Twee verschillende vragen over FTP

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Anton Doove
Junior Member
Junior Member
Posts: 76
Joined: 2006-12-23, 16:34 UTC
Location: Zoetermeer.
Contact:

Hoe verwijder ik met TC een mislukte site?

Post by *Anton Doove »

Beste Mensen. Bij mijn Provider Orange heb ik nog een mislukte site staan die ik daar graag wil verwijderen.

Ik begrijp dat dit met TC wel kan,maar hoe werkt dat dan?

Nog nooit heb ik een Site verwijderd met een FTP-programma,maar nu is het verwijderen wel nodig.

Op die plaats komt n.l.een tijdelijke proefsite voor het Korps te Zoetermeer van het Leger des Heils.

Graag verneem ik een stapsgewijze beschrijving over hoe ik met TC die
mislukte site kan verwijderen.

Ik zie dat later wel want ik ga nu eten en groet jullie vriendelijk.

Anton Doove
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

Er is al in een ander draadje gesproken over het wissen van bestanden met FTP, daar valt weinig over stappen mee te delen.
Als je ingelogd bent, heeft 1 venster de inhoud van jouw deel van de provider-server. Upload, overschrijven of wissen, dat
maakt niet uit.

Maar zelfs als het allemaal leeg is, en ik gok hier, zou het kunnen zijn dat de mislukte site qua adres nog niet weg is.
Dat zou je dan moeten verzoeken aan de webmaster van Orange, om die gegevens alsnog te verwijderen. Na het wissen van de
bestanden uiteraard. Daarvoor heb je dan, als het nodig is, nog de mogelijkheid om wat gegevens van je te 'redden', door ze
terug te kopiëren op je harde schijf.
0.618033988
Anton Doove
Junior Member
Junior Member
Posts: 76
Joined: 2006-12-23, 16:34 UTC
Location: Zoetermeer.
Contact:

Reactie naar Sam Zen.

Post by *Anton Doove »

[face=arial][/face]Beste Sam.Allereerst wens ik jou en de andere
Forumleden een heel gelukkig 2007 toe.

Ik ben er nu aan toe om je een andere uitleg te vragen over het verwijderen van een mislukte Site bij mijn provider Orange.

Ondertussen heb ik ook de map terug waarin ik die mislukte Site terug wil
plaatsen om te bewaren voor plaatsing elders.

Daarom vraag ik nu opnieuw: Hoe kan ik die Site downloaden met TC naar de map waarin die site thuishoort?

Welke menu-knoppen kan ik daartoe gebruiken en in welke volgorde?

Zodra ik dit weet,werkt dit voor mij wel makkelijker.
In de vurige hoop dat mijn vragen duidelijk genoeg zijn,sluit ik mijn tekst
met vriendelijke dank voor je mogelijke reacties en ik groet je vriendelijk.

Anton Doove
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

Beste Anton, ook voor jou de beste wensen voor 2007.
Helaas is alles me nog niet geheel duidelijk. Als je het over een 'map' hebt, weet ik bv. niet, of je dan een directory op die FTP-server bedoelt, of één op je harde schijf. En er zal behalve downloaden hier toch ook sprake moeten zijn van uploaden, denk ik.

Voor zover ik weet, kun je niet direct materiaal van domein 1 op een FTP-server met TC direct overplaatsen naar een domein 2 op die server.
Als dat de bedoeling is, zul je een tussenstap moeten maken, door eerst alles van domein 1 te downloaden naar een tijdelijke dir op je syteem, en dan dat weer te uploaden naar domein 2.

Mocht dit een misinterpretatie mijnerzijds van de situatie zijn, dan is het misschien handig, als je in elk geval stapsgewijs kunt beschrijven, wat het beoogde resultaat zou moeten zijn, met vermelding van bron en bestemming in die stap.

