kan soms lege map niet wissen

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
User avatar
nu04897
Junior Member
Junior Member
Posts: 7
Joined: 2011-01-31, 09:56 UTC

kan soms lege map niet wissen

Post by *nu04897 »

Hallo,
Ik heb regelmatig te maken met lege mappen die totalcmd 7.56a niet kan verwijderen.

Als de map in een commander venster zichtbaar is en ik wil de map met de windows verkenner verwijderen, dan krijg ik de melding dat de map door een programme in gebruik is. Pas als ik commander afsluit kan ik de map wel met de verkenner verwijderen. Maar dus niet met totalcmd!??

Dit grapje gebeurd bij sommige mappen wel en andere weer niet. Heb geen idee wanneer wel en wanneer niet.
User avatar
Alexei
Junior Member
Junior Member
Posts: 30
Joined: 2007-01-18, 22:38 UTC
Location: Emmeloord (NL)

kan soms lege map niet wissen

Post by *Alexei »

Zeker als je de map in TC geselecteerd hebt ziet Verkenner heb als in gebruik zijnd. De map(pen) verwijderen met TC is de optie, of geen twee managers tegelijk laten werken! (met TC is Verkenner geheel overbodig)
Best regards, Alexei
Personal license #147689 Using Windows 10
TC 10.
User avatar
nu04897
Junior Member
Junior Member
Posts: 7
Joined: 2011-01-31, 09:56 UTC

Re: kan soms lege map niet wissen

Post by *nu04897 »

Alexei wrote:Zeker als je de map in TC geselecteerd hebt ziet Verkenner heb als in gebruik zijnde. De map(pen) verwijderen met TC is de optie, of geen twee managers tegelijk laten werken! (met TC is Verkenner geheel overbodig)
Bedankt voor je reactie. Ben waarschijnlijk niet duidelijk geweest.
Het probleem is net dat ik de map niet verwijderd krijg met TC.
De verkenner gebruik ik nooit meer, maar had hem deze keer nodig om alsnog de map verwijderd te krijgen. Vraag blijft waarom de verkenner betreffende map wel en TC de map niet verwijderd krijgt?
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4619
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Re: kan soms lege map niet wissen

Post by *white »

nu04897 wrote:Vraag blijft waarom de verkenner betreffende map wel en TC de map niet verwijderd krijgt?
Wat is je Windows versie?
Geeft Total Commander een foutmelding als de map niet verwijderd kan worden?
Gebruik je plug-ins voor Total Commander?

Treedt het probleem ook op met een schoon .ini-bestand? Je kunt dit bijvoorbeeld testen door Total Commander uit te voeren met:

Code: Select all

"<installatie-map>\TOTALCMD.EXE" /i="%APPDATA%\GHISLER\wincmd_test.ini"
Bijvoorbeeld:
Total Commander geïnstalleerd in de map c:\totcmd

Code: Select all

"c:\totcmd\TOTALCMD.EXE" /i="%APPDATA%\GHISLER\wincmd_test.ini"
Total Commander geïnstalleerd in de map C:\Program Files\Total Commander

Code: Select all

"C:\Program Files\Total Commander\TOTALCMD.EXE" /i="%APPDATA%\GHISLER\wincmd_test.ini"
User avatar
nu04897
Junior Member
Junior Member
Posts: 7
Joined: 2011-01-31, 09:56 UTC

Re: kan soms lege map niet wissen

Post by *nu04897 »

white wrote:
nu04897 wrote:Vraag blijft waarom de verkenner betreffende map wel en TC de map niet verwijderd krijgt?
Wat is je Windows versie?
Geeft Total Commander een foutmelding als de map niet verwijderd kan worden?
Gebruik je plug-ins voor Total Commander?

