Linux schijf formatteren in Windows 7

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
manado
Junior Member
Junior Member
Posts: 2
Joined: 2010-08-26, 11:13 UTC

Linux schijf formatteren in Windows 7

Post by *manado »

Beste forum leden.
Ik heb een probleem met mijn harde schijf uit mijn Dreambox Sat decoder.
Deze heb ik gekregen maar is niet leeg en krijg ik in de decoder niet geformatteerd :?
Via vrienden werd ik op dit forum en Total Commander geattendeerd, maar aangezien dit voor mij nog onbekend is en zoeken nog geen oplossing gaf hier mijn vraag. :oops:
Hoe krijg ik met windows 7 deze schijf, met adapter aan een USB poort gekoppeld, d.m.v. Total Commander geformatteerd?
Ik heb de patch ex2fs.wfx geinstalleerd en TC herkend en toont de schijf als een netwerk schijf [Linux-drives].
Ik start TC als beheerder en kan dan na dubbel klikken op het linux icoon 2 directories onderschijden namelijk [hdc1] en [hdc6] (vreemd waar zijn 2,3,4 en 5?).
Als ik nu hierop dubbel klik gebeurd er niets en kan er ook niets mee, niet deleten, niet formatteren noppes? :cry:
Wie weet raad, alvast bedankt.
User avatar
Rein de Jong
Senior Member
Senior Member
Posts: 392
Joined: 2005-01-30, 20:26 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Rein de Jong »

Oef, of je hier aan het juiste adres daarvoor bent betwijfel ik. TC kan m.b.v. een plugin wel linux-schijven lezen. Formatteren gaat echter niet.

Vaak zijn schijven in dat soort dozen juist ongeformatteerd RAW. Dat kun je Windows bereiken door bij schijfbeheer de partitieindeling te wissen.

Verder bestaan er Linux Live CD's daarmee is het mogelijk de schijf als Linux te paritioneren en te formatteren.
Bovendien bestaat er nog zoiets als DBAN.
Groetjes/
______/Rein

--- Moderator NL-forum ---
zie ook: https://www.reindejong.nl/totcmd
manado
Junior Member
Junior Member
Posts: 2
Joined: 2010-08-26, 11:13 UTC

Post by *manado »

Oke badankt Rein.
Niet geschoten is altijd mis, heb er nu toch niets aan omdat hij vol is.
Ga 'm proberen te wissen.

Groetjes manado
Post Reply