Kopieren met en zonder hoofdletters.

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
HeavyD
Junior Member
Junior Member
Posts: 8
Joined: 2008-06-02, 15:16 UTC

Kopieren met en zonder hoofdletters.

Post by *HeavyD »

Het was me al eerder op gevallen dat bij het kopieren van bestanden tc soms vraagd of een bestand vervangen of hernoemd moet worden. (in een lege dir).

Nu kom ik erachter dat tc geen onderscheid maakt tussen bestanden die beginnen met een hoofdletter of met een normale letter bij het kopieren.

Kan ik instellen dat er verschil zit in bestanden die beginnen met een hoofdletter?

Bvd.
woefdram
Junior Member
Junior Member
Posts: 82
Joined: 2004-05-16, 11:14 UTC

Post by *woefdram »

Volgens mij is het Windows die dat verschil niet maakt. TC en bijvoorbeeld verkenner gaan daar wel anders mee om, maar ze hebben er allemaal last van
HeavyD
Junior Member
Junior Member
Posts: 8
Joined: 2008-06-02, 15:16 UTC

Post by *HeavyD »

Het is een vreemd verschijnsel, want in de originele map staan bijv.

Bestand.xxx
en
bestand.xxx

Maar dat is niet te kopieren naar de nieuwe map.
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *CopyCats »

Bestand.xxx en bestand.xxx in dezelfde map, dat hoort niet te kunnen. Weet je zeker dat er toch niet een klein verschil tussen de beide namen is? En is xxx de echte extensie of zijn het eigenlijk Bestand.xxx.doc en bestand.xxx.txt maar worden de extensies niet weergegeven?

Via Configuratie | Opties | Weergave is Total Commander zo in te stellen, dat hij net als Verkenner oude bestandsnamen (DOS 8.3 formaat) in kleine letters weergeeft (met eerste letter in kapitaal), ook al staan ze in je directories in hoofdletters opgeslagen. Als je die optie uitzet, zie je de namen zoals ze daadwerkelijk in de directories staan.
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
HeavyD
Junior Member
Junior Member
Posts: 8
Joined: 2008-06-02, 15:16 UTC

Post by *HeavyD »

Heb even gekeken maar de optie voor oude 8.3 bestandsnamen staat niet aangevinkt.
De extensie word ook weergegeven.
Ik heb er voor de duidelijkheid een afbeelding van gemaakt.
Het betreft hier een hoofdletter half in de bestandsnaam maar ik heb het ook al gezien bij de begin letter.

Image: http://www.heavyd.nl/tc.jpg
Henrie
Member
Member
Posts: 194
Joined: 2006-09-03, 23:12 UTC
Location: Volkel, the Netherlands

Post by *Henrie »

Ik zie dat het bestand op een server staan. Is dit toevallig een Linux server? Die maakt namelijk wel onderscheid tussen hoofdletters en kleine letters. Helaas kun je die dus niet allebei naar je windows computer kopiëren zonder van één van de bestanden de bestandsnaam te wijzigen (of in verschillende mappen te plaatsen).
HeavyD
Junior Member
Junior Member
Posts: 8
Joined: 2008-06-02, 15:16 UTC

Post by *HeavyD »

Inderdaad het komt van een linux server af, dat zal het probleem wezen.
Er zit dus niets anders op dan de naam te wijzigen.
Het is dus geen probleem met Total Commander.

Bedankt voor de antwoorden.
Post Reply