Hoe krijg ik mijn Site van de server terug in mijn map?

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

User avatar
Michel32
Junior Member
Junior Member
Posts: 33
Joined: 2006-07-21, 08:28 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *Michel32 »

Anton als je er echt niet uit mocht komen ook niet met dat stukje van CopyCats dan kun je me eventueel toevoegen op mrwolves@msn.com zodat ik je vanaf daar misschien wat beter kan helpen...
Anton Doove
Junior Member
Junior Member
Posts: 76
Joined: 2006-12-23, 16:34 UTC
Location: Zoetermeer.
Contact:

Reactie naar Copycats.

Post by *Anton Doove »

[face=arial][/face]Beste Copycats. Helaas is het niet echt duidelijk.
Met deze veelheid van gegevens raakt ik juist het spoor bijster.

Hierdoor kan ik TC nog niet gebruiken om mijn site te uploaden.
Die site maakte ik met het gratis NVU van Mozilla.

Omdat ik TC nog niet effectief kan leren gebruiken,doe ik het nu rechtstreeks vanuit NVU en hoop dat dit wel lukt.

Vanuit NVU is het trouwens ook nog proberen,want ook daarvandaan lukt het nog steeds niet om goed in te loggen.

Ook daarbij rijzen vragen waartoe ik de antwoorden nog niet in de lessen
kan vinden,omdat die lessen te summier zijn geschreven.

Ik blijf echter wel doorgaan met zoeken naar de mogelijke oplossing.
Vind ik dat toch niet,dan kom ik er wel op terug en ik groet je vriendelijk.

Anton Doove
Anton Doove
Junior Member
Junior Member
Posts: 76
Joined: 2006-12-23, 16:34 UTC
Location: Zoetermeer.
Contact:

Wat denken jullie hiervan?

Post by *Anton Doove »

[face=arial][/face]Beste Mensen. Ik toon hier een link.
Als het goed is leidt deze naar een printscreen van mij over TC-vensters.

Image: http://i18.tinypic.com/2cifg5h.jpg

Op die screen kun je zien dat er in het linkervenster materiaal staat,dat niet in de map thuishoort waarvan ik de inhoud wil uploaden.

Ik vraag mij af hoe dat verkeerde spul in die map terecht komt.

Let maar op dit materiaal met de namen: NVIDIA,Windows,Program Files,
Temp E14,Autoexec,AVG7QT,Config.,Doc.and Settings,gegevens opslag,
Websites,en tenslotte nog Script Handl.1 en 2.

Dit alles hoort niet in die map om te uploaden. Hoe krijg ik dit weg voordat ik in TC alles kan plaatsen voor het uploaden?

Wie kan mij helpen om dit op te lossen?
Bijvoorbaat mijn vriendelijke dank voor de mogelijke aanwijzingen.

Ik groet jullie vriendelijk en wens jullie smakelijk eten.

Anton Doove.
User avatar
Michel32
Junior Member
Junior Member
Posts: 33
Joined: 2006-07-21, 08:28 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *Michel32 »

LOL ik zou die spullen niet weg gooien want anders heb je een veel groter probleem :)

Ik zou als ik jou was een apparte map aan maken b.v website en daar alle spullen die je wilt uploaden in kopieren en vanuit die map gaan uploaden....
Anton Doove
Junior Member
Junior Member
Posts: 76
Joined: 2006-12-23, 16:34 UTC
Location: Zoetermeer.
Contact:

Reactie naar Michel32

Post by *Anton Doove »

[face=arial][/face]Beste Michel.Kijk maar even op deze link.

Image: http://i12.tinypic.com/4idmzxu.jpg

Je ziet dan de werkelijke inhoud van die map.
Dit is een tegenstelling van wat je op die TC-screen zag.

Ik snap hier niets meer van. Zou er een fout zitten in TC?
Voor mij is dit echt gissen. Je ziet in mijn map niets wat TC aangeeft.

Uiteraard brengt dit mij wel in verwarring,zodat ik nog niets kan uploaden.
Hoe kan TC nu tonen wat helemaal niet in de map zit?

Voor mij is dit een raadsel,maar misschien begrijp jij wat er mis gaat.
Ik dank en groet je weer vriendelijk voor je reactie.

Anton Doove
User avatar
Michel32
Junior Member
Junior Member
Posts: 33
Joined: 2006-07-21, 08:28 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *Michel32 »

Nee zit geen foutje in TC loop links de map in C:\Documents and Settings\Mijn Documenten\?_photogallery zodat je die files aan de linker map ziet staan`klik dan met je muis even in het rechter vlak en klik dan op de ftp button en maak een connectie met je website ftp, je kunt dan zo links alle files selecteren en onderaan op Kopier klikken ;)
Anton Doove
Junior Member
Junior Member
Posts: 76
Joined: 2006-12-23, 16:34 UTC
Location: Zoetermeer.
Contact:

Reactie naar Michel

Post by *Anton Doove »

[face=arial][/face]Beste Michel Kun jij dit nader verklaren?

