Is er een 64-bits versie van TC? Werkt TC 704a op een 64-bit

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

rvanwaning
Junior Member
Junior Member
Posts: 2
Joined: 2009-03-16, 10:38 UTC
Contact:

Is er een 64-bits versie van TC? Werkt TC 704a op een 64-bit

Post by *rvanwaning »

Is er een 64-bits versie van TC?

Werkt TC 704a op een 64-bits pc?
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Re: Is er een 64-bits versie van TC? Werkt TC 704a op een 64

Post by *CopyCats »

rvanwaning wrote:Is er een 64-bits versie van TC?
Nee. Dat zou ook nauwelijks voordelen bieden. De eerstvolgende release, v7.5, zal wel om een aantal beperkingen heenwerken die Vista-64 aan reguliere 32-bits programma's oplegt.
Werkt TC 704a op een 64-bits pc?
Ja, met genoemde beperkingen van Windows, dat de 64-bits omgeving en de 32-bits sub-layer strikt gescheiden houdt en de 32-bits programma's bv. geen toegang biedt tot systeemmappen, drag&drop acties, Verkenner-extensies uit de 64-bits omgeving.

m.vr.groet,
-Daan-
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
rvanwaning
Junior Member
Junior Member
Posts: 2
Joined: 2009-03-16, 10:38 UTC
Contact:

Post by *rvanwaning »

Dank je wel, Daan.

Christan Ghisler gave the following replies to my questions:

Yes, Total Commander does work on 64-bit Windows, we have tested it extensively on Windows XP and Vista 64 bit. There are a few things to consider, though:

1. On Vista, you need to install winhlp32.exe, otherwise Total Commander cannot show its help file: (no URL allowed. Sorry.)

2. You need to install the 32-bit version of a program if you want to see it in the right click context menu - 64bit extensions cannot be seen by a 32-bit program. Some like Tortoise SVN can be installed in parallel in their 64- and 32-bit versions without problems.

3. 32-bit and 64-bit programs see different system32 dirs (only Microsoft know why they didn't call it system64...). To access the real dirs on Vista, use a button with this command: cd %windir%\Sysnative

>> I did not quite understand your suggestion to "use a button with this command: cd %windir%\Sysnative".

The easiest way to do this:

1. Drag any directory to an empty space in the button bar to add a new button with that directory
2. Right click on the button and choose "Change..."
3. Replace the command cd c:\directory by the one above: cd %windir%\Sysnative

>> It works! It was quite scary, though, to drag \system to the buttonbar.. Is it possible to give a name to each button in order to know which button changes to which directory?

You can right click and change the "Tooltip" entry to the text you want. I also recommend that you choose a different icon for each button, e.g. from shell32.dll which has a lot of nice icons.

Best regards
Christian Ghisler
Jakke
Junior Member
Junior Member
Posts: 17
Joined: 2008-03-06, 13:40 UTC

Post by *Jakke »

rvanwaning wrote:Dank je wel, Daan.

Christan Ghisler gave the following replies to my questions:.....
.......
Best regards
Christian Ghisler
Hopelijk is het toegestaan dit zelfde onderwerp te gebruiken :
ik heb ook een vista 64x systeem en had ook graag TC gebruikt .

Kan TC gebruikt worden op 64 bit en kan de uiteenzetting uit vorige bijdrage in het nederlands vertaald worden ? Ik ben het engels niet machtig.

Bij voorbaat dank

Jan
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4619
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Post by *white »

Jakke wrote:Kan TC gebruikt worden op 64 bit en kan de uiteenzetting uit vorige bijdrage in het nederlands vertaald worden ? Ik ben het engels niet machtig.
rvanwaning (Vertaald uit het Engels!) wrote: Christian Ghisler gaf de volgende antwoorden op mijn vragen:

Ja, Total Commander werkt op 64-bits Windows, dat hebben we het uitvoerig getest op Windows XP en Vista 64 bit. Er zijn wel een paar dingen om op te letten:

1. Op Vista, moet u winhlp32.exe installeren, anders kan Total Commander haar help-bestand niet weergeven: (geen URL toegestaan. Sorry.)

