ifrvieuw

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

THE SHARE-MAN
Junior Member
Junior Member
Posts: 17
Joined: 2006-05-25, 12:30 UTC
Location: Amsterdam

ifrvieuw

Post by *THE SHARE-MAN »

normaal kon ik al mijn fotos direct als thumbnail zien.
Nu moet ik weer eerst op F3 drukken om ze te zien

wat moest ik weer doen om ze direct in de boom te zien zonder F3 te gebruiken.

Net als xp doet in de verkenner
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

Welkom aan boord, Share-Man.
Ik moet bekennen, dat je vraagstelling voor mij nogal onduidelijk is.
Je hebt als subject "ifrvieuw" waarvan ik dan aanneem, dat je daarmee Irfan View bedoelt ?
Wat is de rol van IView dan in dit verband, en wat dan de rol van TC ?
Welke situatie noem je 'normaal' ? Wat heb je dan aanstaan ?
F3 voor thumbnails ? Wat is dan je setting in de config over de multimedia weergave ?

En hoe xp het met een verkenner doet, weet ik niet. Ik gebruik geen van beide.
Ik weet wel dat xp een ingebouwde thumbnail view heeft, maar dan moet er weer zonodig een extra, verborgen bestandje in de directory worden gezet. TC viewt hetzelfde en heeft die onzin niet nodig.
0.618033988
THE SHARE-MAN
Junior Member
Junior Member
Posts: 17
Joined: 2006-05-25, 12:30 UTC
Location: Amsterdam

Post by *THE SHARE-MAN »

wat ik bedoel.

Als je TC opent heb ik 2 windows van bijvoorbeeld mijn c schijf links en rechts de D partitie (noem maar een voorbeeld.
Als er platjes instaan in de boom structure (jpg.bmp of giff) dan kan hij direct een klein thumbnail laten zien, in plaats van dat ik eerst F3 moet indrukken om het plaatje afzondelijk te zien in een scherm.

Ik wil het direct zien in de boom structure. Ik heb het eens voor elkaar gehad, maar dat is een half jaat geleden voor dat ik een server crash had.

ik hoop dat je snapt wat ik nu bedoel, ik zou graag weer de weergave in mijn boomstructure zien als voorheen dat de plaatjes direct als een klein afbeeldinkje vertoond worden.

Ik wil wel vermelden dat ik wincommander en totalcommander al jarennnn gebruik. Maar ik flip dat ik niet meer weet hoe ik het in elkaar gezet had.

Ik gebruik commander voor alles daarmee bedoel ik ik draai al mijn servers en proggies met TC. Mijn opstart begint ook direct met TC dus geen window scherm maar ik val direct in TC.
User avatar
Rein de Jong
Senior Member
Senior Member
Posts: 393
Joined: 2005-01-30, 20:26 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Rein de Jong »

Ook ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Ik neem aan dat je niet de voorbeeldweergave bedoelt (CTRL-SHIFT-F1). Maar dat je in de lange weergave een ipv het irfanview pictogram een afbeelding krijgt?
Groetjes/
______/Rein

--- Moderator NL-forum ---
zie ook: https://www.reindejong.nl/totcmd
rolandd
Senior Member
Senior Member
Posts: 313
Joined: 2003-06-26, 09:02 UTC
Location: Indonesia
Contact:

Post by *rolandd »

Heren,

Ik denk dat TS dit bedoelt:

1. In linkerpaneel zet je de weergave op thumbnailweergave
2. In het rechterpaneel zet je de weergave op de boomstructuur

Of je draait de panelen om naar wens. Als je nu in de boomstructuur een map met plaatjes heb, zie je in het tegenovergestelde paneel de plaatjes als weergave.

Regards,

RolandD
Registered user #92105
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

2 THE SHARE-MAN
Kijk uit voor spraakverwarring. TC is 1 window, en het opent 2 panelen imo.
2 Rein de Jong
Die thumbnail ipv IV-picto wens in de lange weergave lijkt me een juiste veronderstelling.
2 rolandd
Ik weet niet of TS dit bedoelt, maar het lijkt me wel een oplossing qua gebruik.

