Hoe krijg ik mijn Site van de server terug in mijn map?

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

34j57d1.jpg is een screenshot van de browser volgens mij, niet van TC
0.618033988
Anton Doove
Junior Member
Junior Member
Posts: 76
Joined: 2006-12-23, 16:34 UTC
Location: Zoetermeer.
Contact:

Reactie naar Sam Zen

Post by *Anton Doove »

[face=arial][/face]Beste Sam Zen.Wat jij zag was niet van de browser,maar de screen van de Map-inhoud die ik wil uploaden.

Ik toonde deze 2 screens om met elkaar te vergelijken,zodat je ziet met welke situatie ik te maken heb.

Als je de inhoud vergelijkt met die van TC,dan zie je op de TC-screen in het linkervenster,dat er andere dingen tussen staan.

Wat je in het linkervenster ziet staan is anders dan de map-inhoud.
Het linkervenster vertoont dus extra dingen,die ik niet kan uploaden.

Zou ik dat wel doen,dan wordt het zeker een puinhoop op mijn HD.
Ik dacht dus altijd te hebben geleerd,dat in 1 van de 2 vensters alleen de inhoud mag staan van de te uploaden map-inhoud.

Daarbij hoort geen map Windows,NVIDIA,Documents and Settings enz.
Je zult dit denkelijk toch wel met mij eens zijn.

Vandaar dat ik nu vraag:hoe los ik dit op?
Ik wil dus voorkomen,dat ik foutieve bestanden ga uploaden naar de server van mijn provider.

Helaas is mij onbekend hoe er in het linkervenster bestanden zijn beland die ik niet kan en niet wil uploaden.

Graag verneem ik hoe ik in het linkervenster uitsluitend het materiaal kan plaatsen dat ik wil uploaden.

Hoe voorkom ik dat er verkeerd materiaal tussen komt?
Bijvoorbaat mijn vriendelijke dank voor de mogelijke reacties en ik groet je vriendelijk. Anton Doove
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Re: Mijn ervaring en vragen aan Daan.

Post by *CopyCats »

Anton Doove wrote: Ik dacht altijd geleerd te hebben,dat 1 van de 2 vensters wordt gebruikt voor het uploaden van de gewenste map-inhoud voor een Site.
Ja, het is het handigst als je in één venster de bron van je actie laat weergeven, en in het andere venster de bestemming.
Wat er nu op links staat tussen mijn gepland Site-materiaal kan ik echt niet uploaden,want dan gaat er verkeerd materiaal mee naar de server.
Dat klopt, maar dat komt omdat je nu in dat linker venster de verkeerde map laat weergeven. Je wilt daar je fotomap weergeven, zodat je de fotobestanden die daar staan kunt uploaden. Maar dat is je fotomap niet, het is de hoofddirectory die daar weergegeven wordt. Vandaar dat je daar allerlei dingen ziet staan die niet in je fotomap horen.


Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat jouw fotomap deze naam heeft:
C:\documents and settings\doove\mijn documenten\nvu_fotogallery

In het linkervenster ben je nu dus in C:\ (de hoofddirectory). Om in bovengenoemde fotomap te komen volg je deze stappen:
  • Je kunt afdalen in C:\documents and settings door te dubbelklikken op de map documents and settings;

    Meteen daarna kun je afdalen in C:\documents and settings\doove door te dubbelklikken op de map Doove;

    Daarna kun je afdalen in C:\documents and settings\doove\mijn documenten door te dubbelklikken op de map mijn documenten;

    En tenslotte kun je afdalen in C:\documents and settings\doove\mijn documenten\nvu_fotogallery door te dubbelklikken op de map nvu_fotogallery.
En dan ben je in je fotomap, en kun je foto's gaan uploaden als je in het rechtervenster de FTP-server weergeeft.


Misschien heb je nog wel meer mappen met foto's. Als je terugwilt naar de hoofddirectory, klik je op het knopje met "\". Daarna kun je vanuit die hoofddirectory weer afdalen naar andere mappen waar misschien ook foto's in staan.
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

Ik wil nog toevoegen, dat het niet persé nodig is om de inhoud van een compleet venster te uploaden. Het hangt er van af welke bestanden of submappen geselecteerd zijn.
0.618033988
Anton Doove
Junior Member
Junior Member
Posts: 76
Joined: 2006-12-23, 16:34 UTC
Location: Zoetermeer.
Contact:

Reactie naar Copycats

Post by *Anton Doove »

[face=arial][/face]Beste Copycats.Vriendelijk dank voor je reactie.
Als ik je goed begrijp,kan ik in het linkervenster naar de map Documents and Settings om daarop dubbel te klikken.

