Nieuwe NL interface en NL-helpbestand

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

User avatar
Rein de Jong
Senior Member
Senior Member
Posts: 392
Joined: 2005-01-30, 20:26 UTC
Location: NL
Contact:

Nieuwe NL interface en NL-helpbestand

Post by *Rein de Jong »

Totaal nieuwe interface voor Total Commander V7
Het NL-taalteam presenteert met trots de nieuwe Nederlandse interface voor Total Commander V7. De interface is volledig nieuw. Bewoordingen en stijl van vertaling zijn consequenter doorgevoerd. Deze interface zit inmiddels in de distributie van TC7.

Voor hen die de oude interface nog wensen kunnen de bestanden uit het archief worden uitgepakt in de directory ...\totalcmd\LANGUAGE. De volgende bestanden worden geschreven:
- WCMD_DUT_OI.MNU
- WCMD_DUT_OI.LNG
- WCMD_DUT_OI.INC


In het taalmenu verschijnt dan de optie: "Nederlands Oude Interface"
Nieuw Nederlands helpbestand V7 oude interface.
Het helpbestand behorende bij Total Commander versie 7 is af. Het helpbestand is gebaseerd op de oude interface. De nieuwe interface (zie boven) is nog niet verwerkt in dit helpbestand. Het helpbestand dat daarop aansluit zal wegens vakanties niet voor de zomer uitkomen.

Vanuit het archief worden de bestanden TOTALCMD.HLP en KEYBOARD.TXT gekopieerd naar directory ..\totalcmd waar het aanwezige bestanden worden overschreven. (Dus de map waar totalcmd.exe staat)


Let op: Dit moet worden herhaald bij elke update van Total Commander.


Onder Vista moet dan wel de vervanging voor WinHlp32.exe worden opgehaald. Zie: site microsoft.

Plezier met de Nederlandse versie voor TC7 (oude interface).

Het NL-taalteam.
Kees Weijsenfeld, Johan Camps, Folkert Vos, Rein de Jong.
Uitpakken van de archieven (ZIP-files) wordt natuurlijk gedaan door de reeds geïnstalleerde Total Commander. TC behandelt archieven immers al ware het directories (mappen).

Alle zaken op een rijtje: http://www.reindejong.nl/totcmd
Commentaar graag in dit draadje.
Last edited by Rein de Jong on 2007-11-24, 10:33 UTC, edited 6 times in total.
Groetjes/
______/Rein

--- Moderator NL-forum ---
zie ook: https://www.reindejong.nl/totcmd
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *CopyCats »

Mooi werk!

Is er ook een lijst van veranderingen? Zijn er nog zaken waar jullie commentaar op wensen?
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
User avatar
Rein de Jong
Senior Member
Senior Member
Posts: 392
Joined: 2005-01-30, 20:26 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Rein de Jong »

Wijzigingslogboek is te downloaden (XLS).

Commentaar. Ja graag. Spel en taalfouten. In de help, kijken of alle links het doen.

Wat de interface betreft staan de teksten eigenlijk vast, of er moeten erge bloopers in voorkomen.

Voor de helpfile wordt elke aanvulling/opmerking in dank aanvaard.

Ik ga nu eerst (Woensdag) op vakantie en wij zijn na half juni weer terug.
Groetjes/
______/Rein

--- Moderator NL-forum ---
zie ook: https://www.reindejong.nl/totcmd
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

Ik ben zo vrij geweest om de knoptekst van F7 te vervangen door 'Nieuwe dir'.

En ik vond een typo in de tekst van "Tekstcodering".
Er staat : ... dat de oorspronkelijke tekenset niet ondersteund
Dat moet ondersteunt zijn.
0.618033988
User avatar
Marieke
Junior Member
Junior Member
Posts: 69
Joined: 2006-05-17, 18:55 UTC
Location: Alkmaar
Contact:

Post by *Marieke »

Het NL-taalteam presenteert met trots de nieuwe Nederlandse interface voor
Total Commander V7. De interface is volledig nieuw. Bewoordingen en stijl van vertaling
zijn consequenter doorgevoerd.
In TC 7.0 zit de aangeboden vertaling reeds bijgevoegd met dit verschil dat de downloadversie
een klein typo'tje heeft in Wcmd_dut.lng: regel 1580="...versiennr..." is versienr?
Ik ben zo vrij geweest om de knoptekst van F7 te vervangen door 'Nieuwe dir'.
Ik vind de knoptekst op F7 heel duidelijk "Nieuwe map" - we willen een toch nieuwe map!!
Ik kom nog genoeg mensen tegen die niet weten wat een "nieuwe dir" is. Helaas als je F7
indrukt staat er weer "Nieuwe directory" in de dialoog.
Groetjes - Marieke P. - #117942
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

Het was alleen voor mezelf bedoeld. Maar je hebt gelijk, 'map' komt weer terug, dus ik laat het maar.
Overigens komt iedereen op elk TC scherm veelvuldig het woord "DIR" tegen (bij 'lange' weergave dan)..
0.618033988
User avatar
Folkert
Junior Member
Junior Member
Posts: 30
Joined: 2006-04-01, 15:57 UTC
Location: Wezep Nederland

Post by *Folkert »

Sam_Zen wrote:Ik ben zo vrij geweest om de knoptekst van F7 te vervangen door 'Nieuwe dir'.

