Snelkoppeling maken

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4619
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Post by *white »

Sam_Zen wrote:Dat is het. Ik wist niet van dat sub-menu, zoiets gebruik ik nooit. Een onnodige search naar 'contextmenu' dus, en niks registry.
Ik wist wel van dat submenu. Ik had echter de berichten niet goed gelezen :-( Daardoor heb ik dit probleem verward met een ander probleem. Nu herinner ik me ook nog dat het probleem waar ik het over had (nvidia bug in installatieprogramma) ging over het submenu "Nieuw" in het contextmenu. Die wordt gewist door installatie van een bepaalde versie van nvidia drivers.
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *CopyCats »

Oh wacht - ik zie nu pas dat het speciaal om de optie gaat, waarmee je op het bureaublad een snelkoppeling naar het betreffende bestand maakt. Dat is een speciaal geval waarvoor je een 'desklink' bestandje van 0 bytes in die sendto-map moet zetten. Maar of dat het hele eieren-eten is, of dat er ook in het register iets moet worden gezet, dat weet ik niet. Misschien biedt Google of de Microsoft Knowledge Base soulaas.
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4619
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Post by *white »

CopyCats wrote:Oh wacht - ik zie nu pas dat het speciaal om de optie gaat, waarmee je op het bureaublad een snelkoppeling naar het betreffende bestand maakt. Dat is een speciaal geval waarvoor je een 'desklink' bestandje van 0 bytes in die sendto-map moet zetten. Maar of dat het hele eieren-eten is, of dat er ook in het register iets moet worden gezet, dat weet ik niet. Misschien biedt Google of de Microsoft Knowledge Base soulaas.
Even gezocht met google. Voor windows XP lijkt het volgende me wel een betrouwbare oplossing: xp_sendtodesktop.vbs - Repairs the Send To Desktop function. Komt van de website Doug's Windows Tweaks and Tips, een website van een MVP (Microsoft Most Valuable Professional).
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

Even gecheckt (W2K) omdat ik dus ook Nvidia heb, en ik heb inderdaad geen submenu "Nieuw".

Merkwaardig trouwens, die sendto-dir. Bij die 0 bytes bestanden is kennelijk een speciale extensie (want dat is 'desklink') al
genoeg om de functie uit te voeren. Dit geldt bv. ook voor 'Mijn documenten.mydocs'.
0.618033988
anykoen
Junior Member
Junior Member
Posts: 11
Joined: 2005-12-11, 19:19 UTC

Post by *anykoen »

Speciaal voor White: van de laatste tips begreep ik helemaal niets meer. Het is me wel gelukt om het vbs-bestand te vinden bij Doug.
Op enter gedrukt en toen werkte het weer!!!
Geweldig!
Bedankt!

Nu ga ik nog verder puzzelen met het werkbalk-menu van TC, want dat lijkt mij ook erg leuk. Ik kwam daar nog niet uit, maar ik heb nete de uitleg gevonden dus dat komt wel op de koude winter-avonden.
Wat mij betreft kan dit item worden afgesloten.

ALLEMAAL BEDANKT.


Paul
User avatar
Sjef van Egmond
Member
Member
Posts: 120
Joined: 2007-03-25, 15:44 UTC
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Snelkoppeling maken

Post by *Sjef van Egmond »

Ik ben nog maar sinds kort lid, dus misschien reageer ik niet op de goede manier, maar een snelkoppeling maak je toch via het toetsenbord?
Met Ctrl + Shift + F5 ?
Natuurlijk eerst even \\ en Enter intoetsen om bij je desktop te komen...
Licentie#8923
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4619
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Re: Snelkoppeling maken

Post by *white »

Sjef van Egmond wrote:Ik ben nog maar sinds kort lid, dus misschien reageer ik niet op de goede manier, maar een snelkoppeling maak je toch via het toetsenbord?
Met Ctrl + Shift + F5 ?
Natuurlijk eerst even \\ en Enter intoetsen om bij je desktop te komen...
Yep, maar de vraag was om een snelkoppeling op het bureaublad te maken via het submenu Kopiëren Naar in het rechtermuisknopmenu. Die mogelijkheid was bij de vraagsteller verdwenen en hij vroeg hoe hij dat herstellen kon.
User avatar
Sjef van Egmond
Member
Member
Posts: 120
Joined: 2007-03-25, 15:44 UTC
Location: The Netherlands
Contact:

Post by *Sjef van Egmond »

Yep, maar de vraag was om een snelkoppeling op het bureaublad te maken via het submenu Kopiëren Naar in het rechtermuisknopmenu. Die mogelijkheid was bij de vraagsteller verdwenen en hij vroeg hoe hij dat herstellen kon.
Maar dan is het dus geen TC-omissie. Dat contextmenu is een Windows-optie en het probleem moet daar dan ook gezocht worden.
Licentie#8923
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4619
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Post by *white »

Sjef van Egmond wrote: Maar dan is het dus geen TC-omissie. Dat contextmenu is een Windows-optie en het probleem moet daar dan ook gezocht worden.
Weer yep. Het probleem werd daar dan ook gezocht en een oplossing gevonden.
anykoen
Junior Member
Junior Member
Posts: 11
Joined: 2005-12-11, 19:19 UTC

Post by *anykoen »

Iedreen bedankt; ik kom er nu wel uit.
I ga lekker verder knutselen,

Paul
User avatar
Sjef van Egmond
Member
Member
Posts: 120
Joined: 2007-03-25, 15:44 UTC
Location: The Netherlands
Contact:

Post by *Sjef van Egmond »

Als de oorzaak niet duidelijk wordt moet ik TotalComm opnieuw installeren, maar dan ook weer naar mijn zin inrichten en daarmee ben ik een tijdje zoet.
Gelukkig hoeft dit probleem zich bij TC niet voor te doen als je het Wincmd.ini-bestand tijdens de installatie van TC naar een aparte map laat zetten. Tijdens een her-installatie kun je opnieuw naar die ini-map verwijzen en al je instellingen zijn weer gewoon terug. Als je Wincmd.ini-bestand in de root van Windows staat is het aan te bevelen dit even apart te zetten. Na de her-installatie van TC overschijf je het Wincmd.ini-bestand met je eigen versie.
Om je eigen werkbalk samen te stellen zou je ook een kijkje kunnen nemen op deze URL:http://home.casema.nl/sve/totalcmd/layout/tc-frames/tc-index.htm
Vriendelijke groet.
Licentie#8923
User avatar
Rein de Jong
Senior Member
Senior Member
Posts: 393
Joined: 2005-01-30, 20:26 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Rein de Jong »

2anykoen
Fijn dat je het probleem hebt opgelost.

Ter aanvulling:
Er is in TC echter ook een handige manier om een snelkoppeling te maken. Gewoon slepen met de muisknop (LMK) ingedrukt en daarbij Ctrl-Shift ingedrukt houden.
Groetjes/
______/Rein

--- Moderator NL-forum ---
zie ook: https://www.reindejong.nl/totcmd
Post Reply