2. Je moet de 32-bits versie van een programma installeren als je dat programma wilt zien in het rechtsklik contextmenu - 64bit-extensies kunnen niet gezien worden door een 32-bits programma. Sommigen, zoals Tortoise SVN kunnen zonder problemen parallel geïnstalleerd worden in hun 64- en 32-bits versies.

3. 32-bits en 64-bits programma's zien verschillende system32 mappen (alleen Microsoft weet waarom ze het niet system64 genoemd hebben...). Gebruik een knop met het volgende commando om toegang te krijgen tot de echte mappen op Vista: cd %windir%\Sysnative

>> Ik heb uw suggestie "gebruik een knop met het volgende commando: cd %windir%\Sysnative" niet helemaal begrepen.

De eenvoudigste manier om dit te doen is:

1. Sleep een willekeurige map naar een lege ruimte in de knoppenbalk om een nieuwe knop met die map toe te voegen
2. Klik met de rechtermuisknop op de knop en kies "Wijzigen ..."
3. Vervang het commando cd c:\map door het bovengenoemde commando: cd %windir%\Sysnative

>> Het werkt! Het was wel behoorlijk eng om \system naar de knoppenbalk te slepen.. Kun je elke knop een naam geven om aan te geven welke knop naar welke map verandert?

U kunt rechtsklikken en de "Tooltip" veranderen in de tekst die u wilt. Ik raad ook aan om voor iedere knop een ander pictogram te gebruiken, bv. uit shell32.dll die veel mooie pictogrammen heeft.

Met vriendelijke groet
Christian Ghisler
Voor informatie over WinHlp32.exe zie:
http://support.microsoft.com/?kbid=917607
Jakke
Junior Member
Junior Member
Posts: 17
Joined: 2008-03-06, 13:40 UTC

Post by *Jakke »

Bedankt voor de reactie en vertaling
User avatar
CAP-Team
Junior Member
Junior Member
Posts: 44
Joined: 2006-09-19, 12:43 UTC
Location: Netherlands

Post by *CAP-Team »

Ik gebruik al ruim een half jaar Total Commander 7.04a op een Windows Vista 64-bit versie. Werkt prima.
wim janse
Junior Member
Junior Member
Posts: 2
Joined: 2008-11-15, 15:38 UTC

Post by *wim janse »

Ik gebruik misschien al wel 10 à 12 jaar TC; de laatste 2 jaar werkend
onder WindowsXP Pro.
Nu heb ik pas een nieuwe laptop met Vista, 64 bit versie.
Af en toe heb ik, als ik TC heb afgesloten, het probleem, dat ik het prog.
daarna niet meer kan opstarten. De naam wordt dan een beetje vaag,
grijsachtig, getoond.
Pas na een herstart kan ik TC weer starten.
Heb jij dat probleem niet, CAP-team? Ik denk van niet, gelet op je
reactie, maar toch maar even de vraag gesteld.
Heeft iemand anders wellicht een idee wat de oorzaak van dit probleem
zou kunnen zijn?
Vast bedankt
M vr gr,

Wim
User avatar
CAP-Team
Junior Member
Junior Member
Posts: 44
Joined: 2006-09-19, 12:43 UTC
Location: Netherlands

Post by *CAP-Team »

Nee dat probleem heb ik nog nooit gehad, ook niet in Windows 7 RC 64 bit. Ik moet er wel bij zeggen dat ik UAC uitgezet heb en dat ik als admin werk op Vista.
wim janse
Junior Member
Junior Member
Posts: 2
Joined: 2008-11-15, 15:38 UTC

Post by *wim janse »

Heeft iemand inmiddels ervaring met Vista, 64-bit en TC versie 7.5 ??
Ik blijf dus een probleem houden met TC (versie 7.04), en wel dat het
programma vaak niet meer is op te starten. Daarvoor moet ik mijn laptop
opnieuw opstarten; pas dan werkt ook TC weer.
Ik hoop dat v. 7.5 dit probleem kan verhelpen, maar zoek eigenlijk eerst
wat reacties of ervaringen van anderen.
Iemand??
Ik ben inmiddels zelf zover, dat ik overweeg om TC vaarwel te zeggen.
En dat is toch ook weer jammer.
Hoop op een reactie.
Webbie
Junior Member
Junior Member
Posts: 5
Joined: 2006-07-24, 14:31 UTC