Voor alle duidelijkheid : Ik ga er van uit, dat het hier om echt gaat om het ingelogd zijn via FTP met TC, en niet om FTP-verkeer via de browser.
0.618033988
Anton Doove
Junior Member
Junior Member
Posts: 76
Joined: 2006-12-23, 16:34 UTC
Location: Zoetermeer.
Contact:

Reactie naar Sam Zen.

Post by *Anton Doove »

[face=arial][/face] Beste Sam.Hieronder volgen mijn reacties.
1. Het gaat hierbij inderdaad om de FTP van TC.
2. De map van die mislukte site staat op partitie C van mijn Harddisk.

3. Het is de bedoeling dat die mislukte site naar die map teruggaat.
Niet later naar een andere provider,wegens de mislukking.

4. Hoe verwijder ik die site met TC? Met welke menu-knoppen?
Het wil mij n.l.niet te binnen schieten,wat ik daarbij over het hoofd zie.

Mogelijk is dit een klein gegeven,maar ik weet niet meer welke.
Hopelijk kun je mij nu beter op dreef helpen.

Als je nog meer wilt weten om een gerichter antwoord te kunnen geven,
verneem ik dat heel graag van jou en ik groet je nu vriendelijk.

Anton Doove
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

Log in met FTP naar die site. Kopieer alles daarvan, inclusief evt subdirs, naar die map op je schijf, met F5.
Selecteer alles op die site en wis het met F8. Als je in de config hebt staan, dat 'select all' ook subdirectories inhoudt, dan is het zo gedaan. Alles selecteren kan bv. met de rechter +toets op het KB (standaard select *.*) - Enter.
0.618033988
Anton Doove
Junior Member
Junior Member
Posts: 76
Joined: 2006-12-23, 16:34 UTC
Location: Zoetermeer.
Contact:

Vervolgvragen aan Sam Zen

Post by *Anton Doove »

[face=arial][/face]Beste Sam.Hoe kan ik met die FTP van TC inloggen naar die Site?

Bij mij staat op het scherm van TC 2 vensters.
Op links staat mijn map Mijn Documenten op de Harddisk.
Het rechtervenster vertoont de inhoud van de map Korpssite.

In de map Mijn Documenten staat de map van de Foto-site.
Deze map staat niet geopend. Dit is wellicht fout.

Indien dit fout is,kan ik natuurlijk nooit goed inloggen,denk ik zo.
Kan ik dit nog herstellen? Zo ja,hoe werkt dat dan?

Helaas zie ik geen kans om die 2 vensters hier in dit Forum-tekstblok te tonen,want ik weet niet hoe dat werkt.

Als jij mij beschrijft,hoe ik die afbeelding van die 2 vensters in dit tekstblok kan plaatsen,kun jij die situatie beter beoordelen.

Bijvoorbaat mijn vriendelijke dank voor je nieuwe reacties en ik groet je vriendelijk. Anton Doove
Anton Doove
Junior Member
Junior Member
Posts: 76
Joined: 2006-12-23, 16:34 UTC
Location: Zoetermeer.
Contact:

Twee verschillende vragen over FTP

Post by *Anton Doove »

[face=arial][/face] Beste Mensen.Ik heb nu de mislukte site toch kunnen verwijderen met het Gastenboek,die ik apart opsloeg.

Er bleef wel de tekst staan zoals: Index; aw.doove en zoiets als:
Parent Directory Moet dat blijven staan bij de Provider?

Nu wil ik hierna met de FTP van TC de nieuwe site daar plaatsen.
Momenteel staat bij mij in het rechter venster de hele inhoud van de map:
Mijn Documenten.

Deze map bevat de map: Korpssite Zoetermeer.
In welk venster van TC hoort deze map te staan voor het uploaden?

Hoe krijg ik dit vanmiddag voor elkaar?
Dan kan ik vandaag nog het web-adres aan de officieren mailen.

Zij kunnen dan eerst even kijken met de Korpsraad en de systeembeheerder te Almere van het Leger des Heils of het hen bevalt.

