history van directories en zoekopdrachten niet laten saven

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
poertje
Junior Member
Junior Member
Posts: 9
Joined: 2012-03-17, 07:16 UTC

history van directories en zoekopdrachten niet laten saven

Post by *poertje »

Op het Forum en in Help heb ik iets gelezen over het niet laten opslaan van de geschiedenis van directories (History) in de wincmd.ini, die je (in de loop der tijd) hebt bezocht.
Het betreft de History van directories aan de linker- (LeftHistory) en aan de rechterkant (RightHistory).
In de wincmd.ini staan ergens de regels:
[LeftHistory]
[RightHistory]
In Help staat de regel om de History niet te laten opslaan:
SaveHistory=0

Als je TC niet hebt opgestart, waar moet je deze regel dan in de wincmd.ini neerzetten?

Geldt de functie SaveHistory=0 dan ook voor de eerdere zoekopdrachten onder bijvoorbeeld [SearchName], [SearchIn] en [Searchtext]?
Zo nee, wat zou je hiervoor dan het beste kunnen doen?

'k Ben zeer benieuwd.
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4615
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Re: history van directories en zoekopdrachten niet laten sav

Post by *white »

poertje wrote:Op het Forum en in Help heb ik iets gelezen over het niet laten opslaan van de geschiedenis van directories (History) in de wincmd.ini, die je (in de loop der tijd) hebt bezocht.
Het betreft de History van directories aan de linker- (LeftHistory) en aan de rechterkant (RightHistory).
Er worden maximaal 26 mappen voor beide kanten opgeslagen.
poertje wrote:In de wincmd.ini staan ergens de regels:
[LeftHistory]
[RightHistory]
In Help staat de regel om de History niet te laten opslaan:
SaveHistory=0

Als je TC niet hebt opgestart, waar moet je deze regel dan in de wincmd.ini neerzetten?
Willekeurige plek onder het kopje:

Code: Select all

[Configuration]
Je kan deze optie echter ook wijzigen met behulp van menu-optie Configuratie/Opties, onderdeel Werking, onder kopje Instellingen opslaan bij afsluiten, optie Directory geschiedenis.
Wanneer Directory geschiedenis is uitgeschakeld worden er geen veranderingen meer aangebracht aan de Directory geschiedenis. De geschiedenis wordt dus niet gewist. Daarvoor moet je zelf de regels onder de kopjes "[LeftHistory]" en "[RightHistory]" in wincmd.ini wissen.
poertje wrote:Geldt de functie SaveHistory=0 dan ook voor de eerdere zoekopdrachten onder bijvoorbeeld [SearchName], [SearchIn] en [Searchtext]?
Nee.
poertje wrote:Zo nee, wat zou je hiervoor dan het beste kunnen doen?
Je kunt handmatig de geschiedenis wissen door het wincmd.ini bestand te wijzigen of Shift+Del te gebruiken in de betreffend keuze-lijsten in het venster Bestanden zoeken (Alt+F7).

Om te voorkomen dat de geschiedenis wordt opgeslagen kun je de kopjes [SearchName], [SearchIn] en [Searchtext] in het wincmd.ini bestand wijzigen in:

Code: Select all

[SearchName]
RedirectSection=searchhistory.ini
[SearchIn]
RedirectSection=searchhistory.ini
[SearchText]
RedirectSection=searchhistory.ini
De instellingen worden dan opgeslagen in het bestand searchhistory.ini. Door het Alleen-lezen-attribuut van dit bestand vervolgens aan te zetten, kan de zoekgeschiedenis niet meer worden opgeslagen.
poertje
Junior Member
Junior Member
Posts: 9
Joined: 2012-03-17, 07:16 UTC

Post by *poertje »

White,
Dank je wel.
Completer kan de uitleg niet zijn.
Weer wat geleerd.
Geweldig!!

Ik heb SaveHistory=0 direct maar onder [Configuratie] in het wincmd.ini gezet en de regels over de geschiedenis van de mappen onder [LeftHistory] en [RightHistory] verwijderd.
Hetzelfde heb ik gedaan met teksten van de zoekopdrachten.

Ik vond het bestand searchhistory.ini terug in dezelfde map waar o.a. de wincmd.íni staat.
Nadat ik een zoekopdrachtje had gedaan, heb ik ook deze zoektekst maar in searchhistory.ini verwijderd en daarna via Eigenschappen het Kenmerk "Alleen-lezen" aangevinkt.
Ik heb mijn zaakjes nu lekker opgeschoond.

Hartelijke groetjes,

poertje
Post Reply