Vervolgens op alle andere mappen dubbelklikken,totdat ik in de map zit van NVU_fotogallery,want de inhoud daarvan wil ik graag uploaden.

Inderdaad gaat het dus om die laatstgenoemde map.

Dan resten mij nog 2 vervolgvragen.
1. Hoe kan ik in het rechtervenster dan die FTP-Server instellen
van mijn provider Orange?


2. Hoe kan ik daarna die FotoSite van mij uploaden?
Ik bedoel hiermee de juiste volgorde van handelen. Dat ben ik kwijt.

Bijvoorbaat weer mijn vriendelijke dank voor je mogelijk nieuwe reacties
en ik groet je vriendelijk. Anton Doove
Anton Doove
Junior Member
Junior Member
Posts: 76
Joined: 2006-12-23, 16:34 UTC
Location: Zoetermeer.
Contact:

Reactie naar Sam Zen

Post by *Anton Doove »

[face=arial][/face] Beste Sam Zen.Ook jou dank ik eerst vriendelijk voor je waardevolle reactie,waarover ik wel een vraag heb.

In het linkervenster kan ik toch niet alles tegelijk aanklikken wat mijn map aan materiaal toont?

Ik denk dat die shiftknop dan toch niet werkt als ik alle materiaal 1 voor 1 zou aanklikken voor het selecteren.

Het is wel mijn bedoeling dat ik alles uit die map in 1x tegelijk kan uploaden.

Dat zal wellicht niet lukken als er ander materiaal tussen staat,dat niet in mijn map NVU_fotogallery thuishoort.

Bij het vooraf selecteren zou de shiftknop ook het ongewenste materiaal meenemen,waarmee ik niet bepaald blij zou zijn.

Als ik echter volgens jou iets over het hoofd zie,wil ik dat wel graag weten,want ik sluit niet uit dat ik inderdaad iets over het hoofd zie.

Dat is immers heel goed mogelijk,dus ik verneem graag je reactie hierover,waarvoor ik je alvast vriendelijk dank en groet.

Anton Doove
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

Er zijn verschillende manieren om bestanden of directories (mappen) te selecteren (die worden in TC dan rood) :

1) de Windows manier : met de Ctrl-knop plus klik kun je meerdere dingen selecteren, of met de Shift-knop een hele groep.
Klik op de eerste van de groep, en dan Shift-klik op de onderste.

De TC manieren :
2) Klikken met de rechter-muisknop op een bestand of map selecteert die. Nog een rechtsklik erop maakt die selectie weer ongedaan.

3) Wil je gewoon een rijtje van boven naar beneden selecteren, dan kun je ook de 'Insert' toets gebruiken. De cursor springt na die selectie vanzelf naar de volgende. Wil je iets overslaan, dan kan dat met de pijltjestoets neer.

4) Als je gewoon alles in het venster wil selecteren, dan is het onhandig om dat stuk voor stuk te moeten doen, en dit kan met de plustoets (die van het Numpad, helemaal rechts) en dan Enter. Wil je alles weer de-selecteren, dan gebruik je de min-toets (ook die rechts op het toetsenbord) en Enter.

5) Als je alles in het venster hebt geselecteerd, maar er zitten er een paar bestanden of mappen tussen, die niet mee-gekopieerd moeten worden, dan de-selecteer je die eerst met de genoemde rechter-muisklik.

Ga deze opties nu eens eerst rustig uitproberen, voordat je met weer nieuwe vragen aankomt. Speel er mee, kijk wat je zelf de prettigste methode vindt. En niet meer zeuren over je leeftijd, want ik ben zelf ook al de zestig gepasseerd.
0.618033988
Anton Doove
Junior Member
Junior Member
Posts: 76
Joined: 2006-12-23, 16:34 UTC
Location: Zoetermeer.
Contact:

Reactie naar CopyCats of anderen.

