driveletter creative zen mp3 speler

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
cees
New Member
New Member
Posts: 1
Joined: 2009-03-22, 14:27 UTC

driveletter creative zen mp3 speler

Post by *cees »

Hallo,

Ik gebruik voor alles op mijn pc de Total Commander en niet de verkenner. Ik heb nu een Creative Zen mp3 speler die ik wil beheren maar deze is niet zichtbaar in TC en ik kan er alleen met Verkenner bijkomen. Lijkt mij dat toch ook TC het interne geheugen en de SD kaart als schijfruimte zou moeten kunnen zien. Hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ik de Zen zichtbaar kan maken in TC.
Alvast bedankt voor het antwoord,
mvg
Cees Kuijper
woefdram
Junior Member
Junior Member
Posts: 82
Joined: 2004-05-16, 11:14 UTC

Post by *woefdram »

Het kan zijn dat het filesystem (zeg maar de directorystructuur) op die mp3 speler op een speciale manier in elkaar zit die de verkenner van zichzelf eigenlijk ook niet kan lezen, waarvoor ze een speciale constructie hebben gemaakt om die toch op de gebruikelijke manier in de verkenner te laten zien. Voor total commander zou je dan een plugin nodig hebben op dezelfde manier zoals je die ook voor een ext2fs (linux file system) partitie hebt. geen idee of iemand die al eens gemaakt heeft, je zou eens op het plugins forum kunnen zoeken of vragen.
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *CopyCats »

Er zijn diverse methoden maar niet elke werkt met iedere mediaplayer.

Sommige players zijn in de Netwerkomgeving zichtbaar, of via Opdracht | Bureaublad Openen, of door in de Commandoregel "cm_OpenDrives" in te geven (als dat werkt, kun je voor dat commando een knop in de werkbalk maken).

Installeer anders deze..: Windows Media Device plugin 0.76 beta en kijk of de player dan onder MediaAudio in de netwerkomgeving verschijnt. Ik vermoed dat dat hier de oplossing is.

Mocht het apparaat zich als Win CE device laten aanspreken dan is er ook nog deze WinCE plugin. Meer mogelijke aangrijpingspunten zijn te vinden in de (duitstalige) discussie hier: http://www.ghisler.ch/board/viewtopic.php?p=111851#111851
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
Post Reply