Treedt het probleem ook op met een schoon .ini-bestand? Je kunt dit bijvoorbeeld testen door Total Commander uit te voeren met:

Code: Select all

"<installatie-map>\TOTALCMD.EXE" /i="%APPDATA%\GHISLER\wincmd_test.ini"
Bijvoorbeeld:
Total Commander geïnstalleerd in de map c:\totcmd

Code: Select all

"c:\totcmd\TOTALCMD.EXE" /i="%APPDATA%\GHISLER\wincmd_test.ini"
Total Commander geïnstalleerd in de map C:\Program Files\Total Commander

Code: Select all

"C:\Program Files\Total Commander\TOTALCMD.EXE" /i="%APPDATA%\GHISLER\wincmd_test.ini"
how... een hoop vragen :)
Ik gebruik XP prof v2002 sp3
De melding als ik een map met submappen en bestanden wil verwijderen is: De directory ... kon niet worden verwijderd!
Dan klik ik op "alles overslaan"
De melding als ik een lege map wil verwijderen is: De directory is niet leeg! Wil je deze met alle bestanden en subdirectories wissen?
Onzinnige vraag, aangezien de map al leeg is!!
Overigens is het kenmerk van de map alleen lezen. Maar daar is TC niet consequent in aangezien ik sommige mappen met het kenmerk alleen lezen wel gewoon kan verwijderen.
De volgende plug-ins zijn geïnstalleerd:
eventNT.wfx; devman.wfx; cadview.wlx; imgview.wlx; jpegview.wlx; excellence.wlx; office.wlx; fileinfo.wlx; xpdfsearch.wdx; shelldetails.wdx; totallso.wcx; catalogmaker.wcx en total7zip.wcx
Ben er al achter dat wanneer ik alle plug-ins verwijder het probleem is opgelost :) Weet nog niet welke of welke combinatie de boosdoener is.
Kom daar nog op terug.
Overigens lukt het opstarten met een schoon ini-bestand niet, omdat ik die simpelweg niet heb. De volgende bestanden (excl. plug-ins) zitten in de map totalcmd:
CABRK.DLL
CGLPT64.SYS
CGLPT9X.VXD
CGLPTNT.SYS
DEFAULT.BAR
default.br2
descript.ion
FRERES32.DLL
HISTORY.TXT
KEYBOARD.TXT
WCMD_DEU.INC
WCMD_DEU.LNG
WCMD_DEU.MNU
WCMD_DUT.INC
WCMD_DUT.LNG
WCMD_DUT.MNU
WCMD_ENG.MNU
NO.BAR
REGISTER.RTF
SFXHEAD.SFX
SHARE_NT.EXE
SIZE!.TXT
TCMADMIN.EXE
TCMDLZMA.DLL
TCMDX64.EXE
TCUNINST.EXE
TCUNINST.WUL
TCUNZLIB.DLL
TcUsbRun.exe
TOTALCMD.CHM
TOTALCMD.EXE
TOTALCMD.EXE.MANIFEST
TOTALCMD.INC
UNACEV2.DLL
UNRAR.DLL
WC32TO16.EXE
WCMICONS.DLL
WCMICONS.INC
WCMZIP32.DLL
WCUNINST.WUL
wincmd.key
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4619
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Re: kan soms lege map niet wissen

Post by *white »

nu04897 wrote:Overigens lukt het opstarten met een schoon ini-bestand niet, omdat ik die simpelweg niet heb.
Met de opdrachtregelparameter "/i" kun je aangeven welk ini-bestand gebruikt moet worden. Als je de opdrachtregel zou gebruiken die ik als voorbeeld heb gegeven, dan zou het bestand wincmd_test.ini gebruikt worden. Dit bestand bestaat niet op jouw systeem en zo krijg je dus een schoon ini-bestand.

Je hebt plug-ins geïnstalleerd. Deze instellingen worden opgeslagen in het ini-bestand. Als je wilt weten welk ini-bestand door Total Commander gebruikt wordt kies dan menu-optie Help/Over Total Commander. Onderaan staat welke INI-bestanden gebruikt worden.
nu04897 wrote:De volgende bestanden (excl. plug-ins) zitten in de map totalcmd:
Dat ziet er normaal uit. Druk je op Ctrl+Shift+F2, dan zal je voor de meeste bestanden beschrijvingen zien.
nu04897 wrote:De volgende plug-ins zijn geïnstalleerd:
eventNT.wfx; devman.wfx; cadview.wlx; imgview.wlx; jpegview.wlx; excellence.wlx; office.wlx; fileinfo.wlx; xpdfsearch.wdx; shelldetails.wdx; totallso.wcx; catalogmaker.wcx en total7zip.wcx
Ben er al achter dat wanneer ik alle plug-ins verwijder het probleem is opgelost Weet nog niet welke of welke combinatie de boosdoener is.
Dan zou ik denken dat het aan xpdfsearch.wdx of aan shelldetails.wdx ligt. Of aan een combinatie van beide.