Wat hier verwarring kan geven is het feit, dat het oa van de weergave-mode afhangt, of de 2 panelen onafhankelijk van elkaar functioneren, zoals bij een lange weergave, of dat het ene paneel bepaalt wat er in het ander paneel te zien is, zoals bij een boomweergave van 1 van de 2.

Een tip nog over het IV-pictogram :
Irfan View heeft een hele set pictogrammen aan boord, te zien in 'About'.
Die kun je toewijzen aan verschillende grafische formaten, als extra indicatie.
- Cursor op bepaald formaat, bv BMP
- Bestand/Verbinden/Wijzig Type/Wijzig Pictogram/
- Kies
- Cursor op ander formaat, bv PNG
- zelfde route en kies een ander pictogram.
Dit wordt bewaard voor de TC-weergave.
0.618033988
THE SHARE-MAN
Junior Member
Junior Member
Posts: 17
Joined: 2006-05-25, 12:30 UTC
Location: Amsterdam

Post by *THE SHARE-MAN »

Rein de Jong wrote:Ook ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Ik neem aan dat je niet de voorbeeldweergave bedoelt (CTRL-SHIFT-F1). Maar dat je in de lange weergave een ipv het irfanview pictogram een afbeelding krijgt?

ja dit bedoel ik


hoe kan ik dit weer voor elkaar krijgen?? dius geen infranvieuw pictogram maar gelijk de afbeelding?

en gasten bedankt voor jullie behulpzaamheid, ik zie dat jullie ook veel gebruikers zijn van TC :D
User avatar
Rein de Jong
Senior Member
Senior Member
Posts: 393
Joined: 2005-01-30, 20:26 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Rein de Jong »

THE SHARE-MAN wrote:
Rein de Jong wrote:Ook ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Ik neem aan dat je niet de voorbeeldweergave bedoelt (CTRL-SHIFT-F1). Maar dat je in de lange weergave een ipv het irfanview pictogram een afbeelding krijgt?

ja dit bedoel ik
In dat geval zou het een instelling van IrfanView kunnen zijn. Die toont dan ipv zijn start icoon de thumbnail?
Groetjes/
______/Rein

--- Moderator NL-forum ---
zie ook: https://www.reindejong.nl/totcmd
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

2 Rein de Jong
Ik heb IV even daarop gechecked, maar kon niets vinden wat op die mogelijkheid lijkt. Er is dan natuurlijk wel een window met thumbnails mogelijk ('T'), maar dat venster is van IV, niet van TC. Wat is de betrekking tussen die twee ?

2 The Share-Man
Dit gaat over het gedrag van F3, als ik me niet vergis. Daarom zou ik meer willen weten over de instelling van de opties van F3, met name de Multimedia weergave. Wat staat aan en uit hier ?

Nog een aanvulling op de pictogram-tip :
- Kies : Vergeet niet bij het kiezen, dat te bevestigen als standaard voor dat type.
- Als in de opties van F3, bij de multimedia weergave "Toon bitmaps als plaatje bij opstarten" aangevinkt wordt, zijn opeens alle verschillende IV-pictogrammen in TC weer vervangen door het basic start icoon. Dit heeft kennelijk verband met : Bestand/verbinden, maar ik snap nog niet goed wat hier gebeurt.
0.618033988
User avatar
Rein de Jong
Senior Member
Senior Member
Posts: 393
Joined: 2005-01-30, 20:26 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Rein de Jong »