Op 22-01-2007 wordt er over vergaderd om te bepalen of deze korps-
site wordt bijgeplaatst op de Nationale site bij de andere Korps-Sites.

Kan iemand van jullie mij nog even de weg wijzen in TC hoe ik het vandaag nog kan realiseren.

Bijvoorbaat mijn vriendelijke dank voor de mogelijke en tijdige reacties.
Ik groet iedereen vriendelijk. Anton Doove
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

Voor FTP-login zul je allereerst de juiste gegevens hebben moeten invullen, zoals ID en PW, plus de ftp-server van je provider.
Check : http://www.xs4all.nl/~samzen/links.html#ftp

Maar als die map Korpssite niet op je harde schijf staat, maar op de ftp-server van Orange, dan heb je kennelijk al ftp-verbinding.

Met twee vensters heb je altijd de situatie van bron en bestemming. Er is altijd 1 van de 2 'actief' (blauwe balk) en dat is dan de bron. In dit geval wordt de ftp-server de bron, want je wilt bestanden daarvandaan kopiëren naar je HD.
En als je bestemming van die bestanden de map Foto-site is, en niet Mijn Documenten, dan zul je dus eerst naar die map moeten doorkiezen in dat venster en 'm ook openen, dus 'erin gaan staan'. Zo staat de plek klaar, om van rechts de bestanden over te zetten naar het linkervenster, het doel, met F5. Omdat je dan in het linkervenster dit hebt voorbereid, zal die dan ook als 'actief' staan. Om rechts weer de bron te laten worden, zul je die kant dus eerst weer de actieve moeten maken. De Tab-toets is daar handig voor.

Die foute map-positie (Mijn Doc.) kan nooit van invloed zijn op het goed ftp inloggen, dat staat daar geheel los van. Stel je hebt nog geen ftp-verbinding gemaakt, dan heb je vermoedelijk in beide vensters een plek van de eigen HD. Welke plekken dat zijn, maakt voor ftp niet uit.
Zodra je ftp-verbinding gemaakt hebt, zal de inhoud van het op dat moment actieve venster, L of R, vervangen worden door de inhoud van die ftp-server van Orange. Daarna heb je met TC de mogelijkheid om bestanden over en weer te kopiëren of verplaatsen, net zoals je dat lokaal kunt doen op je harde schijf, van de ene plek naar de andere.

De afbeelding van die 2 vensters is hier niet zo nodig. Behalve dat je moet weten hoe je een screenshot maakt, zul je die afbeelding ergens op een server moeten zetten, om de link ernaartoe in een tekstblok hier te kunnen zetten. En daar is weer FTP voor nodig.
Dus first things first zou ik zeggen.
0.618033988
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

Wat maak je me nou, beste Anton ? Zit ik net in die eerdere topic een poging te doen 1 en ander uit te leggen, begin je een nieuwe, met een beschrijving van weer een behoorlijk andere situatie van hetzelfde probleem...
Als het zo gaat, dan kun je een oplossing binnen 24 uur wel schudden, vrees ik.

Parent Directory van de Provider blijft gewoon staan. Dat kun je waarschijnlijk niet eens wissen.
0.618033988
Anton Doove
Junior Member
Junior Member
Posts: 76
Joined: 2006-12-23, 16:34 UTC
Location: Zoetermeer.
Contact:

Reactie naar Sam Zen met correctie.

Post by *Anton Doove »

[face=arial][/face] Beste Sam.Ik plaats nu even een correctie.
Deze correctie betreft mijn ontdekking in het scherm van TC

Ik ontdekte daar zelf hoe ik Links en rechts kan corrigeren met het haakse pijltje boven de bestanden.

Helaas weet ik echter niet hoe ik het je kan tonen in dit tekstblok.
In elk geval staat die Korpssite klaar om naar links over te plaatsen.

Dat lukt mij echter nog niet en ik weet niet op welke plek die map van de Korpssite komt te staan in het Linker-venster.

