PPS uit TC naar forum

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
Nelly
Junior Member
Junior Member
Posts: 8
Joined: 2009-07-04, 19:45 UTC

PPS uit TC naar forum

Post by *Nelly »

Hoe breng ik een PPS uit TC naar het forum?
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

Wat is een PPS ?
0.618033988
Nelly
Junior Member
Junior Member
Posts: 8
Joined: 2009-07-04, 19:45 UTC

Post by *Nelly »

Een PPS Is een Power Point Presentatie
Henrie
Member
Member
Posts: 194
Joined: 2006-09-03, 23:12 UTC
Location: Volkel, the Netherlands

Post by *Henrie »

Ik denk dat het plaatsen van een PPS in een forum meestal gaat via de interface van de forum software. Niet vanuit Total Commander.

Of misschien heb ik je verkeerd begrepen
Nelly
Junior Member
Junior Member
Posts: 8
Joined: 2009-07-04, 19:45 UTC

Post by *Nelly »

Ben opeen ander forum bezig met deze vraag', is stilaan een half boekje geworden (gebruik Winrar om in te pakken)

http://www.pcole.nl/viewtopic.php?t=4006&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Dus ben nog niet verder gekomen dan bovenstaand. Denken jullie dat het onmogelijk is om vanuit TC de PPS op het forum te
krijgen?

Groetjes,
User avatar
Folkert
Junior Member
Junior Member
Posts: 30
Joined: 2006-04-01, 15:57 UTC
Location: Wezep Nederland

Post by *Folkert »

Nelly wrote:Ben opeen ander forum bezig met deze vraag', is stilaan een half boekje geworden (gebruik Winrar om in te pakken)

http://www.pcole.nl/viewtopic.php?t=4006&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Dus ben nog niet verder gekomen dan bovenstaand. Denken jullie dat het onmogelijk is om vanuit TC de PPS op het forum te
krijgen?

Groetjes,
Als ik de discussie op www.pcole.nl goed begrijp dan wil je een bestand van jouw computer verplaatsen naar het forum. In sommige gevallen biedt het forum/website de mogelijkheid op een bestand te uploaden via een link op de site en dan heb je TC niet nodig. Een andere mogelijkheid is om het bestand via een FTP verbinding te uploaden en dat kan wel via TC, maar dan moet je beschikken over toegangsrechten op de server van het forum. Zie daarvoor het icon FTP in TC.
Met vriendelijke groet,


Folkert

++Moderator NL-forum++
Nelly
Junior Member
Junior Member
Posts: 8
Joined: 2009-07-04, 19:45 UTC

Post by *Nelly »

Hallo Folkert,
Dank voor je reactie!
Eerlijk gezegd heb ik wat spijt hier aan te zijn begonnen! Al een week over en weer geschrijf! Misschien dat de aanhouder wint, maar heb daar toch een hard hoofd in.
FTC, wat betekent dat? Vind TC een vrij gecompliceerd programma, waar je zonder gedegen kennis (en die heb ik helaas niet, ben er pas mee gestart )niet zo ver meekomt.
Zoals je misschien hebt gelezen wilde ik de PPS via Amchum.nl uploaden, dan krijg ik een link en die stuur ik dan aan mezelf en daarna naar ons forum pcole. Helaas, zitten er addertjes onder het gras..
Groet,
Nelly
User avatar
Folkert
Junior Member
Junior Member
Posts: 30
Joined: 2006-04-01, 15:57 UTC
Location: Wezep Nederland

Post by *Folkert »

Nelly wrote:Hallo Folkert,
Dank voor je reactie!
Eerlijk gezegd heb ik wat spijt hier aan te zijn begonnen! Al een week over en weer geschrijf! Misschien dat de aanhouder wint, maar heb daar toch een hard hoofd in.
FTC, wat betekent dat? Vind TC een vrij gecompliceerd programma, waar je zonder gedegen kennis (en die heb ik helaas niet, ben er pas mee gestart )niet zo ver meekomt.
Zoals je misschien hebt gelezen wilde ik de PPS via Amchum.nl uploaden, dan krijg ik een link en die stuur ik dan aan mezelf en daarna naar ons forum pcole. Helaas, zitten er addertjes onder het gras..
Groet,
Nelly
Dag Nelly,

Het is niet FTC, maar FTP. Dat betekent File Transfer Protocol. Dat is een optie dat is ingebouwd in TC. Maar gezien he reactie is dat voor jpu niet relevant.
Inderdaad, TC lijkt gecompliceerd maar dat geldt voor alle programma's waarmee je net bent begonnen. Een hele mooie handleiding vind je op www.fcc-merksem.be.tt. Je kiest daar voor documentatie en dan kun je de handleiding downloaden. Een aanrader.

