samba werken (Linux box?), kijk dan of je daarvan de meest actuele hebt.
-Treedt de crash nog op als je geen antivirussoftware draait? Zo nee, overweeg een ander AV programma te gebruiken, of zet via eerder genoemd configuratiescherm "Gebruik kopiëren/plakken via Verkenner" aan.

Ik hoop dat je met deze hints wat verder komt.
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *CopyCats »

Oh - en als het alleen met grote files gebeurt, kijk dan in dat configuratieschermpje of "ook kopieermodus voor grote bestanden" aan staat, en zet hem zonodig uit.
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
Post Reply