Ik weet niet of overplaatsen naar links juist is. Hier twijfel ik.
Kun je hierover wat gedetailleerder beschrijven hoe dat werkt.

Over die 2 resterende teksten op de webruimte bij Orange,zal ik mijn vragen wel bij die provider stellen,middels hun Snelhelp

Bijvoorbaat weer mijn vriendelijke dank voor je mogelijk nieuwe reacties
en ik groet je vriendelijk. Anton Doove
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

Ik weet niet of overplaatsen naar links juist is. Hier twijfel ik.
Om een mogelijk misverstand uit de weg te ruimen : Op zich maakt het niet uit, of de bron van iets nu in het L of R venster staat.
Dat is puur een kwestie van eigen voorkeur, of je het voor je overzicht prettiger vind om van Links naar Rechts te kopiëren of andersom.
Heb je links en rechts klaarstaan, maar je wilt ze omwisselen van positie, dan kan dat met CTRL-U.
Ik ontdekte daar zelf hoe ik Links en rechts kan corrigeren met het haakse pijltje boven de bestanden
Er zijn verschillende methodes om van pad te veranderen in een venster. Klik je op het knopje met de slash '\', dan kom je in de root van die partitie terecht. Met het knopje ernaast met '..' kom je 1 directory hoger, net als een dubbelklik op de bovenste regel met <DIR>. Verder kun je elke positie op de HD bewaren in de 'Directory Hotlist', het knopje eronder met het sterretje, zodat je er daarna met 1 klik direct naartoe kan.

Ik kan wel met een gedetailleerd stappenplan voor de dag komen, maar daarmee verwerf je geen inzicht in wat je aan het doen bent. Je hebt zelf al dat haakse pijltje ontdekt, probeer de verschillende opties, die ik genoemd heb, eerst eens rustig uit, zonder verder iets te doen, kopiëren of zo. Bekijk het resultaat in de vensters, navigeer alleen wat.
ik weet niet op welke plek die map van de Korpssite komt te staan in het Linker-venster
Dat weet je wel, want dat is gewoon de geopende map, die door het Linker-venster op dat moment wordt weergegeven. Nogmaals : dat is de bestemming van wat er Rechts staat. En nogmaals : mits je ervoor gezorgd hebt, via Tab-toets, dat R 'actief' is (balk boven bestanden d.blauw), dus de bron.
Dus, heb je op dat moment Links de dir 'Mijn Documenten' staan, maar je wilt daar de Korpssite niet inzetten, maak dan een nieuwe, eigen map aan als bestemming, bv. "korpssite2" of "korpsfoto" genaamd. Dat kun je doen met F7. Als je die map daarmee gemaakt hebt, dubbelklik je erop, om die map te 'openen'. Die map is dan nog leeg. ( alleen bovenaan die regel met <DIR> om evt. weer naar de map 'mijn doc.' te gaan )
Na de check dat het R-venster de actieve is, kan de kopieer-actie plaatsvinden
0.618033988
Anton Doove
Junior Member
Junior Member
Posts: 76
Joined: 2006-12-23, 16:34 UTC
Location: Zoetermeer.
Contact:

Nieuwe reactie naar Sam Zen

Post by *Anton Doove »

[face=arial][/face]Beste Sam Ik ontdekte het volgende:
In beide vensters blijkt de inhoud te staan van mijn C-partitie.

Dat is toch verkeerd?

Ik meen mij n.l.te herinneren,dat maar 1 venster in TC die inhoud mag
tonen.
In het andere venster zou dan zichtbaar zijn wat er op de server staat.

Vanuit het ene venster zou ik dan die map met de Korpssite naar het andere venster moeten sturen om het op de server te krijgen.

Klopt dit wel?
Als dit juist is,hoe krijg ik dan alle bestanden van de C-Partitie in 1 venster?

