Mappen selecteren

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
henkvu
Junior Member
Junior Member
Posts: 4
Joined: 2006-06-16, 22:46 UTC

Mappen selecteren

Post by *henkvu »

Ik wil graag mappen selecteren waar een bepaalde file niet in voorkomt en een andere type juist weer wel, is dit mogelijk.?
Toelichting: ik heb veel muziekfiles, in mappen per band/artiest en submappen per album/cd. Van veel albums heb ik de cd hoesjes, maar niet van allemaal - en die wil ik graag selecteren om ze bij te werken. De map moet dus een mp3 bevaten maar geen jpg.

Weet iemand hier de oplossing voor.?
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *CopyCats »

Een oplossing die wel een beetje 'voor gevorderden' is - met de WDXContains plug-in kun je mappen zoeken waarin bepaalde bestanden wel of niet voorkomen. Je downloadt hem hier:

http://cid-e12762cbdafb3c47.skydrive.live.com/self.aspx/TC/WDXcontains7.zip

Er is een topic over op: http://www.ghisler.ch/board/viewtopic.php?t=19993

Als je de zip-file opent met Total Commander zal die zelf aanbieden de plugin te installeren. In de betreffende map wordt ook een INI file geplaatst, wdxcontains.ini, waarin je verschillende zoekcriteria en parameters kunt definiëren. In dit geval zou je kunnen zoeken naar alle mappen die geen JPG bevatten, met behulp van deze configuratie:

[Options]
FileName=readme.txt
LineNumber=3
UseRegEx=true
Expression=date: (\d\d[.]\d\d[.]\d\d)
ParseFileNames=true
ParseWithDirs=false
IncludeHidden=false
FileNamesExpression=(.*jpg)

Nadat je de inhoud van de ini file hiermee vervangen hebt, ga je in Total Commander naar Opdracht | Zoeken. Op de eerste tab (Algemeen) vul je in: "Zoeken naar: *.*" en "Zoeken in: <naam van je muziek map>".
Op de tweede tab (Geavanceerd): "Attributen: Directory".
Op de derde tab (Plug-ins): "Plug-in: wdxcontains", "Eigenschap: ContainsFile", "Op: =", "Waarde: Nee".

Daarna op Start Zoeken klikken en je zou een lijst moeten krijgen van alle mappen waarin nog geen JPG staat.
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
henkvu
Junior Member
Junior Member
Posts: 4
Joined: 2006-06-16, 22:46 UTC

Post by *henkvu »

Bedankt.!!
Werkt prima om alle mappen waar geen jpg staat te selecteren,
maar dit is de helft van de vraag.
De map moet nl wel een mp3 bevatten (er staan nog vele andere mappen waar geen albums in staan).
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *CopyCats »

Waarschijnlijk kan dat wel door een geschikte 'regular expression' te definiëren, die géén JPG maar wél een of meer MP3's aantreft. Daar ben ik helaas geen ster in, dus ik hoop dat iemand anders die voor je kan bedenken - of vraag het anders in dat eerder genoemde topic, daar zaten wel een paar kenners.
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
Post Reply