schijfopruiming

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
ermonneke
Junior Member
Junior Member
Posts: 2
Joined: 2011-05-05, 14:41 UTC
Location: noorderkempen

schijfopruiming

Post by *ermonneke »

goeie middag mensen.ik heb windows vista home premium sp2 32bit 3GB mijn vraagje is ik heb de schijfopruiming van windows vista gebruikt maar men schrijft in het boek schone pc dat er dan nog veel blijft staan en dat je dan beter total comander download om wat blijve staan is zichtbaar te maken dus is mijn vraag wat moet ik nu verder doen om het resternde zichtbaar te maken. alvast bedankt groetjes Mon
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4622
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Re: schijfopruiming

Post by *white »

ermonneke wrote:ik heb de schijfopruiming van windows vista gebruikt maar men schrijft in het boek schone pc dat er dan nog veel blijft staan en dat je dan beter total comander download om wat blijve staan is zichtbaar te maken dus is mijn vraag wat moet ik nu verder doen om het resternde zichtbaar te maken.
Bedoel je het volgende?
www.schoonepc.nl wrote:LET OP: De geschiedenis van Internet Explorer kan beter worden verwijderd via het onderdeel Internetopties van het configuratiescherm..
..Desondanks blijven na afloop nog veel verborgen internetbestanden achter (dit is te verifiëren door de eigenschappen op te vragen van de map C:\Gebruikers\inlognaam\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files). Deze bestanden zijn in de Windows Verkenner niet zichtbaar en kunnen dus ook niet handmatig worden verwijderd, hiervoor is een tool als Total Commander (download: www.ghisler.com) nodig.
Om de verborgen bestanden/mappen te zien in Total Commander moet je de optie Verborgen/systeembestanden tonen aanzetten en naar de betreffende map gaan in Total Commander.
  1. Kies menu-optie Configuratie/Opties
  2. Klik aan de linkerkant op Weergave om de weergave-opties weer te geven
  3. Vink de optie Verborgen/systeembestanden tonen (alleen voor experts!) aan
  4. Klik op de OK-knop
  5. Ga in Total Commander naar de map C:\Gebruikers\<gebruikersnaam>\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files
ermonneke
Junior Member
Junior Member
Posts: 2
Joined: 2011-05-05, 14:41 UTC
Location: noorderkempen

schijfopruiming

Post by *ermonneke »

Witte wel bedankt voor de uitleg en ik heb ook begrepen dat ik beter wacht tot men neef komt, die heeft veel meer verstand van de computer dan ik en die zal met uwen uitleg wel raad weten, maar nogmaals bedankt groetjes Mon
Post Reply