En ik vond een typo in de tekst van "Tekstcodering".
Er staat : ... dat de oorspronkelijke tekenset niet ondersteund
Dat moet ondersteunt zijn.
Ik zal er wel overeen kijken, maar kan het niet vinden. Kun jij aanduiden waar ik het zou moeten vinden?

Groetjes,


Folkert
Vertaalteam
User avatar
Folkert
Junior Member
Junior Member
Posts: 30
Joined: 2006-04-01, 15:57 UTC
Location: Wezep Nederland

Post by *Folkert »

Marieke wrote:
In TC 7.0 zit de aangeboden vertaling reeds bijgevoegd met dit verschil dat de downloadversie
een klein typo'tje heeft in Wcmd_dut.lng: regel 1580="...versiennr..." is versienr?

Genoteerd!

Groetjes,


Folkert
Vertaalteam
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

2 Folkert
Eerlijk gezegd, geen flauw idee. Ik kan het ook niet meer vinden.
0.618033988
WiBo
Junior Member
Junior Member
Posts: 3
Joined: 2007-11-23, 14:34 UTC

Post by *WiBo »

Hoi Rein,

In het eerste topic staat een link naar je site om vandaar de 3 helpbestanden te downloaden ( reindejong tc tc7nl-int.zip )
Hier krijg ik "Pagina niet gevonden" (dit geldt ook voor tc7nl-OI.zip).

Kan/ wil je deze link herstellen, of mij vertellen waar ik ze anders vandaan kan halen?

Alvast dank.
User avatar
Rein de Jong
Senior Member
Senior Member
Posts: 392
Joined: 2005-01-30, 20:26 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Rein de Jong »

2WiBo
Tja, dat krijg je wanneer je de eigen site onderhanden neemt. Linkjes kloppen dan niet meer. Ik heb het 1e bericht aangepast zodat het nu wel weer klopt. Het taalbestand wordt nu gehaald op de site van ghisler.

Voor de oude interface kun je alleen op mijn site terecht. Daarvoor moet je wel eerst registreren/inloggen.

Ook heb ik de link naar de site van microsoft aangepast. Die klopte ook niet meer.
Groetjes/
______/Rein

--- Moderator NL-forum ---
zie ook: https://www.reindejong.nl/totcmd
WiBo
Junior Member
Junior Member
Posts: 3
Joined: 2007-11-23, 14:34 UTC

Post by *WiBo »

Dag Rein,

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb beide acties uitgevoerd:
zowel het bestand dutchhelp.zip bij Ghisler opgehaald,
als de beide bestanden tc_dutchhelp_v7.zip en tc7nl-oude_interface.zip van jouw site gehaald.

Nu blijkt dat in alle zips er sprake is van het vervangen van Totalcmd.hlp en KEYBOARD.txt.

In geen van deze zips wordt gesproken over de 3 bestandjes uit de directory Language : Wcmd_dut.inc , Wcmd_dut.lng en Wcmd_dut.mnu

Kan/wil je mij uitleggen wat het verschil is tussen de 2 bestanden in de program-directory en de 3 bestanden in de Language-direcory.
En als het nodig is alsnog een update van deze drie files toezenden? (Of een link plaatsen?)

Alvast bedankt weer,
WiBo
User avatar
Rein de Jong
Senior Member
Senior Member
Posts: 392
Joined: 2005-01-30, 20:26 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Rein de Jong »

2WiBo
Dank je voor het melden. Dat was een echte misser. :oops: Ik kon dat bestand ook niet meer vinden op mijn eigen PC :( Het is volledig opnieuw opgebouwd op basis van de interface van TC7RC4. Het verbaasd mij dat er niet eerder iemand heeft gereageerd. Let wel het gaat hier om de oude_interface. De nieuwe interface zit in de distributie van total commander zelf.

Ook heb ik het wat aangepast. De oude Interface wordt naast de huidige geplaatst zodat eenvoudig is te wisselen tussen oude - en nieuwe interface.

Let wel! De voorkeur wordt gegeven aan de nieuwe interface, maar zolang de helpfile daar nog niet op is aangepast, zal dit bestand worden aangeboden.
Groetjes/
______/Rein

--- Moderator NL-forum ---
zie ook: https://www.reindejong.nl/totcmd
WiBo
Junior Member
Junior Member
Posts: 3
Joined: 2007-11-23, 14:34 UTC

Post by *WiBo »

Dag Rein,

Bedankt voor het bijwerken van de zip-files.

Nadat ik zelf in alle genoemde files heb rondgesnuffeld ben ik tot de volgende conclusie gekomen:
- de 3 bestanden in de Language-directory regelen de interface van het programma (de knoppen en menuteksten)
- de 2 bestanden in de programma-directory regelen de help-schermen en de "toestenbord-kaart".

Suc6 met je / jullie bijdrage aan deze handige en krachtige software.
:D :D
User avatar
Rein de Jong
Senior Member
Senior Member
Posts: 392
Joined: 2005-01-30, 20:26 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Rein de Jong »

WiBo wrote: - de 3 bestanden in de Language-directory regelen de interface van het programma (de knoppen en menuteksten)
- de 2 bestanden in de programma-directory regelen de help-schermen en de "toestenbord-kaart".
Klopt als een bus.
WiBo wrote: Suc6 met je / jullie bijdrage aan deze handige en krachtige software.
:D :D
Graag gedaan.
Groetjes/
______/Rein

--- Moderator NL-forum ---
zie ook: https://www.reindejong.nl/totcmd
Post Reply