Post by *Anton Doove »

[face=arial][/face]Beste Copycats.Ik volgde jouw systeem,hetgeen
lekker snel werkte.

Wel heb ik nog deze vraag over,waarop ik graag antwoord ontvang.

1. Hoe kan ik in het rechtervenster dan die FTP-Server instellen
van mijn provider Orange?


Ik heb in het linker venster nu alleen de inhoud staan van de map die ik wil uploaden.

Daarom wil ik graag in het rechtervenster die FTP instellen om het uploaden op te starten,maar ik weet niet meer hoe dat werkt.

Hierover heb ik geen handleiding,omdat ik dus nu met een oplossing werk
nadat ik ongewenst materiaal aantrof,dat gelukkig nu weg is.

Door dit voorval weet ik niet meer hoe ik op rechts die FTP kan instellen,nadat ik op links eerst alles rood dien te maken.

Hopelijk kun jij mij nog even verder op dreef helpen,waartoe ik je alvast vriendelijk dan en groet. Anton Doove
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Re: Reactie naar CopyCats of anderen.

Post by *CopyCats »

Anton Doove wrote:1. Hoe kan ik in het rechtervenster dan die FTP-Server instellen van mijn provider Orange?
Allereerst klik je éénmaal in (of net onder) het rechtervenster, om het actief te maken. Het grijze balkje erboven, waarin de naam van de weergegeven map staat, verandert dan in blauw. Zodoende zie je welk venster actief is.

Nu kan er verbinding worden gemaakt.

Als je met dit exempaar van Total Commander al eens eerder verbinding met de betreffende FTP server had gemaakt, dan heb je destijds misschien al de juiste servernaam, wachtwoord en dergelijke ingesteld en bewaard. In dat geval ga je in het menu naar Netwerk | FTP Verbind. Je kiest dan in de lijst die in het witte vlak staat de juiste verbinding en drukt op de Verbind knop.

Als je nog niet eerder zo'n verbinding had gemaakt, dan ga je ook naar Netwerk | FTP Verbind in het menu, maar vervolgens klik je op de knop Nieuwe Verbinding. In het dan volgende scherm moet je deze gegevens invullen:
  • -Sessie: "Mijn webpagina bij Orange" (of iets dergelijks, bedenk zelf een goede naam)
    -Hostnaam: Het adres van de ftp-server. Dit zou ftp.orange.nl kunnen zijn, maar dat weet ik niet zeker. Kijk in de informatie die de provider je daarover heeft verstrekt.
    -Gebruikersnaam: zie ook hiervoor de informatie van de provider
    -Password: zie ook hiervoor de informatie van de provider
Waarschijnlijk hoef je hier verder niets belangrijks meer in te vullen. Klik dus op OK, en nu moet het verbindingsprofiel dat je zojuist aangemaakt hebt in de lijst links verschijnen. Je kunt hem nu kiezen en op Verbind klikken. Daarna verschijnt als het goed is de ftp-map van je homepage bij Orange in het rechtervenster van Total Commander. Nu kun je links één of meer bestanden selecteren en ze naar de ftp-server kopiëren (of beter gezegd: uploaden) door op de knop "F5 Kopiëren" te klikken, of door eenvoudigweg de bestanden naar rechts te verslepen.

Na afloop verbreek je de verbinding door te klikken op de knop Verbreken die midden-bovenin in beeld staat zolang er verbinding is.
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
Anton Doove
Junior Member
Junior Member
Posts: 76
Joined: 2006-12-23, 16:34 UTC
Location: Zoetermeer.
Contact:

Nieuwe reactie naar Copycats

Post by *Anton Doove »

[face=arial][/face]Beste CopycatsJe reactie zonet gelezen.

Ik toon nu mijn screen met deze link die ik hieronder plaats.
Image: http://i18.tinypic.com/2lx866h.jpg

Kun jij in die screen aangeven welke plek jij bedoelt met klikken in het rechtervenster?

Is het zo dat ik beter eerst in het linkervenster alles selecteer om het de
rode kleur te geven voordat ik in het rechtervenster ga klikken?