Sam_Zen wrote:2 Rein de Jong
Ik heb IV even daarop gechecked, maar kon niets vinden wat op die mogelijkheid lijkt. Er is dan natuurlijk wel een window met thumbnails mogelijk ('T'), maar dat venster is van IV, niet van TC. Wat is de betrekking tussen die twee ?
Voor zover ik weet niets. Maar omdat tSM bedoelt dat de plaatjes als thumbnail worden getoond i.p.v de "platgeslagen poes" van IV. Aangezien TC dat uit de exe van IV haalt als zijnde verbonden aan de jpg, had ik dat spinsel, maar dat kan dus helemaal niet. Wat wel zou kunnen is dat TC een thumnail van een plaatje maakt. Maar dan zouden we dat ergens moeten opgeven. Je kunt daarover alleen wat vinden bij Opties - weergave "Symbolen links van de bestansnaam tonen"

Ok heb nog steeds het gevoel dat tSM in de war is met de voorbeeldweergave (Ctrl-Shift-F1) En anders is het misschien een plugin?
Sam_Zen wrote: - Als in de opties van F3, bij de multimedia weergave "Toon bitmaps als plaatje bij opstarten" aangevinkt wordt, zijn opeens alle verschillende IV-pictogrammen in TC weer vervangen door het basic start icoon. Dit heeft kennelijk verband met : Bestand/verbinden, maar ik snap nog niet goed wat hier gebeurt.
In de help staat:
Multimedia weergave: Bepaal hier of bijv. plaatjes, geluid enz. door de lister worden weergegeven als zodanig, of als binair bestand.
Standaard zal de lister geluid en video afspelen. Wanneer de opties niet zijn aangevinkt, kan na het starten van de lister alsnog voor afspelen worden gekozen door de optie "plaatje/multimedia” te kiezen in plaats van binair. (De optie multimedia laat Lister standaard geluids- en videobestanden afspelen. Wanneer niet aangevinkt, kan nog steeds naar de "beeld modus” geswitcht worden om zulke bestanden te openen.)
De RTF optie geeft RTF bestanden weer m.b.v. Microsoft’s "RTF control”, die ook gebruikt wordt door Wordpad. Echter, beelden en andere ingesloten objecten worden NIET weergegeven.
Met de optie Gebruik Irfanview wordt de beeldviewer Irfanview gebruikt als filter om beeldbestanden (anders dan .bmp) in Total Commander te importeren. Voor grote beelden zal met deze optie veel geheugen nodig zijn. U kunt Irfanview vinden via de "Links" op onze homepagina, www.ghisler.com. Versie 2.90 of later is nodig!
Als alternatief kan XNView 1.14 of later gebruikt worden (www.xnview.com). Van dit programma bestaat ook een versie voor Windows 3.1!
Voorts kunt u nog kiezen om HTML bestanden weer te geven als geïnterpreteerde tekst met links, of als de pure HTML broncode. De optie om accolades {} rond een link te tonen kan worden uitgezet.
Groetjes/
______/Rein

--- Moderator NL-forum ---
zie ook: https://www.reindejong.nl/totcmd
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

"platgeslagen poes" .. :)

Hier dreigt mischien een miscommunicatie over een pictogram en een verkleinde bitmap.

Met de lange weergave staat aan het begin van elke regel een pictogram van de app., verbonden aan het bestandtype.
Dat pictogram is normaal gesproken een *.ico bestand, ingebouwd in een .exe of zo, of als los bestand.
Een thumbnail is een verkleining van een .jpg, .bmp. etc. Een ander formaat.
Dat kun je niet zomaar met elkaar verwisselen.
0.618033988
THE SHARE-MAN
Junior Member
Junior Member
Posts: 17
Joined: 2006-05-25, 12:30 UTC
Location: Amsterdam

Post by *THE SHARE-MAN »

Sam_Zen wrote:"platgeslagen poes" .. :)

Hier dreigt mischien een miscommunicatie over een pictogram en een verkleinde bitmap.

