Webdisk van xs4all ook benaderbaar met Total Commander

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4615
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Webdisk van xs4all ook benaderbaar met Total Commander

Post by *white »

Zie hier op het XS4ALL Forum.
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

Bedankt. Als verstokt klant van Xs4all zal ik dit verder onderzoeken.
Kun je intussen alvast een indicatie geven wat dat 'webdisk' inhoudt ?
0.618033988
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4615
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Post by *white »

Sam_Zen wrote:Kun je intussen alvast een indicatie geven wat dat 'webdisk' inhoudt ?
Lees even wat er bij xs4all op de website staat..
XS4ALL Experimenteel | Webdisk wrote:Als XS4ALL-abonnee heb je automatisch een flinke portie schijfruimte. Hier kun je je homepage neerzetten, maar ook backups en bestanden veilig opslaan. Je schijfruimte kun je overal benaderen, vanaf elke computer met internettoegang. Webdisk maakt het heel gemakkelijk je XS4ALL-schijfruimte te gebruiken. Je schijfruimte verschijnt gewoon op je computer, alsof het een harde schijf is die in je computer zit. Op Apple computers verschijnt Webdisk zelfs gewoon op je bureaublad. Webdisk kun je, met je loginnaam en wachtwoord, ook online benaderen, dus je documenten heb je altijd en overal bij de hand.

Webdisk kun je met elk besturingssysteem gebruiken. Het enige wat je nodig hebt is een webdav-programma. Als je Webdisk geopend is, verschijnt deze bij je andere schijven. Nu kun je er bestanden naartoe slepen, deze bewerken, weer opslaan of verwijderen. Alles wat je op je reguliere harde schijf kan, kun je ook op je Webdisk. En Webdisk kun je ook in een browser benaderen, dus vanaf elke computer met internet kun je bij je documenten!

Handig als je op meerdere computers bestanden wilt benaderen en bewerken. Bookmarks, je agenda, een adressenboek, je synct ze eenvoudig zodat je achter elke computer de meest actuele versie ziet. Je kunt Webdisk ook gebruiken om documenten te backuppen voordat je je computer herinstalleert.
Of om overal ter wereld toegang te hebben tot belangrijke documenten als je CV of een scan van je paspoort.
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4615
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Post by *white »

Helaas een directory verwijderen gaat niet :-(
Zie ook Plugin WEBDAV löscht keine Verzeichnisse
En WebDAV plugin bugs/missing functionality
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

Bedankt voor de snelle reactie. Dit is al genoeg, om te weten dat ik geen gebruik zal maken van Webdisk.
Dit zou nl pas zinvol zijn, wanneer ik continue op het net ingelogd ben, zolang de set aanstaat, en dat is nu juist tegen mijn principes.

Ik gebruik mijn xs4all ruimte (200 Mb) al voor m'n website. Backups en bestanden archiveer ik altijd op cd-roms.
In de ruimte, die ik over heb (38 Mb), heb ik enkele buffer-directories, die ik gebruik als een soort postbus voor grote bestanden, die ik wil versturen. Dan wordt een bungel aan een mail zeer inefficient, omdat door codering het bestand tijdens de transmissie 1,5 keer zo groot wordt. Ik upload bestand in die buffer, stuur vervolgens mail met betreffende link. Zo gauw ik weet dat het is gedl'd, verwijder ik het weer.
(en met ftp kun je uiteraard wel een directory wissen)
0.618033988
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4615
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Post by *white »

Sam_Zen wrote:(en met ftp kun je uiteraard wel een directory wissen)
Je kan ook gewoon FTP gebruiken in plaats van WebDAV, maar FTP is niet encrypted en WebDAV met een Secure sever wel.
User avatar
Rein de Jong
Senior Member
Senior Member
Posts: 393
Joined: 2005-01-30, 20:26 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Rein de Jong »

Ik gebruik WebDAV sinds een paar dagen. Inderdaad kun je geen directories wissen met de WebDAV plugin van TC. Wel kun je files wissen. Ik gebruik het voor een paar erg belangrijke backups. Die gaan gezipt naar een DIR BU op mijn WebDisk bij XS4ALL.

Overigens kan de cliënt van XS4all directories wel verwijderen. Wanneer dat nodig is start ik die cliënt. Even behelpen, maar wanneer je weet wat je doet ;-)
Groetjes/
______/Rein

--- Moderator NL-forum ---
zie ook: https://www.reindejong.nl/totcmd
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4615
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Post by *white »

Rein de Jong wrote:Inderdaad kun je geen directories wissen met de WebDAV plugin van TC.
Nu wel! Met de nieuwe beta versie (WebDAV plugin v1.4 beta). Zie hier op het forum Plugins and addons: devel.+support (English).
User avatar
Rein de Jong
Senior Member
Senior Member
Posts: 393
Joined: 2005-01-30, 20:26 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Rein de Jong »

Fijn dat het lijkt opgelost. Net even een kleine test gedaan. Werkt pico. Nu nog ALT-F5 (Zippen) naar de WEBdav schijf ;-)

XS4all software uit de autostart gehaald! Scheelt weer Resources.
Groetjes/
______/Rein

--- Moderator NL-forum ---
zie ook: https://www.reindejong.nl/totcmd
Post Reply