Daarna zou ik dan vanuit 1 venster de map van de Korpssite naar het andere venster kunnen verplaatsen. (Als ik het goed heb begrepen)

Bijvoorbaat weer mijn vriendelijke dank voor je mogelijk nieuwe reactie en ik groet je vriendelijk. Anton Doove
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

Beste Anton,
Je benadrukt elke keer het woord 'vriendelijk', maar die eigenschap begint bij mij ernstig op de proef gesteld te worden.
Net als tot nu toe, verwacht ik dat je hier niet of nauwelijks op zal reageren, maar alleen met weer nieuwe feiten zal komen, die de situatie, zoals die daarvoor leek, weer drastsch zal veranderen, plus weer wat nieuwe vragen.
En bij elke post blijkt, dat je er nog minder van begrijpt, dan dat ik al had ingeschat. Dit bemoeilijkt de communicatie ernstig.

En dan meteen maar dingen met FTP te willen doen.. Ik raad je sterk aan, om jezelf te bezinnen hierover. Ik wil je best een stapje op weg helpen met wat kennis, maar dit is zoiets als met een brommer-rijbewijs een autobus willen besturen. Eerst een tijdje meer dingen ontdekken lijkt me niet verkeerd.
In beide vensters blijkt de inhoud te staan van mijn C-partitie. Dat is toch verkeerd?
Ik meen mij n.l.te herinneren,dat maar 1 venster in TC die inhoud mag tonen.
Die herinnering zal dan door hypnose zijn toegevoegd aan het brein, want het is volstrekte lariekoek.
Vensters hebben geen inhoud, vensters laten een inhoud zien. Beide vensters kunnen dezelfde locatie laten zien, maar het is niet zo, dat de vensters dan de inhoud van die C-partitie gaan verdelen. Net zomin als dat je een stuk van het journaal zou missen, omdat je buren er ook naar kijken.

In het andere venster zou dan zichtbaar zijn wat er op de server staat.
Laat me je teleurstellen. Op de computer gebeurt er maar heel weinig "zou dan".. Het is een apparaat, en een apparaat moet je leren besturen. Als je verwacht of eist, dat het allemaal vanzelf goed gaat, en fouten vanzelf gecorrigeerd, dan zul je weinig baat hebben bij het gebruik van TC, vrees ik.
Het gaat erom wat je wilt, niet om af te wachten wat je voorgeschoteld krijgt. Controle. Zelf sturen.


Helaas, ik ben nu eenmaal geen voorgeprogrammeerde Wizard ...
0.618033988
Anton Doove
Junior Member
Junior Member
Posts: 76
Joined: 2006-12-23, 16:34 UTC
Location: Zoetermeer.
Contact:

Het uploaden van de gewenste site is gelukt.

Post by *Anton Doove »

[face=arial][/face] Beste Sam Gisteren ben ik er tot mijn grote
verbazing alsnog in geslaagd om de gewenste Site te uploaden.

Helaas gingen er nog geen foto`s mee,hoewel die toch erbij had.
Ik doe het dan wel opnieuw en zie dan wel of dat ook zal slagen.

Uiteraard geef ik toe,dat ik best wel moeite heb met het gebruik van TC.
Ook met de handleiding daarvan,omdat ik toch wel gegevens mis die ik
graag wil weten om daarmee die TC beter te leren gebruiken.

Hierbij geef ik grif toe dat dit aan mij ligt,want ik kom toch beschrijvingen
tegen die niet het antwoord geven op mijn vragen vanuit mijn inzicht.

Kom ik er zelf alsnog niet uit met TC,dan stop ik ermee en neem een ander FTP-programma in de Ned.Tl.die voor mij makkelijker werkt.

Ik zie wel hoe ik zelf verder kom,want ik ontdek dat mijn manier van vragen stellen niet iedereen ligt,dus vraag liever niets meer.

Je hoeft hierop niet meer te reageren als je dat niet meer wilt.
Even goede vrienden en ik groet je vriendelijk voor het laatst.

Anton Doove.
Post Reply