mappen etc met dirsizecalc zichtbaar maken

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
ceth
Junior Member
Junior Member
Posts: 24
Joined: 2006-11-21, 17:24 UTC

mappen etc met dirsizecalc zichtbaar maken

Post by *ceth »

Dag Forumleden;

Ik heb de plugin (versie 2.15) geinstalleerd door in TC dub.klik op het zip bestand;
vlg mij is het installeren goed gegaan, maar ik zie bij "grootte" geen bestandsinfo van bv ... mb etc . zoals bedoeld in de link: www.totalcmd.net/plugring/dirsizecalc.html.
Ik wil dus graag grootte v.d. mappen/bestanden zien in de kolommen
Ik heb xp/sp3
Wat doe ik verkeerd
groet Ceth
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *CopyCats »

Zie "Weergave | Aangepaste Kolommen" in Total Commander's menu. Hier kun je zelf een indeling aanmaken voor de weergave van de bestandslijst. Voor de kolom waarin je de grootte van mappen wilt zien, klik je bij de Veldwaarde op het +tekentje en kies je Dirsizecalc | Size | <default>.

Als je alleen incidenteel wilt kunnen zien hoeveel ruimte een map in beslag neemt, dan heb je deze plug-in niet perse nodig. Je kunt in Total Commander op Alt-Shift-Enter drukken en dan rekent hij zelf van alle mappen in de huidige bestandslijst de grootte uit.

vr.groet,

-Daan-
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
ceth
Junior Member
Junior Member
Posts: 24
Joined: 2006-11-21, 17:24 UTC

Post by *ceth »

Dag Daan; dank voor uw reactie, ik heb nog wel een vraag:
Zie "Weergave | Aangepaste Kolommen" in Total Commander's menu. Hier kun je zelf een indeling aanmaken voor de weergave van de bestandslijst.

Voor de kolom waarin je de grootte van mappen wilt zien, klik je bij de Veldwaarde op het +tekentje en kies je Dirsizecalc | Size | <default>.


Dit kan ik dus daar niet vinden.
Als ik via weergave > aangepaste kolommen ga, zie ik 1 mogelijkheid:
"aangepaste kolommen configureren" . Als ik daarop klik, kom ik weer ik de alg. config.scherm van TC tercht. Daar zie ik weer "wwergave"en "Aangepaste kolommen" Dan kom ik niet verder.
ls je alleen incidenteel wilt kunnen zien hoeveel ruimte een map in beslag neemt, dan heb je deze plug-in niet perse nodig. Je kunt in Total Commander op Alt-Shift-Enter drukken en dan rekent hij zelf van alle mappen in de huidige bestandslijst de grootte uit.vr.groet,
-Daan-
Ergens in een handleiding heb ik gelezen, dat dit sneller kan:
"selecteren + Spatiebalk"
Maar ik vooral de constante weergave in kb/MB

Kunt u mij verder helpen?
Groet Ceth
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *CopyCats »

Als ik daarop klik, kom ik weer ik de alg. config.scherm van TC tercht. Daar zie ik weer "weergave"en "Aangepaste kolommen" Dan kom ik niet verder.
Daar kies je 'Nieuw' om een eigen kolommenweergave te definiëren. Vervolgens kun je bij de veldwaarden gebruikmaken van velden die door Total Commander zelf en door geinstalleerde plug-ins aangeboden worden.
Ergens in een handleiding heb ik gelezen, dat dit sneller kan:
"selecteren + Spatiebalk"
Klopt, voor een enkele map is dat de snelste oplossing. Wat Alt-Shift-Enter doet lijkt het meest op DirsizeCalc.

Het nadeel van dit soort plug-ins is dat ze de weergave en het bladeren wat kunnen vertragen, al geldt dat vooral voor plugins die een hoop bestanden daadwerkelijk moeten openen om de eigenschappen ervan te achterhalen, bijv. bij mp3 en jpg bestanden waarvan je de duur of resolutie wilt zien. DirsizeCalc hoeft alleen hun bestandgroottes op te tellen, wat veel minder tijd in beslag neemt.
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
ceth
Junior Member
Junior Member
Posts: 24
Joined: 2006-11-21, 17:24 UTC

mappen etc met dirsizecalc zichtbaar maken

Post by *ceth »

Dag CopyCats;
't is gelukt, bedankt ! Als 't echt langzaam gaat, haal ik ,m er weer af.

Ik heb trouwens ook de plugin manager geinstalleerd.
Ook een handig ding voor een amateur als mij.

u en de overige forumleden fijne dagen gewenst
Groeten Ceth
Post Reply