Hoofdletters??!

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4596
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Post by *white »

JMJ wrote:Het is een willekeurige zipfile. Voor de duidelijkheid doe ik het volgende:
  • zip aanklikken in TC
    TC laat files zien
    Files selecteren en naar je 2e TC scherm slepen (TC gaat uitpakken naar de locatie waar je ze heen sleept)
Om het nog duidelijker te maken kun je misschien wat linkjes naar screenshots publiceren. Plaats daartoe je screenshots op bijvoorbeeld ImageShack of op de Total Commander wiki via de wiki upload pagina en plaats linkjes naar je screenshots in een bericht. (plaatjes opnemen in het bericht met de BBCode "img" kan niet)

Tip: Ik weet niet of je het al weet, maar List gebruik je zo:

Code: Select all

[list] of [list=a] of [list=1]
[*] item 1
[*] item 2
[/list]
JMJ wrote: Locatie waar je ze heen sleept moet een map op dezelfde disk zijn
Huh? Dat komt niet overeen met hetgeen je eerder zei:
JMJ wrote: :?: Ik zet de zip op lokale schijf (NTFS, winXP) en unzip 'm met TC naar NAS schijf (Synology Linux based (?)) alles letters worden hoofdletters...
JMJ wrote: In mijn geval hangt er een Sharkoon met eSata-disk aan mijn Synology via eSata kabel.
Welk Synology NAS product is het precies? Welke firmware heeft het apparaat? (ik begrijp dat er wel eens firmware-updates zijn..)
Welk Sharkoon product is het precies?
Welk harddisk is het precies? En welke firmware?

Wat heb je nog meer geprobeerd? Al eens aangesloten op een andere computer? Een andere harddisk geprobeerd? Andere ZIP-programma's behalve WinZip om het bestand uit te pakken? Bijvoorbeeld WinRAR, 7-Zip, oudere versies van Total Commander?
JMJ
Junior Member
Junior Member
Posts: 12
Joined: 2008-12-15, 23:42 UTC

Post by *JMJ »

@ white:
Tip: Ik weet niet of je het al weet, maar List gebruik je zo:
Thanx, ik snapte het al niet...
Huh? Dat komt niet overeen met hetgeen je eerder zei:
dat klopte idd niet het blijkt een lokaal probleem te zijn dus alleen op de eSata schijf die aan de Synology hangt.


Welk Synology NAS product is het precies? DS106
Welke firmware heeft het apparaat? (ik begrijp dat er wel eens firmware-updates zijn..) DSM 2.0-0731
Welk Sharkoon product is het precies? SATA QuickPort PRO
Welk harddisk is het precies? Seagate Barracuda 7200, 1TB
En welke firmware? onbekend...


Al eens aangesloten op een andere computer? ja probleem blijft bestaan is immers een netwerk schijf
Een andere harddisk geprobeerd? Nee, niet in de Sharkoon (is ook niet mogelijk, heb geen andere losse Sata schijf
Andere ZIP-programma's behalve WinZip om het bestand uit te pakken? Bijvoorbeeld WinRAR, 7-Zip, oudere versies van Total Commander? Ja, als ik een los Zip-prog gebruik treedt het probleem niet op

Nou dat lijkt me een redelijk compleet info-opgave... :wink:
Henrie
Member
Member
Posts: 194
Joined: 2006-09-03, 23:12 UTC
Location: Volkel, the Netherlands

Post by *Henrie »

Hoi JMJ,

Ik heb het geprobeerd, maar kon je probleem niet reproduceren.
Mijn gebruikte hardware is dan ook wel iets anders dan bij jou, maar ik heb niet anders.

