Total Commander blijft niet het (laatste) actieve venster
Moderators: Rein de Jong, white
Total Commander blijft niet het (laatste) actieve venster
Als ik vanuit TC een bestand open door erop te dubbelklikken, wordt de bijbehorende applicatie geopend. Deze applicatie is dan het actieve venster. Als ik vervolgens dit zojuist geopende venster sluit, verwacht je dat TC weer als actief venster op de voorgrond komt te staan. Helaas is dit niet altijd het geval.
Ik kan dit probleem niet reproduceren maar het treedt wel regelmatig op, met name als ik TC draai vanaf USB-stick en bestanden open vanaf het LAN.
-------------------------
Translation:
If you open an file by double clicking it in an Commander panel you switch to the application that's registered for that file (it becomes the active window). When closing that application Total Commander will not always be the active window (on top) again.
It's not clear to me how to trigger this behavior. This problem occurs especialy when running TC from USB-stick and opening documents on a LAN.
Ik kan dit probleem niet reproduceren maar het treedt wel regelmatig op, met name als ik TC draai vanaf USB-stick en bestanden open vanaf het LAN.
-------------------------
Translation:
If you open an file by double clicking it in an Commander panel you switch to the application that's registered for that file (it becomes the active window). When closing that application Total Commander will not always be the active window (on top) again.
It's not clear to me how to trigger this behavior. This problem occurs especialy when running TC from USB-stick and opening documents on a LAN.
Zo is dat. Het is dus een OS-routine, niet gerelateerd aan TC.
Het gaat hier om de volgorde van het openen en sluiten van applicaties.
Woefdram heeft gelijk, het zal te maken hebben met het starten van een ander programma, terwijl de app van het bestand ook nog actief is. Neem proef op som door het andere programma eens al te activeren in de TC-sessie, voordat je dubbelklikt op het bestand.
Het gaat hier om de volgorde van het openen en sluiten van applicaties.
Woefdram heeft gelijk, het zal te maken hebben met het starten van een ander programma, terwijl de app van het bestand ook nog actief is. Neem proef op som door het andere programma eens al te activeren in de TC-sessie, voordat je dubbelklikt op het bestand.
0.618033988
Volgorde van applicaties
Probleem treedt helaas ook op als ik tussendoor geen andere applicatie open.
Dus:
1) open applicatie X (en Y en Z etc)
2) open TC
3) open vanuit TC een bestand via dubbelklik
4) sluit bestand
5) TC is niet het actieve venster maar X (of Y of Z)
Dus:
1) open applicatie X (en Y en Z etc)
2) open TC
3) open vanuit TC een bestand via dubbelklik
4) sluit bestand
5) TC is niet het actieve venster maar X (of Y of Z)
Om dit te emuleren moest ik als zeldzaamheid eerst het Start menu/programma's gebruiken om 1) te realiseren, in dit geval een paint-prog als X en een audio-editor als Y, voordat ik TC opstartte.
Maar alles verliep normaal. Ik dubbelklikte op een JPG, zodat Irvan View werd aangezet, die de bitmap vertoonde. Na sluiting van IV kreeg ik het TC-scherm uiteraard weer terug. Dus ik begin mijn vraagtekens te zetten bij wat je precies bedoelt met 3) en 4)..
3) Als je dubbelklikt op een bestand in TC, is het niet TC dat het bestand opent, maar het programma dat opgestart wordt, omdat het met die extensie geassocieerd is. D-klik op een HTML-bestand en je browser wordt geactiveerd.
4) Als je een geopend bestand sluit, wil dat meestal niet zeggen, dat ook het programma zelf gesloten wordt.
Maar alles verliep normaal. Ik dubbelklikte op een JPG, zodat Irvan View werd aangezet, die de bitmap vertoonde. Na sluiting van IV kreeg ik het TC-scherm uiteraard weer terug. Dus ik begin mijn vraagtekens te zetten bij wat je precies bedoelt met 3) en 4)..
3) Als je dubbelklikt op een bestand in TC, is het niet TC dat het bestand opent, maar het programma dat opgestart wordt, omdat het met die extensie geassocieerd is. D-klik op een HTML-bestand en je browser wordt geactiveerd.
4) Als je een geopend bestand sluit, wil dat meestal niet zeggen, dat ook het programma zelf gesloten wordt.
0.618033988
- Rein de Jong
- Senior Member
Ik denk dat dit het zelfde probleem is als hier al gemeld...
http://www.ghisler.ch/board/viewtopic.php?t=13706
http://www.ghisler.ch/board/viewtopic.php?t=13706
- Rein de Jong
- Senior Member
- Sjef van Egmond
- Member
Re: Total Commander blijft niet het (laatste) actieve venste
... verwacht je dat TC weer als actief venster op de voorgrond komt te staan. Helaas is dit niet altijd het geval.
Dat 'probleem' komt bij ook zo vaak voor en heus niet alleen bij ons dierbare Total Commander. Als b.v. Photoshop mijn actieve prog is en ik start IrfanView, dan moet ik Photoshop soms ook weer activeren (met Alt\Tab of met de muis). Ik wijt dit aan XP, die op de achtergrond allerlei routines uitvoert. Vergeet ook je virus/spy-progjes niet.
Gewoon negeren en zeker niet meteen de schuld aan TotalCMD wijten, want als er één stabiel programma is...
Dat 'probleem' komt bij ook zo vaak voor en heus niet alleen bij ons dierbare Total Commander. Als b.v. Photoshop mijn actieve prog is en ik start IrfanView, dan moet ik Photoshop soms ook weer activeren (met Alt\Tab of met de muis). Ik wijt dit aan XP, die op de achtergrond allerlei routines uitvoert. Vergeet ook je virus/spy-progjes niet.
Gewoon negeren en zeker niet meteen de schuld aan TotalCMD wijten, want als er één stabiel programma is...
Licentie#8923