uploaden naar webpage

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
harvangel
Junior Member
Junior Member
Posts: 2
Joined: 2007-08-29, 19:17 UTC

uploaden naar webpage

Post by *harvangel »

Hallo. Ik ben een nieuwe deelnemer aan dit forum. Ik gebruik TC o.a. voor het uploaden van bestanden naar webpages. Ik heb de ervaring dat het uploaden van grote (b.v. JPG bestanden) eindeloos duurt. De voortgang gaat snel naar 70, 80 en 90% maar blijft dan "hangen". Op een hele avond drie JPG bestanden uploaden is normaal. Een hele dir met bestanden gaat ook niet. Wel de bestanden één voor één, dat gaat snel. Ik heb wel eens andere FTP programma's gebruikt en dan gaat het allemaal razend snel. Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn?
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

Welkom.
Ik gebruik TC oa voor hetzelfde, en ik kan dit gedrag niet bevestigen. Natuurlijk is uploaden per definitie wat trager dan downloaden, maar drie bestanden per avond is wel extreem.
Wat is 'grote' bestanden ? Enkele tientallen MB's ? Zou geen probleem moeten zijn.
Een hele dir gaat niet, één voor één wel. Merkwaardig. Op wat voor manier selecteer je de files ?
Staan er soms allerlei virus- en spyware-scanners aan tijdens dit proces ?
Doe je de uploading op de voor- of achtergrond ?
0.618033988
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *CopyCats »

Probeer de optie "passieve modus" eens in de configuratie van de betreffende verbinding.
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
harvangel
Junior Member
Junior Member
Posts: 2
Joined: 2007-08-29, 19:17 UTC

Post by *harvangel »

De bestandne zijn niet groot, thumbs van wat foto's, daar kan het niete in zitten.
De oplossing is inmiddels gevonden dankzij de tip van CopyCat: passieve modus. Wat er anders gaat weet ik niet maar het uploaden gaat nu als een speer. Fijn, dank daarvoor.
Post Reply