Heb je trouwens de optie Verborgen/syteembestanden tonen aan staan? (menu-optie Configuratie/Opties, onderdeel Weergave/Bestandsweergave)
User avatar
nu04897
Junior Member
Junior Member
Posts: 7
Joined: 2011-01-31, 09:56 UTC

Re: kan soms lege map niet wissen

Post by *nu04897 »

white wrote:
nu04897 wrote:Overigens lukt het opstarten met een schoon ini-bestand niet, omdat ik die simpelweg niet heb.
Met de opdrachtregelparameter "/i" kun je aangeven welk ini-bestand gebruikt moet worden. Als je de opdrachtregel zou gebruiken die ik als voorbeeld heb gegeven, dan zou het bestand wincmd_test.ini gebruikt worden. Dit bestand bestaat niet op jouw systeem en zo krijg je dus een schoon ini-bestand.

Je hebt plug-ins geïnstalleerd. Deze instellingen worden opgeslagen in het ini-bestand. Als je wilt weten welk ini-bestand door Total Commander gebruikt wordt kies dan menu-optie Help/Over Total Commander. Onderaan staat welke INI-bestanden gebruikt worden.
nu04897 wrote:De volgende bestanden (excl. plug-ins) zitten in de map totalcmd:
Dat ziet er normaal uit. Druk je op Ctrl+Shift+F2, dan zal je voor de meeste bestanden beschrijvingen zien.
nu04897 wrote:De volgende plug-ins zijn geïnstalleerd:
eventNT.wfx; devman.wfx; cadview.wlx; imgview.wlx; jpegview.wlx; excellence.wlx; office.wlx; fileinfo.wlx; xpdfsearch.wdx; shelldetails.wdx; totallso.wcx; catalogmaker.wcx en total7zip.wcx
Ben er al achter dat wanneer ik alle plug-ins verwijder het probleem is opgelost Weet nog niet welke of welke combinatie de boosdoener is.
Dan zou ik denken dat het aan xpdfsearch.wdx of aan shelldetails.wdx ligt. Of aan een combinatie van beide.

Heb je trouwens de optie Verborgen/syteembestanden tonen aan staan? (menu-optie Configuratie/Opties, onderdeel Weergave/Bestandsweergave)
Bedankt voor je reactie. Heb weer een boel hiervan geleerd.
Ik heb het tonen van verborgen bestanden standaard aan staan.
Ben nog op zoek naar een plug-in waarmee je in het voorbeeldvenster pdf, xls, doc en ppt bestanden kunt bekijken? Ik kan/wil alleen met portable programma's werken om niet afhankelijk te zijn van admin.rechten e.d.
Tips..??
User avatar
nu04897
Junior Member
Junior Member
Posts: 7
Joined: 2011-01-31, 09:56 UTC

Re: kan soms lege map niet wissen

Post by *nu04897 »

white wrote:
nu04897 wrote:Overigens lukt het opstarten met een schoon ini-bestand niet, omdat ik die simpelweg niet heb.
Met de opdrachtregelparameter "/i" kun je aangeven welk ini-bestand gebruikt moet worden. Als je de opdrachtregel zou gebruiken die ik als voorbeeld heb gegeven, dan zou het bestand wincmd_test.ini gebruikt worden. Dit bestand bestaat niet op jouw systeem en zo krijg je dus een schoon ini-bestand.

Je hebt plug-ins geïnstalleerd. Deze instellingen worden opgeslagen in het ini-bestand. Als je wilt weten welk ini-bestand door Total Commander gebruikt wordt kies dan menu-optie Help/Over Total Commander. Onderaan staat welke INI-bestanden gebruikt worden.
nu04897 wrote:De volgende bestanden (excl. plug-ins) zitten in de map totalcmd:
Dat ziet er normaal uit. Druk je op Ctrl+Shift+F2, dan zal je voor de meeste bestanden beschrijvingen zien.
nu04897 wrote:De volgende plug-ins zijn geïnstalleerd:
eventNT.wfx; devman.wfx; cadview.wlx; imgview.wlx; jpegview.wlx; excellence.wlx; office.wlx; fileinfo.wlx; xpdfsearch.wdx; shelldetails.wdx; totallso.wcx; catalogmaker.wcx en total7zip.wcx
Ben er al achter dat wanneer ik alle plug-ins verwijder het probleem is opgelost Weet nog niet welke of welke combinatie de boosdoener is.
Dan zou ik denken dat het aan xpdfsearch.wdx of aan shelldetails.wdx ligt. Of aan een combinatie van beide.