Dan kan ik het wel beter volgen,want ik miste net dat gegeven.
Het gaat om de inhoud van de map: NVU_fotogallery

Die inhoud zie je nu in het linkervenster staan.
Voor het rechtervenster probeer ik je instructies exacter te volgen.

Bijvoorbaat alweer mijn vriendelijke dank en groeten.

Anton Doove
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Re: Nieuwe reactie naar Copycats

Post by *CopyCats »

Hallo Anton,

Wat betreft het activeren van het rechter venster: Het maakt niet zo uit waar je klikt. Zolang je er maar één keer in klikt (dus niet dubbelklikt), bijvoorbeeld op een bestandsnaam, kan er niets gebeuren, behalve dat het venster actief wordt. De beste plaats om te klikken is echter de regel er direct onder, waar nu "0k / 0k in 0 / 0 bestanden" te lezen staat. Met een klik op die plek kan nooit iets fout gaan.

Het maakt ook niet uit of je eerst links al je bestanden selecteert. Ik zou zelf eerst de verbinding maken, en dan links bestanden gaan selecteren en ze van daaruit overkopiëren naar de ftp-map bij de provider.

Wat betreft dat selecteren, zoals al door Sam Zen uitgelegd zijn er twee verschillende manieren om met de muis bestanden te selecteren, maar daarvan is er maar één actief. Welke dat is, wordt geregeld met de instelling onder Configuratie | Opties | Werking | Muis Selectie Methode.

Als je met de rechter muistoets kunt selecteren, is het voldoende om de rechtermuistoets op een bestand in te drukken, of over meerdere bestanden te bewegen met die toets ingedrukt.
Als je met de linker muistoets selecteert, werkt het op de gebruikelijke Windows-manier. Dat wil zeggen dat je met behulp van de Shift en/of Control toets meerdere bestanden kunt kiezen. Als je een bestand hebt geselecteert, kun je Control ingedrukt houden en op nog meer bestanden klikken om die aan de selectie toe te voegen. Of je kunt Shift ingedrukt houden en een ander bestand aanklikken om ook de hele reeks bestanden daartussen in één keer aan de selectie toe toe voegen.

Als ze eenmaal geselecteerd zijn, kun je de actie kiezen die je met die geselecteerde bestanden wilt uitvoeren, zoals in dit geval Kopiëren.

Vriendelijke groet,

Daan
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
Anton Doove
Junior Member
Junior Member
Posts: 76
Joined: 2006-12-23, 16:34 UTC
Location: Zoetermeer.
Contact:

Nieuwe reactie naar Daan(Copycats:-))))

Post by *Anton Doove »

[face=arial][/face] Beste Daan mijn FotoGallery is geplaatst maar deels
zonder mijn fotowerk en gemis van 1 knop voor de pagina Nederland

Dit werd helaas niet meegenomen,dus ik dien die pagina`s in mijn map te corrigeren en daarna opnieuw te uploaden.

Mogelijk lukt het dan alsnog. Je kunt alvast kijken op deze link.
http://home.orange.nl/aw.doove

Als je klikt op 1 van die 3 vlaggen,dan kom je vanzelf op de pagina van dat land terecht.

De linken naar mijn Gastenboek en mail-adres werken ook goed.
Ik hoef alleen maar 1 knop en de foto`s opnieuw toe te voegen en daarna alles weer uploaden vanuit de linker pagina.

Onder die vlaggen staat ook een link naar mijn andere site bij de HCC.
Die site toont geen link terug naar mijn Fotosite.

Ik ga die link ook nog plaatsen,want teruglinken is wel zo makkelijk.
Als je tijd hebt kun je dit uitproberen,hetgeen ik zelf ook zal doen.

Als jij hierover een nieuw advies hebt,wil ik dat erg graag weten.
De site heb ik gebouwd met NVU maar heb er nog wel van te leren.

Het begin staat er in ieder geval al wel,dus nu nog afmaken.
Tot later dan maar weer en ik groet je vriendelijk.

Anton Doove
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

Copycats wrote:maar daarvan is er maar één actief. Welke dat is, wordt geregeld met de instelling onder Configuratie | Opties | Werking | Muis Selectie Methode
Je hebt gelijk, dat was ik vergeten erbij te vermelden.

Overigens kan het schakelen van welk venster actief moet zijn ook met de Tab toets.
0.618033988
Post Reply