Directory hotlist als tree tonen ?

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
henge00
Junior Member
Junior Member
Posts: 3
Joined: 2010-02-24, 23:03 UTC

Directory hotlist als tree tonen ?

Post by *henge00 »

Dag allemaal,

Is het mogelijk om de directory hotlist als tree te tonen zodat ik snel van server naar server kan gaan ?
Ik bedoel met de directory hotlist de lijst onder het * (sterretje)
Ik moet reglematig en stuk of 14 mappen op verschillende servers checken of er installaties uitvoeren.
Nu doe ik steeds Ctrl+D (of klik ik op het sterretje) maar na het aanklikken van een bepaalde map verdwijnt de hotlist steeds.
Misschien op een of andere manier een 'eigen' tree in een kader tonen ?
User avatar
Rein de Jong
Senior Member
Senior Member
Posts: 393
Joined: 2005-01-30, 20:26 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Rein de Jong »

Directory Hotlist (Directory favorieten} kun je net zoveel onderverdeling inbouwen als je wenst. Maar het laten staan van de tree is mi niet mogelijk. Je wilt de tree in een eigen venster naar ik begrijp.

Als volgt:
Klik op * (Ctrl-D) > Configuratie > [Submenu]
Naam: Controle-sites
Sleep het naar de plek waar je het wenst (bovenaan)
Sleep nu de gewenste entry's daar onder
tussen:
- Controle-sites en
--

Resultaat:

Code: Select all

- Controle-sites
   Site-1
   Site-2
   Site-x
--
Groetjes/
______/Rein

--- Moderator NL-forum ---
zie ook: https://www.reindejong.nl/totcmd
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Re: Directory hotlist als tree tonen ?

Post by *CopyCats »

henge00 wrote:Dag allemaal,

Is het mogelijk om de directory hotlist als tree te tonen zodat ik snel van server naar server kan gaan?
Bij mijn weten niet (je kunt trouwens ook gewoon dubbelklikken op de locatiebalk boven de bestandslijst). Maar het is wel een aardig idee, misschien zou er in de boomweergave een aparte sectie met je favoriete directories moeten zitten. Ik zal die suggestie doen aan de auteur.

Misschien is het een idee om de betreffende directories in aparte tabs te openen? Je kunt de huidige tabs in een bestandje bewaren en later weer inladen (zie contextmenu als je rechts-klikt op een tab). Een eenvoudige manier om een favoriete map in een tab te openen, is Shift ingedrukt te houden terwijl je hem in je favorietenlijst aanklikt.

Eventueel zou je ze ook in je startmenu (Start | Startmenu aanpassen) kunnen opnemen, zodat je van daaruit snel naar de gewenste folder kunt springen.

m.vr.groet,
-Daan-
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
User avatar
Rein de Jong
Senior Member
Senior Member
Posts: 393
Joined: 2005-01-30, 20:26 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Rein de Jong »

Ik zou het inderdaad, zoals Daan aangeeft, zoeken in het maken van tabs voor elke site. Met Ctrl-(shif-)Tab spring je dan van de ene naar de andere tab. Je kunt de tabs zelfs vastzetten zodat ze telkens laden of zoals Daan zegt in een apart bestand.

In het Engels forum staat een topic over het onderwerp.
Groetjes/
______/Rein

--- Moderator NL-forum ---
zie ook: https://www.reindejong.nl/totcmd
henge00
Junior Member
Junior Member
Posts: 3
Joined: 2010-02-24, 23:03 UTC

Post by *henge00 »

Dag allemaal bedankt voor jullie suggesties.
Ik had eerst allemaal tabs maar ik heb het hier over een stuk of 8 door mij gebouwde programma's die op 14 regio's draaien. elke regio heeft een eigen server. Dus reken maar uit 14 x 8 tabs...
Ik heb ze nu in de drectory hotlist gegroepeerd per programma zoals Rien al aangeeft. Dat werkt op zich goed alleen is de lijst elke keer weg.
Ik heb al geexperimenteerd met de cd-tree die zet een bestandje neer maar ja dat scherm verdwijnt ook elke keer....
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4618
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Post by *white »

2henge00

Ik denk dat de Werkbalk (button bar) gebruiken voor jou het beste is. Bijvoorbeeld: maak voor ieder server een knoppie die een sub menu opent met de verschillende locaties op die server. Maar ook andere manieren zijn mogelijk. Met de Werkbalk kun je veel doen.
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

Een werkbalk is inderdaad in dit geval de beste oplossing.
0.618033988
henge00
Junior Member
Junior Member
Posts: 3
Joined: 2010-02-24, 23:03 UTC

Zelf maar iets gebouwd in VB60: TCDirMenu

Post by *henge00 »

Dag Allemaal,

Zit thuis na een afgescheurde achillespees....kan niet klussen of tuinieren maar wel achter mijn PC hangen...dus tijd genoeg om zelf iets te bouwen.

Ondanks alle suggesties heb ik gemeend zelf iets te moeten bouwen.
Ik heb In Vb6 een tooltje gemaakt. Dit lees de sectie DirMenu uit Wincmd.ini uit en zet het in een Treeview. Het laat een venster zien wat je desnoods 'on top' kan laten staan. Dus bovenop TC.
Ik heb een 22 inch scherm dus ik kan m ernaast zetten.
Na één klik op een item wordt in het aangegeven panel een change/directory uitgevoerd.
Het werkt wel iets trager dan de interne hotlist maar dat komt omdat ik gebruik maak van TC´s commandline parameter `O`
Ik wil dit tooltje graag met jullie delen maar kan ik ergens iets plaatsen of uploaden. Ik kan zo te zien hier geen bijlage toevoegen.
Ik zal de source bijsluiten.
Ik hoor het graag :?:
Post Reply