Met de lange weergave staat aan het begin van elke regel een pictogram van de app., verbonden aan het bestandtype.
Dat pictogram is normaal gesproken een *.ico bestand, ingebouwd in een .exe of zo, of als los bestand.
Een thumbnail is een verkleining van een .jpg, .bmp. etc. Een ander formaat.
Dat kun je niet zomaar met elkaar verwisselen.
ja dit bedoel ik het bestandje is gewoon een pictogram, maar in plaats van de pictogram wil ik een directe thumbnail (klein afbeeldingkje) zodat je in een map met bijvboorbeeld alleen maar fotos dat je dan alles verkleind zie staan i.p.v pictogrammen met de info erbij van hoe en wat voor maat en extensie enzo.

Ik denk dat SAM me begrijpt.

Je hebt bijvboorbeeld in XP het mapje (mijn afbeeldingen) als je daar ingaat zie je gelijk foto's op klein minatuurweergave en dat bedoel ik ook dat had ik ook in TC maar nu niet meer en zie alleen bestandsnaam
User avatar
Rein de Jong
Senior Member
Senior Member
Posts: 393
Joined: 2005-01-30, 20:26 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Rein de Jong »

OK, wanneer je hetzelfde wilt als in de verkenner. Dat zijn dan voorbeelden in de vorm van een thumbnail. Die kun je in TC ook krijgen door voorbeeldweergave te kiezen. <Weergave> <Voorbeeldweergave> of de shortcut Ctrl-Shift-F1.
Daar hebben we het al eerder over gehad en dat meende je niet te bedoelen.

Voorbeeld weergave ziet er zo uit:

Image: http://www.reindejong.nl/temp/voorbeeldweergave.jpg
Groetjes/
______/Rein

--- Moderator NL-forum ---
zie ook: https://www.reindejong.nl/totcmd
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

2 The Share-Man
Zolang iemand nog dat voorgebakken 'mijn afbeeldingen' gebruikt, blijft mijn begrip zeer beperkt. Maar dat terzijde.
Als het klopt wat Rein zegt, is dus die pictogram kwestie in een lange weergave, dus met regels, niet aan de orde.
Met nadruk : een pictogram of ikoon is hier gerelateerd aan een programma, maar een thumbnail met een bestand.

Het begint off-topic te worden, maar ik wil toch even een voorbeeld tonen van de diverse IV-picto's :
Image: http://www.xs4all.nl/~samzen/download/pic/IV_pictos.png
Terwijl alle types nog steeds zorgen, dat IrfanView wordt opgestart.

Waarom iemand iets hetzelfde zou willen als in verkenner is mij sowieso een raadsel.
0.618033988
THE SHARE-MAN
Junior Member
Junior Member
Posts: 17
Joined: 2006-05-25, 12:30 UTC
Location: Amsterdam

Post by *THE SHARE-MAN »

Sam_Zen wrote:2 The Share-Man
Zolang iemand nog dat voorgebakken 'mijn afbeeldingen' gebruikt, blijft mijn begrip zeer beperkt. Maar dat terzijde.
Als het klopt wat Rein zegt, is dus die pictogram kwestie in een lange weergave, dus met regels, niet aan de orde.
Met nadruk : een pictogram of ikoon is hier gerelateerd aan een programma, maar een thumbnail met een bestand.

Het begint off-topic te worden, maar ik wil toch even een voorbeeld tonen van de diverse IV-picto's :
Image: http://www.xs4all.nl/~samzen/download/pic/IV_pictos.png
Terwijl alle types nog steeds zorgen, dat IrfanView wordt opgestart.

Waarom iemand iets hetzelfde zou willen als in verkenner is mij sowieso een raadsel.

Ik gebruik niks van de xp voorgebakken methodes.

Als mijn pc opstart dan is ie gelijk open in TC. 8)
Nee ik ben daar ook niet voor en zeker geen verkenner . lol elke keer als ik op bezoek ga om een pc softwarematig te make dan heb ik mijn kant en klare TC bij :D :D


Bedankt allemaal voor jullie reacties

men kan deze thread sluiten probleem is opgelost ik weet hoe en wat weer., moet alleen opnieuw instaleren want heb een violation dumpprobleem. dus ja dat betekend ff opnieuw :P
Post Reply