Jij schreef dit: loop links de map in C:\Documents and Settings\Mijn Documenten\?_photogallery zodat je die files aan de linker map ziet staan`klik dan met je muis even in het rechter vlak

Bedoel je de map in het linkervenster van TC?
Dien ik die 1 voor 1 aan te klikken?

Bedoel je dat ik elk verkeerd bestand op links apart kan aanklikken?
Waar in het rechtervlak kan ik met de muis klikken?

Ik weet niet wat er dan gebeurt. Geen idee heb ik hierover.
Als ik je goed begrijp,kan ik dus alle foutstaande bestanden terugplaatsen naar het rechtervenster.

Ik maak wel even mijn gemeende excuses voor de vele vragen,maar dat
is natuurlijk wel het gevolg van onwetendheid op dit gebied.

Je reactie hierop zie ik morgen wel weer,want wegens verkoudheid neem
ik nu vroege nachtrust en ik groet je vriendelijk. Anton Doove
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Re: Reactie naar Michel

Post by *CopyCats »

Anton,

Met alle respect en waardering, maar je problemen komen niet voort uit onbekendheid met Total Commander, maar uit een gebrek aan elementaire computerkennis. Hoe denk je een website te kunnen bijhouden als je zelfs nog niet weet wat een hoofddirectory is? Je probeert je met zevenmijlslaarzen dingen eigen te maken waar de andere gebruikers hier maanden of jaren over gedaan hebben. Dat kan niet, en alles dat we zeggen zal alleen maar tot meer verwarring leiden.

Ik raad je aan om eens in een plaatselijk cursuscentrum, buurthuis of bij stichting Seniorweb (klik hier) te informeren naar de lesmogelijkheden, en het beheer van de website voorlopig over te laten aan iemand die al wat meer ervaring heeft.
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
Anton Doove
Junior Member
Junior Member
Posts: 76
Joined: 2006-12-23, 16:34 UTC
Location: Zoetermeer.
Contact:

Reactie naar CopyCats

Post by *Anton Doove »

Beste CopyCatsBij het Seniorweb te Zoetermeer heb ik reeds diverse cursussen gevolgd,maar wat jij bedoelt zat er niet bij.

Bovendien heb ik bij de mailgroep Homepage van het Seniorweb reeds
een Homepage leren maken,welke je kunt zien via deze link.

http://home.hccnet.nl/a.w.doove Alle linken werken.Ook de DiaShow.
Die show eindigt vanzelf waar het begon. Hoef je niets aan te doen.

Over de Hoofddirectorywerd er nooit gerept,voor zover ik mij dat kan herinneren.

Mijn Homepage bij de HCC heb ik gemaakt met het programma:
Web Pro Extended Edition,waarmee ik die Homepage
ook gelijk kon uploaden met de interne FTP.

Web Pro E.E.is echter wel beperkt t.o.v.andere programma`s zoals b.v.Frontpage 2003 en NVU van Mozilla.

Als FTP heb ik vroeger ook wel Windows Commander leren gebruiken,maar die raakte ik kwijt met de defect geraakte PC en HD.

Ik gebruik nu een nieuwe PC met daarop Windows Media Centre Edition.
Daarbij heb ik Total Commander in gebruik genomen in de Ned.Tl.

Omdat ik echter enige weken zonder PC heb gezeten,voordat ik een nieuwe kon kopen,ben ik de kennis van TC kwijtgeraakt.

Wel weet ik dat de TC ongeveer hetzelfde werkt als Windows Commander.
Door verlies aan kennis wist ik niet meer hoe ik foutieve bestanden in TC kan verplaatsen naar het andere venster.

Door mijn vergeetachtigheid en een periode zonder PC weet ik minder.
Ondanks dat heb ik kortgeleden toch nog met jullie hulp en mijn eigen
onderzoek/proberen,een andere website kunnen verwijderen met TC.

Omdat ik dus kennis verloor over het gebruik van TC,heb ik dus die vragen gesteld in mijn vorige bericht aan jou.

Nu jij meer achtergrondfeiten van mij weet,hoop ik dat je begrijpt hoe die vragen bij mij zijn ontstaan.

Op basis hiervan kun je mij wellicht gerichter antwoorden op mijn vragen.
Ik geef direct en sportief toe,dat ik best wel moeite heb met TC en dit ligt
geheel aan mijzelf,dus niet aan TC.

Dat komt doordat ik dingen in TC ontdek die bij mij dus vragen oproepen.
Als ik niet weet wat ik ermee kan doen,kan ik TC niet gebruiken.