Synology NAS: DS107+ (128Mb)
Firmware versie: DSM 2.2-0942
Externe USB schijf: Western Digital MyBook Essential Edition met hierin een Western Digital 1000GB (930GiB) SATA II 32MB GP (WDC W10-EADS)
Externe eSATA schijf: ICY BOX IB-390StUS-B met hierin een Western Digital 500GB (465GiB) SATA II 8MB GP (WDC WD5000AAVS)

Ik heb geprobeerd het te reproduceren, maar dit is niet gelukt.
Je kunt een opname van mijn poging hier vinden: http://www.drop.io/hoofdletters
Wat is te zien in het filmpje:
  1. Ik pak wat bestanden met behulp van 7-zip in vanaf de C-schijf van mijn pc naar het bestand archive.zip.
  2. POGING 1 (USB) Ik kopieer het bestand archive.zip vanaf mijn C-schijf naar de externe usb-schijf aan mijn NAS (usbshare1).
  3. Ik open het bestand archive.zip in het rechter TC venster en pak het uit naar het linker venster door de bestanden te selecteren en te slepen.
  4. Resultaat: zelfde hoofdletters en kleine letters als in oorspronkelijke bestand.
  5. POGING 2 (eSATA) Ik kopieer het bestand archive.zip vanaf mijn C-schijf naar de externe eSATA-schijf aan mijn NAS (satashare).
  6. Ik open het bestand archive.zip in het rechter TC venster en pak het uit naar het linker venster door de bestanden te selecteren en te slepen.
  7. Resultaat: zelfde hoofdletters en kleine letters als in oorspronkelijke bestand.
In het filmpje is de normale muis voorzien van een gele cirkel. Bij linksklikken een groene cirkel en bij rechtsklikken een oranje cirkel.

Is het filmpje zoals jij het ook doet, of heb ik iets verkeerd begrepen? Maar op deze manier kon ik het in ieder geval niet reproduceren.

Groeten,
Henrie
[/list]
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4596
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Post by *white »

JMJ wrote: Nou dat lijkt me een redelijk compleet info-opgave... :wink:
Welke virusscanner/security software gebruik je? Want zoals blijkt uit de eerder aangehaalde links, kunnen security software ook voor hoofdletters zorgen.

Ik denk dat het of aan een combinatie van bepaalde software ligt (bijv. security software en software/firmware van de NAS schijf), of het is gewoon een foutje in de firmware van de NAS schijf (bijv. een fout in de Samba software).

Waarom het bij de ene software niet optreedt en bij Total Commander wel, komt omdat ze blijkbaar een andere API call gebruiken bij het creeeren van de bestanden. Total Commander draait ook onder Windows 95/98 en gebruikt wellicht oude compatibele API calls, terwijl andere programma's wellicht nieuwere API calls gebruiken. Wellicht dat als je een programma test dat nog compatibel is met Windows 98 en het test onder Windows 98, je dezelfde verschijnselen krijgt.

Als je het nog niet gedaan hebt, zou je je probleem ook kunnen plaatsen op de Synology-forums (Nederlands en Engels).

En heb je al een (Engels) ondersteunings ticket gestuurd naar Synology? Dat lijkt me in ieder geval slim om te doen.
JMJ
Junior Member
Junior Member
Posts: 12
Joined: 2008-12-15, 23:42 UTC

Post by *JMJ »

@ Henrie; Thanx voor al je moeite!

Je hebt het precies gedaan zoals ik het doe...

Resultaat is inderdaad zoals ik voor ogen heb; gewoon uitgepakt zoals het ingepakt is. Hoofd- en kleineletters hetzelfde...

Heb mijn filmpje op dezelfde locatie gezet onder de naam JMJ__hoofdletters.avi Klik hier http://www.drop.io/hoofdletters


Ik weet het niet meer.... :? Zal white's ideeën van de week even checken. Synology ga ik er weer mee lastig vallen. Kijken wat hun mening hierover is.

Wordt vervolgt dus...
Henrie
Member
Member
Posts: 194
Joined: 2006-09-03, 23:12 UTC
Location: Volkel, the Netherlands

Post by *Henrie »

Ik heb je filmpje gezien, en inderdaad dat is niet wat je wenst dat er gebeurt. Ik zag wel dat je je satashare hebt gemapt als Z-schijf.
Ik dacht dat daar misschien verschil in zou zitten, dus zojuist even geprobeerd, maar geen verschil. Bij mij gaat alles zoals gewenst ook bij een gemapte schijf.
JMJ
Junior Member
Junior Member
Posts: 12
Joined: 2008-12-15, 23:42 UTC

Post by *JMJ »

@ Henrie: Thanx voor al je moeite!
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4596
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Post by *white »

2JMJ: Waarom gebruik je eigenlijk 7.50 release candidate 2 ??

Installeer in ieder geval 7.50a.
Post Reply