Heb je trouwens de optie Verborgen/syteembestanden tonen aan staan? (menu-optie Configuratie/Opties, onderdeel Weergave/Bestandsweergave)
Heb op dit moment alleen de volgende 2 plug-ins geïnstalleerd: imgview.wlx en cadview.wlx
Kom weer een map tegen die ik niet met tc maar wel met win expl kan verwijderen :(
Erg frustrerend als een win programma het dan "beter" doet dan tc.
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4619
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Re: kan soms lege map niet wissen

Post by *white »

nu04897 wrote:Heb op dit moment alleen de volgende 2 plug-ins geïnstalleerd: imgview.wlx en cadview.wlx
Mooi dat je het hebt kunnen reduceren tot deze 2 plugins.
Gaat het om de volgende plugins? Als het om deze plugins gaat,
Gebruik je de laatste versie van Imgview, namelijk 1.0 ?
Zo te zien is er net een nieuwe versie van CAD View Plugin for Total Commander, namelijk 7.3. Welke versie gebruik je?
User avatar
nu04897
Junior Member
Junior Member
Posts: 7
Joined: 2011-01-31, 09:56 UTC

Re: kan soms lege map niet wissen

Post by *nu04897 »

white wrote:
nu04897 wrote:Heb op dit moment alleen de volgende 2 plug-ins geïnstalleerd: imgview.wlx en cadview.wlx
Mooi dat je het hebt kunnen reduceren tot deze 2 plugins.
Gaat het om de volgende plugins? Als het om deze plugins gaat,
Gebruik je de laatste versie van Imgview, namelijk 1.0 ?
Zo te zien is er net een nieuwe versie van CAD View Plugin for Total Commander, namelijk 7.3. Welke versie gebruik je?
Ik gebruik CAD View Plugin 6.1 by Soft Gold www.cadsofttools.com
en ImgView.wlx V 1.0 2006-03-15 (C) M. Diegelmann.
Ik zal de nieuwe versie van cadview installeren en kijken wat het resultaat zal zijn.
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4619
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Re: kan soms lege map niet wissen

Post by *white »

nu04897 wrote: Ik zal de nieuwe versie van cadview installeren en kijken wat het resultaat zal zijn.
Mooi, het zou heel goed kunnen dat hiermee je probleem is opgelost.
User avatar
nu04897
Junior Member
Junior Member
Posts: 7
Joined: 2011-01-31, 09:56 UTC

Re: kan soms lege map niet wissen

Post by *nu04897 »

white wrote:
nu04897 wrote: Ik zal de nieuwe versie van cadview installeren en kijken wat het resultaat zal zijn.
Mooi, het zou heel goed kunnen dat hiermee je probleem is opgelost.
Helaas werkt de licentie van versie 6.1 niet meer bij versie 7.3
Probeer er achter te komen of ik iets fout doe of dat ik dan weer een nieuwe licentie zou moeten kopen :?
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4619
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Re: kan soms lege map niet wissen

Post by *white »

nu04897 wrote:Helaas werkt de licentie van versie 6.1 niet meer bij versie 7.3
Probeer er achter te komen of ik iets fout doe of dat ik dan weer een nieuwe licentie zou moeten kopen :?
Dat schijnt normaal te zijn, want op het CAD Soft Tools forum staat:
Sergey on CAD Soft Tools forum wrote:It is a standard procudure when registration being changed from one major version up to the next. Please contact us to info@cadsofftools.com accordingly the question of getting new registration data.
Als je probleem inderdaad aan een lister plug-in ligt, dan is het waarschijnlijk zo dat als je Total Commander afsluit en weer opstart, je de map wel kunt verwijderen. (mits je nog geen bestand hebt bekeken waarvoor de plug-in gebruikt wordt)
Post Reply