Ik hoop dat jij met deze uitgebreide toelichting over mijn persoonlijke ervaringen iets kan.

Dat weet ik nu uiteraard nog niet,maar dat zal ik van jou nog wel lezen.
Ik dank je alvast vriendelijk voor je begrip en groet je vriendelijk.

Anton Doove
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Re: Reactie naar CopyCats

Post by *CopyCats »

Hallo Anton,

Total Commander heette vroeger inderdaad Windows Commander. De naam moest gewijzigd worden, omdat Microsoft exclusieve rechten heeft op software-benamingen waar 'Windows' in voorkomt.

Ik zou je toch echt aanraden, om zo mogelijk nog eens een cursus te doen over basisbegrippen zoals mappen en bestanden. Wellicht slaag je er nu 'toevallig' in om met Total Commander de zaken gedaan te krijgen die je wilt, maar dan zou het een soort trucje zijn. De volgende keer werk je met andere bestanden of mappen, of met een andere provider of een andere computer, en dan lukt het misschien niet meer.

Als je precies weet hoe je bestanden en mappen georganiseerd zijn, op je harddisk en bij de provider, hoe het bestandssysteem werkt, hoe je je door de mappenstructuur beweegt, dan is het veel gemakkelijker om met Total Commander (of enig ander programma) te doen wat je wilt. En vooral ook: om niet te doen wat je niet wilt, want de kans op problemen is best groot als je niet zeker bent van je zaak en toch bestanden gaat wissen of verplaatsen.


Maar goed, je vroeg je af, hoe je bestanden van links naar rechts kunt verplaatsen. Dat doe je door de betreffende bestanden te selecteren (klik op elk een keer met de rechtermuistoets, je ziet dan dat ze verkleuren ten teken dat ze geselecteerd zijn) en vervolgens op de knop "F6 HerVerpl" (midden-onder) te klikken. Het programma vraagt dan waar de bestanden naartoe verplaatst moeten worden. Standaard is dat de map, die in het tegenoverliggende (in dit geval: rechter) venster wordt getoond. Dat is in dit geval precies wat je wilt, dus druk op OK en de bestanden worden van links naar rechts verplaatst.

Er zijn veel meer manieren om dit te doen, maar dit is een van de snelste.

Met vriendelijke groet,

-Daan-
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
User avatar
Rein de Jong
Senior Member
Senior Member
Posts: 393
Joined: 2005-01-30, 20:26 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Rein de Jong »

2Anton Doove
Ik kan me alleen maar volledig aansluiten bij de woorden van Daan (CopyCats). Pas wanneer je je weg weet op de computer heb je _echt_ wat aan TC. Volg (nog) eens een cursus. Je weg vinden op een PC doe je niet maar zo!
Groetjes/
______/Rein

--- Moderator NL-forum ---
zie ook: https://www.reindejong.nl/totcmd
Anton Doove
Junior Member
Junior Member
Posts: 76
Joined: 2006-12-23, 16:34 UTC
Location: Zoetermeer.
Contact:

Reactie naar Rein en Daan

Post by *Anton Doove »

[face=arial][/face]Beste Rein en Daan.Ik ben weer even terug.
Over die cursus voor Mappen en Bestanden,kan ik alleen maar zeggen,dat
ik die niet kan vinden.

Verder staan die mappen en bestanden gewoon op de normale plaats van de Harddisk,voor zover ik dat kon ontdekken.

Alleen in TC vertoont het linkervenster de mappen die ik niet kan uploaden,omdat ze niet in die Fotomap thuishoren die ik wil uploaden.

Het gekke is dat als ik die Fotomap open,zie ik niet die foutieve mappen.
Op het Linkervenster van TC staan die mappen tussen de bestanden in mijn Fotomap. Ra Ra,hoe kan dat nu.

Wat in het Linkervenster van TC staat kan ik dus niet uploaden,anders gaan er verkeerde mappen mee naar de server van mijn provider. Daarop zit ik dus niet te wachten.

De map Nvidia staat tussen mijn Foto-bestanden,terwijl mijn Fotomap dit helemaal niet bevat. Dit is maar 1 voorbeeld.

Zo vertoont dit linkervenster meer Foutieve mappen,die in werkelijkheid
niet in mijn Fotomap voorkomen.