Je bevestigt mijn vermoeden dat je een link krijgt op de server om een bestand te uploaden en dat dit niet goed gaat. Leg je probleem eens voor aan de webmaster van die site. Hij/zij kan zien wat er fout gaat.
Succes!
Met vriendelijke groet,


Folkert

++Moderator NL-forum++
Nelly
Junior Member
Junior Member
Posts: 8
Joined: 2009-07-04, 19:45 UTC

Post by *Nelly »

Dank voor je aanwijzingen Folkert,ga ermee aan de slag!

Groetjes,
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *CopyCats »

Hi Nelly, je probeert twee dingen te doen:

1) Een Powerpoint-file inpakken (comprimeren).
2) Het ingepakte bestand uploaden.

Opmerkingen daarbij:

1) Total Commander kan diverse bestanden uitpakken, maar ZIP is het enige populaire formaat waarmee het standaard kan INpakken. Als je andere formaten wilt gebruiken, zoals RAR, moet je eerst de betreffende compressieprogramma's op je systeem installeren, en in Total Commander aangeven waar ze staan. Ik zou me die moeite besparen, want de voordelen t.o.v. ZIP zijn voor de meeste mensen verwaarloosbaar.
Ik zou ook niet proberen er een zelf-uitpakkend bestand van te maken, want dan wordt het geen ZIP maar een EXE file, met andere woorden een programma. De meeste mensen downloaden liever geen onbekende EXE-files omdat die nogal vatbaar zijn voor virusbesmettingen.
Als de Powerpoint file echt zo groot is dat uploaden en downloaden best een probleem is, pak hem dan in in ZIP-formaat.

2) Sommige forums staan je toe, om bestanden te uploaden. Die bestanden worden dan op de server van het forum bewaard, en in je bericht wordt vanzelf een linkje naar dat bestand gezet zodat mensen het kunnen downloaden. Bij andere forums (zoals deze waar we nu zitten) kan dat niet, dan moet je zelf een server vinden waar je je bestand kunt uploaden en zelf het bijbehorende linkje in je bericht zetten. Maar met dit hele proces heeft Total Commander eigenlijk niets te maken, je regelt dat gewoon vanuit je browser.
De enige uitzondering is als je ergens eigen serverruimte hebt (bij je provider misschien - de meeste geven hun klanten wat ruimte voor een eigen homepage, waar je ook andere bestanden kwijtkunt), waar je door middel van FTP ('file transfer protocol') bestanden kunt uploaden. Total Commander heeft uitgebreide FTP-mogelijkheden die je in het menu vindt onder Netwerk | FTP-Verbinding Maken. Om dit te kunnen gebruiken heb je het FTP-adres, je gebruikersnaam en wachtwoord nodig dat hoort bij de betreffende serverruimte.
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
Nelly
Junior Member
Junior Member
Posts: 8
Joined: 2009-07-04, 19:45 UTC

Post by *Nelly »

Hallo CopyCats,
Dank voor je uitgebreide reactie!
Zal even laten zien wat ik in TC heb staan:

Image: http://i25.tinypic.com/2v85vmb.jpg

Natuurlijk heb ik zitten klungelen en nu 3 zelfde bestanden (tenminste de inhoud). Jammer genoeg lukt het me niet om via Amchum te uploaden, waarom, weet ik niet??

Groetjes,
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *CopyCats »

Hi Nelly,

Met dat Amchum-forum kan ik je waarschijnlijk niet helpen. Het moet in principe heel simpel zijn: er zal ergens een uploadknop zitten en als je die kiest zal er een Verkenner-venstertje verschijnen waarmee je kunt browsen naar het bestand dat je wilt uploaden. Als je het bestand (in dit geval het originele PPS bestand, of de geZIPte versie) gekozen hebt zou hij moeten gaan uploaden. Maar misschien werkt het alleen met kleine bestandjes, deze zijn bijna 4 megabyte en zo'n forumeigenaar zal ook geen onbeperkte ruimte ter beschikking hebben. Als het niet slaagt kun je dat het beste maar aan hem/haar vragen. In ieder geval is het niet iets waar je Total Commander bij nodig hebt.

Vriendelijke groet,

-Daan-
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
Nelly
Junior Member
Junior Member
Posts: 8
Joined: 2009-07-04, 19:45 UTC

Post by *Nelly »

Hallo Daan,

De grootte van het bestand is het niet hoor, je kan tot 20Mb uploaden!
Ga eens kijken of ik nog wat kan vinden van een forum o.i.d. bij Amchum.
In elk geval, bedankt weer voor je reactie!

Groet,

Nelly
Nelly
Junior Member
Junior Member
Posts: 8
Joined: 2009-07-04, 19:45 UTC

Post by *Nelly »

Heb goed nieuws! Het is eindelijk gelukt om de PPS op het forum zichtbaar te krijgen.
Hartelijk dank voor alle raad! De PDF (Handleiding) heb ik gedownload, maar dat wordt iets voor als het minder weer is :)

Groetjes,

Nelly

Vergeet de link hier te zetten, kunnen jullie de PPS ook zien!

http://aghyour.com/verzenden/download.php?file=7f85156429d99c87e5a47f034f8f1db4
Post Reply