Nederlandse taal bij installeren TC 7.5pb8 niet aanwezig

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
Henrie
Member
Member
Posts: 194
Joined: 2006-09-03, 23:12 UTC
Location: Volkel, the Netherlands

Nederlandse taal bij installeren TC 7.5pb8 niet aanwezig

Post by *Henrie »

Hoi Nederlandse vertaalteam (dit forum is denk ik de makkelijkste manier om jullie te bereiken).

Bij de installatie van Total Commander 7.50 public beta 8 viel me op dat de installatieberichten in het engels waren. Zijn jullie al met de vertaling bezig zodat die wel bij de definitieve versie zit, of komt er geen Nederlandse versie van de installeerder.

Bij deze wil ik jullie trouwens bedanken voor de Nederlandse vertaling van Total Commander (ook al staat er wel eens iets raars in, zoals onselecteer alles i.p.v. deselecteer alles). Er zullen best nog wel wat meer van die dingen in staan, maar zolang ik het duidelijk genoeg snap hoor je mij niet klagen :wink:

Groeten,
Henrie
jcamps
Junior Member
Junior Member
Posts: 40
Joined: 2006-04-21, 15:21 UTC
Location: Breda - Nederland

Post by *jcamps »

Klopt, de vertaling van de installer ga ik vandaag maken en zal in de volgende release verschijnen. Thx voor de complimenten en de tip rondom 'onselecteren', zal eens zoeken waar dit vandaan komt.

Gr. Johan
Co-auteur NL interface sinds V1.51eB (februari 1995), zie Help, Over Total Commander...
jcamps
Junior Member
Junior Member
Posts: 40
Joined: 2006-04-21, 15:21 UTC
Location: Breda - Nederland

Post by *jcamps »

Kan 'onselecteer' niet vinden, kun je precies aangeven welke versie van totalcommander je gebruikt?
Co-auteur NL interface sinds V1.51eB (februari 1995), zie Help, Over Total Commander...
Henrie
Member
Member
Posts: 194
Joined: 2006-09-03, 23:12 UTC
Location: Volkel, the Netherlands

Post by *Henrie »

Hoi Johan,

Welke versie denk je, in mijn eerste post staat dat ik zojuist TC7.5pb8 heb geinstalleerd :) .

Ik heb nog eens gekeken naar dat onselecteren.
Zit in mijn knoppenbalk als tooltip. Heb de functie cm_Clearall nu nogmaals toegevoegd en nu is de standaard tooltip tekst "alles demarkeren, bestanden + mappen".
Het is dus een probleem doordat mijn knoppenbalk een aantal versies geleden is gebouwd. De tekst is ondertussen al aangepast. Maar de standaard tooltip teksten worden dus niet zoals in de menu's automatisch aangepast (jammer genoeg).
Dus er zit niets anders op dan de knoppen opnieuw in mijn knoppenbalk te plaatsen of zelf een tooltip (hmm, tooltip is niet vertaald?) in te vullen.

In ieder geval bedankt voor het kijken.

En succes bij de vertaling van het installatiemenu.

Groeten,
Henrie
jcamps
Junior Member
Junior Member
Posts: 40
Joined: 2006-04-21, 15:21 UTC
Location: Breda - Nederland

Post by *jcamps »

Ach, lezen is ook een kunst :-)
Blij dat het probleempje is gevonden. Bij versie 7 is de interface-vertaling behoorlijk opgefrist.
Vertaling van het installatie programma ligt inmiddels bij Christian. De volgende versie zal dus in het Nederlands installeren.
Co-auteur NL interface sinds V1.51eB (februari 1995), zie Help, Over Total Commander...
Post Reply