Begrijpen jullie wat er exact aan de hand is? Ik niet.
Bijvoorbaat mijn vriendelijke dank voor jullie mogelijke reacties en ik groet jullie vriendelijk. Anton Doove
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

Ik ook niet.
Nvidia heeft te maken met de video-kaart van het systeem.
En als je iets niet wil uploaden, sla het dan gewoon over.
0.618033988
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Re: Reactie naar Rein en Daan

Post by *CopyCats »

Anton Doove wrote:Over die cursus voor Mappen en Bestanden,kan ik alleen maar zeggen, dat ik die niet kan vinden.
Dat hoeft niet de naam of zelfs het specifieke onderwerp van zo'n cursus te zijn, als het er maar in aan de orde komt. Het zou onderdeel kunnen (moeten) zijn van iedere basiscursus computervaardigheid.
Het gekke is dat als ik die Fotomap open,zie ik niet die foutieve mappen.
Op het Linkervenster van TC staan die mappen tussen de bestanden in mijn Fotomap. Ra Ra,hoe kan dat nu.
Dat komt omdat je simpelweg in de verkeerde map zit te kijken. Je postte daar eerder een plaatje van: Image: http://i18.tinypic.com/2cifg5h.jpg. Links zie je boven de bestandslijst "C:" staan, dat is de hoofddirectory (hoofdmap) van drive C:. Daar komt inderdaad een map "NVidia" in voor, maar goed, dat is dan ook niet je fotodirectory maar de hoofddirectory waar je naar zit te kijken.

Zoals ik eerder aangaf kun je in beide schermhelften van Total Commander iedere gewenste map bekijken. Als je nu dus de verkeerde ziet, is het aan jou om in dat venster naar de goede toe te gaan. Dat gaat bijvoorbeeld zo:

- Je kiest zonodig eerst de gewenste drive. Dat kan met het pull-down dingetje linksboven, waar je nu [-C-] in ziet staan. Als je bijvoorbeeld naar drive D: wilt, kies je daar [-D-].
- Je gaat daarna zonodig naar de hoofddirectory van die drive, door op het knopje te drukken waar \ op staat.
- Door daarna te dubbelklikken op de naam van een directory, ga je die directory in. Je kunt links bijvoorbeeld op "haagse_winter" dubbelklikken en dan kom je in die map. Of op "Documents and Settings". En als je in zo'n map zit, tref je daarin soms nog verdere mappen, waar je ook in kunt. Zodoende daal je steeds dieper af in de directorystructuur. Op deze wijze kun je ook naar je fotomap gaan, als je maar weet waar (in welke map) die zich bevindt.
- Als je weer een niveau terug omhoog wilt in de mappenstructuur, klik je op het knopje waar . . op staat.
De map Nvidia staat tussen mijn Foto-bestanden,terwijl mijn Fotomap dit helemaal niet bevat. Dit is maar 1 voorbeeld.

Zo vertoont dit linkervenster meer Foutieve mappen,die in werkelijkheid
niet in mijn Fotomap voorkomen.
Je vergist je. Total Commander geeft juist exact de werkelijke indeling van de harddisk weer. Als er fotobestanden en fotodirectories in de hoofddirectory worden weergegeven, dan staan die daar ook echt. Wellicht heb je ze eens per ongeluk daar aangemaakt of er naar toe gekopieerd vanaf een andere locatie. Het kan ook heel goed zijn, dat gelijknamige bestanden of mappen ook elders (in een andere subdirectory) voorkomen, en dat daardoor verwarring optreedt.

Vriendelijke groet en een fijn weekend,

-Daan-
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
Anton Doove
Junior Member
Junior Member
Posts: 76
Joined: 2006-12-23, 16:34 UTC
Location: Zoetermeer.
Contact:

Mijn ervaring en vragen aan Daan.

Post by *Anton Doove »

[face=arial][/face]Beste Daan.Eerst nu kan ik reageren.

Ik zag in het Linkervenster van TC het materiaal,dat niet in mijn fotomap thuishoort.

Kijk maar op deze link;Image: http://i19.tinypic.com/34j57d1.jpg
Daarna op deze link: Image: http://i9.tinypic.com/34jeyhz.jpg

Als je die 2e link bekijkt met de link uit mijn vorige mail die jij toonde,dan zie je dat ze bij elkaar horen,want beiden zijn van TC.

Ik dacht altijd geleerd te hebben,dat 1 van de 2 vensters wordt gebruikt voor het uploaden van de gewenste map-inhoud voor een Site.

Wat er nu op links staat tussen mijn gepland Site-materiaal kan ik echt niet uploaden,want dan gaat er verkeerd materiaal mee naar de server.

Hoe kan ik dit nu voorkomen?
De uitleg in je laatste bericht kon ik helaas niet helemaal volgen.

Ik ga het wel opnieuw proberen te begrijpen.
Kun je dat misschien eenvoudiger uitleggen?

Helaas kunnen mijn ouder wordende hersens het niet meer zo snel bevatten nu ik over 2 jaar 70 hoop te worden.

Excuses voor dit ongemak,welke ik zelf ook zo ervaar.

Ik dank je alvast vriendelijk voor je begrip en ik groet je vriendelijk.

Anton Doove
Post Reply