Post by *Webbie »

Ik heb bijna geen problemen met TC 7.50a op win 7 x64/x86.
"Overigens heb ik wel het idee als je niet hebt aangegeven dat dit programma als administrator moet worden uitgevoerd je vermoedlijk wel problemen gaat ondervinden."
Anders dan met het feit dat je tc niet kan gebruiken om 64 bit dll files te kopieren of hernoemen in de systeem mappen.
Ik werk met programma's welke een klein probleem hebben met de benaming van de 64 bit ati driver files
Ik heb nu al enkele malen dit ondervonden met atical*64.dll files in de system32 map, deze moeten gekopieerd worden naar amdcal*64.dll

Nu als ik deze kopieer met total commander gaat het echt mis, dan werkt het programma geheel niet.
Doe ik hetzelfde met de windows explorer werkt het dus meteen zonder gezeur, dus blijkbaar gaat er iets mis als dit moet worden uitgevoerd.
Ik heb het vermoeden dat dit te maken heeft met het feit dat de bestanden in de syswow64 map gelinkt zijn naar de bestanden in de system32 map.
Maar om eerlijk te zijn wil ik niet verder gaan spitten omdat ik er geen cent voor betaald krijg.
Msahc
Junior Member
Junior Member
Posts: 53
Joined: 2007-05-07, 15:52 UTC

64 bit en TC

Post by *Msahc »

Als ik eerlijk ben als TC-fanaat die bij ahc.be al jaren het programma aan de man breng en er ook de nodige licenties voor aankocht. Ik blijf tegenhangers hebben. En nu met 64 bit loopt hij meer vast dan ooit tevoren. Noemenswaardig? Mmmmm, neen.
Komt het misschien omdat hij als 32 bit'ter in de prog.files X86 gezet is ????????????????????????????????????????????????????????????????

Msahc

PS Meer nog , ik weet hoe ik hem kan laten vastlopen. Maar dat is niet om fier op te zijn uiteraard.
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4619
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Re: 64 bit en TC

Post by *white »

Msahc wrote:PS Meer nog , ik weet hoe ik hem kan laten vastlopen. Maar dat is niet om fier op te zijn uiteraard.
Maar wel handig om door te geven, zodat het eventueel gemaakt kan worden.

Dus als je wilt vertellen hoe je Total Commander vast kan laten lopen, dan graag.
Msahc
Junior Member
Junior Member
Posts: 53
Joined: 2007-05-07, 15:52 UTC

Post by *Msahc »

Ik stuur u een e-mail, dan kan je best zelf beslissen of dit misschien te creepy is om te publiceren, waardoor mensen in problemen zouden komen door enige simulatie.

Msahc
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4619
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Post by *white »

Msahc in een e-mail wrote:Ik zeg niet dat het aan TC ligt, het kan ook de 64 bit pc zijn

Maar als ik op de windows manier teveel files tegelijk wil kopieren (CTRL C) en wil plakken of eerst een andere map aanmaken, dan komt er een eindeloze zandloperperiode. Met als gevolg taakbeheer om te kunnen sluiten.
Welke versie van Total Commander gebruik je?

64 bit pc, wat bedoel je daarmee? Met een 64-bit versie van Windows erop? Welke Windows versie?

Hoeveel intern geheugen heeft de PC?

Treedt het probleem al op als je een nieuwe map aanmaakt?

Bij het kopiëren van hoeveel bestanden (ongeveer) treedt het probleem op?

Gaat het om relatief kleine bestanden, of hele grote?

Is het probleem altijd reproduceerbaar? (Treedt het probleem altijd op?)

Is het probleem ook geconstateerd op een andere computer?

Treedt het probleem ook op bij kopiëren met Microsoft Explorer?

Is er een virusscanner actief? Treedt het probleem ook nog op als de virusscanner tijdelijk wordt uitgeschakeld?
Post Reply