Schijfknoppen blijven bestaan

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
PIMPERAN
Junior Member
Junior Member
Posts: 3
Joined: 2010-05-07, 18:15 UTC

Schijfknoppen blijven bestaan

Post by *PIMPERAN »

Hallo,
Ik heb een TC 7.50 met volgend probleem:
Telkens ik een geheugenstick of usb-harddisk connecteer gaat TC daar een nieuwe letter voor aanmaken. Wanneer het toestel wordt verwijderd blijft de letter gewoon bestaan. Als in dezelfde sessie terug een toestel wordt geconnecteerd dan krijgt die een nieuwe letter. Na x-aantal keren wisselen, zijn al mijn schijfletters opgebruikt en ben ik genoodzaakt TC terug te herstarten.
Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen?
Pim
User avatar
J.A. Gruys
Member
Member
Posts: 130
Joined: 2003-07-29, 07:49 UTC
Location: Netherlands

Post by *J.A. Gruys »

Die letters worden toegekend door Windows, niet door TotalCommander. Als je de "Verkenner" van Windows gebruikt, zie je dezelfde letters.

Een verklaring is dit niet, en ik weet er ook geen. Als ik er hier een stikkie uithaal en weer indoe, krijgt hij meestal dezelde letter terug, of een andere die niet in gebruik is. Zo kom ik zelden verder dan h: of i:
J.A.G.
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

Het is helaas niet zo gebruikelijk, maar om een USB device te verwijderen moet dat eigenlijk volgens het USB protocol 'aangevraagd' worden.
Dat kan via het icoontje rechts op de taakbalk.
Dan krijg je een boodschap, dat je kunt loskoppelen, en dan is alles weer gecorrigeerd.
0.618033988
PIMPERAN
Junior Member
Junior Member
Posts: 3
Joined: 2010-05-07, 18:15 UTC

Post by *PIMPERAN »

Dat is nu juist het eigenaardige van de zaak. De letters blijven enkel bestaan in TC. Wanneer ik naar de verkenner ga, dan zijn ze verdwenen.
Pim
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

Dat kan ik niet bevestigen. Ook in TC zijn ze hier weg.
0.618033988
FVG
Junior Member
Junior Member
Posts: 69
Joined: 2006-12-14, 19:11 UTC
Location: Mol - Antwerpen - Belgie

Post by *FVG »

Pim, maak jij soms gebruik van het programma 'Smart Defrag V1.45'?
Zo ja, dat is dit vermoedelijk de oorzaak van je probleem.
Ik heb er hier in onze vereniging (FCC) ook vrij lang achter gezocht, maar blijkt dat de vernoemde versie dit probleem veroorzaakt.
Wanneer je terug versie 1.40 van het defragmentatieprogramma zou installeren zal alles vermoedelijk terug goed werken.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Groeten
Frank
PIMPERAN
Junior Member
Junior Member
Posts: 3
Joined: 2010-05-07, 18:15 UTC

Post by *PIMPERAN »

Bedankt Frank, dit was inderdaad het probleem. Heb het programma verwijderd en nu werkt TC terug zoals het moet.
Groeten
Pim
User avatar
Alexei
Junior Member
Junior Member
Posts: 30
Joined: 2007-01-18, 22:38 UTC
Location: Emmeloord (NL)

Schijfknoppen blijven bestaan

Post by *Alexei »

PIMPERAN wrote:Bedankt Frank, dit was inderdaad het probleem. Heb het programma verwijderd en nu werkt TC terug zoals het moet.
Groeten
Pim
Hallo Pim, je gebruikte SmartDefrag in de modus Auto Defrag aan naar ik aan neem. Het is een zeer goed Defrag programma, ik heb dat programma portable en dan doet het zich niet voor. Je kan mij een PM sturen dan krijg je de link naar de Portable en kan je hem downloaden als je dat defrag programma eigenlijk wil blijven gebruiken.
Best regards, Alexei
Personal license #147689 Using Windows 10
TC 10.
Post Reply