Verborgen bestanden

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
d0nkey
Junior Member
Junior Member
Posts: 3
Joined: 2009-02-26, 14:01 UTC

Verborgen bestanden

Post by *d0nkey »

Goeie Middag

Ik ondervind tegenwoordig veel hinder van Bestanden die plotseling als verborgen bestand word weergegeven met uitroepteken
,dit zijn bestanden die daarvoor nooit verborgen waren en in het verleden kon ik het uitroepteken verwijderen door color label none te geven waardoor het bestand niet meer verborgen werd ,nu is mijn probleem dat die rechts klik optie color label niet meer in de opties staat waardoor mijn bepaalde bestanden niet meer kan inkijken tenzij ik de optie configuratie -> opties -> weergave -> verborgen/systeembestanden tonen(alleen voor experts) aanvink en zo in die bestanden inkom maar als ik die optie weer uitvink dan is het bestand weer weg.

Hoe geraak ik van mijn probleem af?

grtz
d0nkey
User avatar
J.A. Gruys
Member
Member
Posts: 130
Joined: 2003-07-29, 07:49 UTC
Location: Netherlands

Post by *J.A. Gruys »

"Hoe geraak ik van mijn probleem af?"

Door "Verborgen / Systeembestanden tonen" weer aan te zetten en aan te houden. Wie niet gelijk een blind paard in een porselijnkast tekeer gaat, zal daarmee geen schade aanrichten. En het heeft vele verdere voordelen. Tenslotte is TC bedoeld om te laten zien (en vervolgens te laten manipuleren) wat er op je systeem omgaat, niet om dat te verbergen.
J.A.G.
d0nkey
Junior Member
Junior Member
Posts: 3
Joined: 2009-02-26, 14:01 UTC

Post by *d0nkey »

Thx voor de snelle reply J.A. ,allemaal goed bedoelt en mooi gezegt maar het stoort me wel enorm dat ik ineens van het ene moment op het andere geen optie meer heb om die map defenitief weer te geven en niet verborgen, het gaat hier om een muziek map die daarvoor nooit als verborgen bestand werd weergegeven , daar komt dan bij kijken dat ik geen optie color label meer heb bij het rechtsklikken ,dit was een optie die ik op none diende te zetten en daarmee deed ik het uitroepteken af die map waardoor ze weer defenitief zichtbaar was. Ben NIET verandert van TC Versie dus vind het uitermate raar.

Grtz
d0nkey
User avatar
J.A. Gruys
Member
Member
Posts: 130
Joined: 2003-07-29, 07:49 UTC
Location: Netherlands

Post by *J.A. Gruys »

Tja, in dat geval was het antwoord misschien iets te snel en te simplistisch. Ik ken de verdere beschreven verschijnselen niet, dus nu wachten op iemand die er meer van weet. :)
J.A.G.
Henrie
Member
Member
Posts: 194
Joined: 2006-09-03, 23:12 UTC
Location: Volkel, the Netherlands

Post by *Henrie »

Er is geen optie color label door Total Commander aan het rechter muis menu toegevoegd, dit moet dus een andere door jou geinstalleerde rechter muis menu extensie zijn.

Wanneer de muziek map een hidden attribuut heeft kan dit worden uitgezet door in het pulldown menu te klikken op "Bestand" en te kiezen voor de optie "Atrributen wijzigen". Klik op het knopje voor "h Verborgen" zodat deze leeg is.
Nu op "OK" klikken en je probleem van de verborgen map zou opgelost moeten zijn.

Groeten,
Henrie
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

Natuurlijk is het voor het totaal overzicht beter om verborgen bestanden weer te geven.

Maar het gaat hier om het feit dat bestanden opeens verborgen worden, denk ik.
Hoe dat zou komen, kan ik zo niet zeggen, dan zou het duidelijk moeten zijn wanneer dat gebeurt, en wat daarvoor gedaan werd.
Het kunnen zijn dat het attribuut van het bestand of de map veranderd is, dus dat zou nog gecorrigeerd kunnen worden met attributen wijzigen.
0.618033988
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *CopyCats »

Donkey, het lijkt me dat je je vergist met iTunes of met een ander Apple-programma. Dingen zoals color labels en het verdwijnen van mappen waarna er een uitroepteken verschijnt, hebben niets met Total Commander te maken.
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
Henrie
Member
Member
Posts: 194
Joined: 2006-09-03, 23:12 UTC
Location: Volkel, the Netherlands

Post by *Henrie »

@Copycats
Wanneer een map een hidden attribuut krijgt, wordt het icoon van het mapje voorzien van een uitroepteken.
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *CopyCats »

Henrie wrote:@Copycats
Wanneer een map een hidden attribuut krijgt, wordt het icoon van het mapje voorzien van een uitroepteken.
Oh, dat zou hij inderdaad kunnen bedoelen. Maar ik denk dat er twee dingen door elkaar lopen. Waarschijnlijk heeft Donkey een tooltje als icolorfolder gebruikt om zijn mappen net als op een Mac van een kleurtje te kunnen voorzien (icolorfolder voegt inderdaad een optie 'color label' aan het contextmenu van directories toe). Maar door dat op 'none' te zetten verander je nog niet de 'Verborgen' status van die map - dat gaat op de al door jou uitgelegde wijze of via de Eigenschappen van die map.

vr.groet

-daan-
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
d0nkey
Junior Member
Junior Member
Posts: 3
Joined: 2009-02-26, 14:01 UTC

Post by *d0nkey »

Inderdaad Daan had gelijk met die icolorfolder ,ik had een plugin geinstalleerd op men pc waar die icolorfolder bij zat, nu zit het zo ,ik heb dat programma apart gedownload en geinstalleerd en het geeft me dus wel daadwerkelijk de optie om een verborgen map (let wel op : geen door het besturingsysteem verborgen bestanden) weer zichtbaar te maken zonder de optie in TC te hoeven veranderen . Color label none en het uitroepteken is weg en mijn muziek map is weer toegankelijk zonder de TC verborgen bestanden tonen weer aan te hoeven zetten.

Allen zijn bedankt voor de snelle hulp ,jullie zijn hartelijk bedankt, voor mij is deze thread opgelost ;) :D

Grtz
d0nkey
Post Reply