Is er een 64-bits versie van TC? Werkt TC 704a op een 64-bit

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Msahc
Junior Member
Junior Member
Posts: 53
Joined: 2007-05-07, 15:52 UTC

Antwoord

Post by *Msahc »

Welke versie van Total Commander gebruik je? 7.56a 32b

64 bit pc, wat bedoel je daarmee? Met een 64-bit versie van Windows erop? Jawel Welke Windows versie? W7

Hoeveel intern geheugen heeft de PC? 6G

Treedt het probleem al op als je een nieuwe map aanmaakt? Neen

Bij het kopiëren van hoeveel bestanden (ongeveer) treedt het probleem op? Dat ga ik nog eens testen voor u

Gaat het om relatief kleine bestanden, of hele grote? Onzeker, allesinds veel MB's

Is het probleem altijd reproduceerbaar? (Treedt het probleem altijd op?) Mmmm, neen

Is het probleem ook geconstateerd op een andere computer? Neen, niet echt, maar test volgt

Treedt het probleem ook op bij kopiëren met Microsoft Explorer? Zeker niet

Is er een virusscanner actief? Bitdefender Treedt het probleem ook nog op als de virusscanner tijdelijk wordt uitgeschakeld? Test volgt.
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4618
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Post by *white »

2Msahc
Alvast bedankt voor de moeite.
Msahc
Junior Member
Junior Member
Posts: 53
Joined: 2007-05-07, 15:52 UTC

Vervolg

Post by *Msahc »

Vervolg :

Nog even terugkomen op de vragen en een nieuwe ervaring.

V:Bij het kopiëren van hoeveel bestanden (ongeveer) treedt het probleem op?
A:Dat ga ik nog eens testen voor u
A:Een 2° test leert dat 1 groot of veel kleine bestanden de zaak toch doen haperen, in tegenstelling tot de vroegere 32 bits omgeving.

V:Is het probleem altijd reproduceerbaar? (Treedt het probleem altijd op?)
A:Mmmm, neen
A:Enkel in de genoemde omstandigheid.

V:Is het probleem ook geconstateerd op een andere computer?
A:Neen, niet echt, maar test volgt
A: test 2

V:Treedt het probleem ook nog op als de virusscanner tijdelijk wordt uitgeschakeld?
A:Test volgt.
A: Geen kosjere situatie natuurlijk, eigenlijk weinig zin in die test sorry.

Een nieuwe ondervinding leert dat bvb de mapstructuur van WLM in Totalcommander niet helemaal strookt met de werkelijkheid. Een (tijdelijke)prtscrn verduidelijkt dat.
http://ahc.be/downloads/Louis/TC.png

Niettemin blijf ik laaiend enthousiast over TC. Maar misschien is een 64 bit versie ooit nodig ?

Msahc
Msahc
Junior Member
Junior Member
Posts: 53
Joined: 2007-05-07, 15:52 UTC

Post by *Msahc »

test 2 verliep wel goed (meermaals) moeilijk om zeggen of beter zwijgen wie zal het zeggen hé.
Henrie
Member
Member
Posts: 194
Joined: 2006-09-03, 23:12 UTC
Location: Volkel, the Netherlands

Re: Vervolg

Post by *Henrie »

Msahc wrote:Een nieuwe ondervinding leert dat bvb de mapstructuur van WLM in Totalcommander niet helemaal strookt met de werkelijkheid. Een (tijdelijke)prtscrn verduidelijkt dat.
Dat is geen fout van TC. Windows verkenner geeft dezelfde mapweergave.
De namen van de weergegeven mappen in Windows Live Mail hoeft niet overeen te komen met de namen van de mappen op de harde schijf. Dat is gewoon een interne naamgeving van Windows Live Mail.
Zie screenshot van mij waarbij Windows Live Mail - Windows Verkenner - Total Commander naast elkaar dezelfde mappen weergeven. Windows Verkenner en Total Commander laten precies dezelfde mapnamen zien.
http://img27.imageshack.us/img27/6854/windowslivemailexplorer.png

Kortom, je moet Total Commander vergelijken met Windows Verkenner. Niet met een andere applicatie die geen bestandsbeheer programma is en dus niet de werkelijke mappenstructuur op de harde schijf laat zien.

Groeten,
Henrie
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4618
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Re: Vervolg

Post by *white »

Msahc wrote:V:Bij het kopiëren van hoeveel bestanden (ongeveer) treedt het probleem op?
A:Dat ga ik nog eens testen voor u
A:Een 2° test leert dat 1 groot of veel kleine bestanden de zaak toch doen haperen, in tegenstelling tot de vroegere 32 bits omgeving.

