Enkele Brandende Vragen over TC (Snelzoeken van bestanden)

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
jordi.c
Member
Member
Posts: 109
Joined: 2006-02-18, 12:43 UTC

Enkele Brandende Vragen over TC (Snelzoeken van bestanden)

Post by *jordi.c »

[mod]Titel aangepast en de vragen betreffende printen en copieren in de queue afgesplitst[/mod]

Is het mogelijk met TC om de eerste letters van een bestand in te vullen en dat hij dan naar dat besand/mapje gaat zodat je niet met de pijltoetsen erheen hoeft.
Bijvoorbeeld in mijn map Software zitten ongeveer 120 mappen als ik nu naar het midden van deze map wil moet ik erg lang scrollen en ALT+F7 is niet handig.
Het lijkt mij veel handiger door ergens een aantal letters van de map te typen en dat die dan erheen gaat.

Wanneer ik meerdere dingen wil kopieren doet TC dit tegelijkertijd wat de kopieersnelheid drastische laat afnemen. Is het mogelijk wanneer ik meerdere dingen kopieer een soort van queue in te stellen? Zodat hij pas het volgende bestand kopieert wanneer het vorige klaar is?

Als ik op een document ga staan en druk op CTRL+F9 kan ik dit document afdrukken, maar hoe kan ik bijvoorbeeld 20 geselecteerde bestanden afdrukken zonder op elk bestand CTRL+F9 te hoeven drukken?

BVD
Jordi
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

In het vervolg 1 vraag per topic, alsjeblieft. Bvd.
Ik vrees dat ik je hiermee weinig verder kan helpen.
Is het mogelijk met TC om de eerste letters van een bestand in te vullen en dat hij dan naar dat besand/mapje gaat
Ik meen van niet. Persoonlijk ben ik daar blij om, want ik zou dat buitengewoon storend vinden. 120 mappen is vrij veel, maar met wat pagedowns kom je er toch snel doorheen lijkt me. Met Ctrl-End kun je van onderaan beginnen.
Wanneer ik meerdere dingen wil kopieren doet TC dit tegelijkertijd
Is dat zo ? Ik zie altijd keurig bestand voor bestand langskomen in de kopieerbalk.. (running 2K)

Ook voor dat multi-afdrukken zou ik geen oplossing weten.
Je probeert wel zuinig om te gaan met je toetsenbord, moet ik je nageven.
0.618033988
jcamps
Junior Member
Junior Member
Posts: 40
Joined: 2006-04-21, 15:21 UTC
Location: Breda - Nederland

Snelzoeken om naar bestand te springen

Post by *jcamps »

Op je eerste vraag heb ik wel een antwoord: deze optie heet snelzoeken.

Met Ctrl+Alt vastgehouden typ je de eerste letter, dan springt de cursur automatisch naar het eerste bestanddirectory met die letter. Als je de naam verder typt dan springt de cursus naar het goede bestand.

Instelling of dit met Ctrl+Alt werkt of zonder is zelfs aan te passen te vinden in: Configuratie, SnelZoeken

Gr. Johan
Co-auteur NL interface sinds V1.51eB (februari 1995), zie Help, Over Total Commander...
jordi.c
Member
Member
Posts: 109
Joined: 2006-02-18, 12:43 UTC

Post by *jordi.c »

Ontzettend Bedankt Jcamps!!!!!!

Weet je toevallig ook nog hoe ik meerdere bestanden tegelijk kan printen?

:wink:
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

Bedankt jcamps, weer wat geleerd ..
0.618033988
User avatar
Rein de Jong
Senior Member
Senior Member
Posts: 393
Joined: 2005-01-30, 20:26 UTC
Location: NL
Contact:

Toevoegin op het springen naar een bestand

Post by *Rein de Jong »

Wat ik veel gebruik is springen naar het eerste bestand in een map. Vooral makkelijk wanneer er veel directories in die map staan.

Maak een nieuwe sneltoets (bv. Alt-Home) in Opties - Divers - Definieer andere toetsencombinatie.
Het commando is:
cm_GoToFirstFile (Plaats de cursor op het eerste bestand in de lijst)
Staat bij Navigatie in TC7b3
Groetjes/
______/Rein

--- Moderator NL-forum ---
zie ook: https://www.reindejong.nl/totcmd
User avatar
Sjef van Egmond
Member
Member
Posts: 120
Joined: 2007-03-25, 15:44 UTC
Location: The Netherlands
Contact:

Post by *Sjef van Egmond »

Hallo Jordi,
Het is maar net wat je gewend bent, maar ik werk altijd in de korte modus (Ctrl/F1). Dan krijg je veel meer mappen en bestanden op je scherm en je kunt dan ook links-rechts scrollen met de pijltoetsen. Dat gaat lekker snel! Terug naar de root: linkerpijltje even ingedrukt houden. De gegevens van een bestand krijg je toch wel te zien in de statusbalk onderaan, dus daar heb je de modus Lang (Ctrl/F2) niet voor nodig. En de iconen staan bij mij op 32 pixels, zoals bij XP. Maar zoals gezegd, het is maar wat je gewend bent.
Licentie#8923
Post Reply