Info voor installeren inhoud-plugins

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
nws
Junior Member
Junior Member
Posts: 2
Joined: 2012-04-06, 08:07 UTC

Info voor installeren inhoud-plugins

Post by *nws »

De kans is groot dat dit al ergens staat, maar ik kan het niet vinden: hoe maak je een inhoud-plugin zichtbaar na de installatie? Ik heb de plugin wdx-jpg-comment_2.3.1.4.zip gedownload en geïnstalleerd door erop te dubbelklikken, alles braaf met OK en Ja geïnstalleerd in een map, daarna TC een keertje afgesloten en weer gestart, maar als ik nu een jpg-bestand markeer, vind ik nergens opties om de jpg-info weer te geven of te bewerken.

Zit daar nog een stap tussen? Moet er een knop verschijnen op de werkbalk of zo?

Graag hulp of een verwijzing naar bestaande informatie, als die er is.

Ik werk met TC 7.0 (32 bit, Windows XP SP3).

Groeten,
nws
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4619
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Post by *white »

Bij inhoud-plugins wordt er niet iets zichtbaar toegevoegd, maar wordt er intern functionaliteit toegevoegd.

Je vindt de inhoud-plugins bijvoorbeeld hier terug:
  • menu Weergave/Aangepaste kolommen
    maak een nieuwe weergave, voeg een nieuwe kolom toe, klik op de "+"-knop die achter het veld Veldwaarde staat.
  • menu Bestand/Attributen wijzigen
    vink de optie Plug-inkenmerken wijzigen aan, klik op de knop "Meer attributen"
  • menu Bestand/Uitgebreid hernoemen
    klik op de knop "[=?] Plug-in"
  • menu Opdracht/Zoeken
    klik op de tab Plug-ins
nws
Junior Member
Junior Member
Posts: 2
Joined: 2012-04-06, 08:07 UTC

Post by *nws »

OK, ik snap het. Bedankt voor de uitgebreide toelichting.

nws

white wrote:Bij inhoud-plugins wordt er niet iets zichtbaar toegevoegd, maar wordt er intern functionaliteit toegevoegd.
Je vindt de inhoud-plugins bijvoorbeeld hier terug:
User avatar
EricB
Senior Member
Senior Member
Posts: 355
Joined: 2008-03-25, 22:21 UTC
Location: The Netherlands

Post by *EricB »

nws,

Een aanrader is het tooltje WDXGuide, zie http://www.totalcmd.net/plugring/wdx_guide.html. Hiermee kun je het resultaat van een geïnstalleerde WDX plugin op een geselecteerd bestand snel zien in termen van beschikbare plugin velden.
Dit is makkelijk om eerst te controleren welke velden je eventueel interessant vindt voordat je een set Aangepaste kolommen gaat definiëren.

MVG, EricB
Post Reply