V:Is het probleem altijd reproduceerbaar? (Treedt het probleem altijd op?)
A:Mmmm, neen
A:Enkel in de genoemde omstandigheid.
Even voor de duidelijkheid: Je zegt dat bij het kopieren en plakken o.a. van een groot bestand Total Commander niet meer reageert. Stel je hebt een groot bestand genaamd Pietje.zip waarbij dit optreedt, treedt het probleem dan altijd op bij het kopieren en plakken van dit bestand?
Msahc wrote:V:Is het probleem ook geconstateerd op een andere computer?
A:Neen, niet echt, maar test volgt
A: test 2
Msahc wrote:test 2 verliep wel goed (meermaals) moeilijk om zeggen of beter zwijgen wie zal het zeggen hé.
Begrijp ik het goed dat het probleem zich niet voordoet op een andere computer met 64 bit Windows 7?
Msahc wrote:V:Treedt het probleem ook nog op als de virusscanner tijdelijk wordt uitgeschakeld?
A:Test volgt.
A: Geen kosjere situatie natuurlijk, eigenlijk weinig zin in die test sorry.
Begrijp ik. Bedankt voor het testen tot nu toe.
Msahc wrote:Niettemin blijf ik laaiend enthousiast over TC. Maar misschien is een 64 bit versie ooit nodig ?
In het bestand HISTORY.TXT kun je lezen dat daar al aan gewerkt is.
Msahc
Junior Member
Junior Member
Posts: 53
Joined: 2007-05-07, 15:52 UTC

Aan Henrie en White

Post by *Msahc »

Henrie,

uw stelling klopt 100%. Bedankt voor de interventie en de padstelling. We zullen ze doorgeven in de toekomst. Bedankt voor de duidelijke prntscr.

White,

Het gebeurt al bij het gebruik van de Win combinatietoetsten ctrl of ctrlx (ik weet normaal gebruik je die niet in TC. Maar goed. Als hij het bij kleine rommel wel doet , vraag ik me af waarom...

Bij test2 zoals beloofd, kon ik het gelukkig niet meer simuleren, in exacte omstandigheden (zelfs met 2gb geheugen minder (4))

Door veelvuldig gebruik der jaren ga je automatisch testen en twijfelen aan je raspaard. Niet altijd terecht.

History.txt had ik niet gelezen. Topie. Ik neem aan dat je de file Tcmd64.exe nog niet kan gebruiken?

Bedankt voor jullie opbouwende antwoorden.

Msahc
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4618
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Re: Aan Henrie en White

Post by *white »

Msahc wrote:Het gebeurt al bij het gebruik van de Win combinatietoetsten ctrl of ctrlx (ik weet normaal gebruik je die niet in TC. Maar goed. Als hij het bij kleine rommel wel doet , vraag ik me af waarom...
En dat waarom kunnen we alleen uitzoeken als het helemaal duidelijk is wat er gebeurt. Helaas kan ik dat nog steeds niet uit je antwoorden opmaken. Dus als je behulpzaam wilt zijn bij het uitzoeken van het waarom, dan graag volledig uitspellen wat je doet en er zoveel mogelijk informatie bij geven.
Msahc wrote:History.txt had ik niet gelezen. Topie.
  • History.txt wrote:31.08.10 Added: Start work on 64-bit conversion
    ..
    14.07.10 Added: Start work on conversion to Lazarus/Free Pascal in preparation for 64-bit version
    13.07.10 Added: Deleted all old 16 bit code (in $ifdef) in preparation for 64-bit version

    07.07.10 Release Total Commander 7.55a final
Dus na versie 7.55a final is een start gemaakt met de 64-bit versie.

Msahc wrote:Ik neem aan dat je de file Tcmd64.exe nog niet kan gebruiken?
  • descript.ion wrote:tcmdx64.exe 64-bit shell extension support for right click context menu
    TOTALCMD.CHM wrote:New functions and fixes in Total Commander 7.50:

    ..
    - On 64-bit Windows, allow to use 64-bit shell extensions in local menu (context menu)
    History.txt wrote:09.09.09 Release Total Commander 7.50 Final
Dus het bestand tcmdx64.exe wordt op 64-bit Windows versies al gebruikt sinds 9-9-2009.
Msahc
Junior Member
Junior Member
Posts: 53
Joined: 2007-05-07, 15:52 UTC

Okido

Post by *Msahc »

Okido, we keep you in touch. :-)
Velen zullen dus dezelfde denkfout maken als ik en al gauw vingerwijzen omdat er eigenlijk staat ; Total Commander Versie 7.56a 32 bit (16.12.2010)

Msahc
Post Reply