F7 opent een windows scherm, niet nieuwe map

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
boyd57
Junior Member
Junior Member
Posts: 4
Joined: 2013-04-03, 18:26 UTC

F7 opent een windows scherm, niet nieuwe map

Post by *boyd57 »

heb dit al eerder gehad met win7 en opgelost door de toets F7 uit te schakelen in windows, dacht ik maar ik ben de oplossing kwijt. Als ik onderin met de muis klik op F7 nieuwe map, dan kan ik een nieuwe map maken maar als ik op F7 toets druk, opent windows een scherm met als titel muziekbestanden.
User avatar
J.A. Gruys
Member
Member
Posts: 130
Joined: 2003-07-29, 07:49 UTC
Location: Netherlands

Post by *J.A. Gruys »

Ga naar Configuratie > Opties > Diversen > Toetsencombinatie herdefiniëren,

kijk wat daar staat voor F7, en verwijder of wijzig dat eventueel (vergrootglaasje ernaast).

Bij mij luidt de opdracht voor F7 aldaar:

Standaard commando (geen verandering)
J.A.G.
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4576
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Re: F7 opent een windows scherm, niet nieuwe map

Post by *white »

boyd57 wrote:heb dit al eerder gehad met win7 en opgelost door de toets F7 uit te schakelen in windows, dacht ik maar ik ben de oplossing kwijt. Als ik onderin met de muis klik op F7 nieuwe map, dan kan ik een nieuwe map maken maar als ik op F7 toets druk, opent windows een scherm met als titel muziekbestanden.
Ik heb zelf geen Windows 7, maar ik kan op internet nergens terugvinden dat F7 een sneltoets is van Windows die de map met muziekbestanden opent. Ik vermoed dat een ander programma hiervoor verantwoordelijk is.
boyd57
Junior Member
Junior Member
Posts: 4
Joined: 2013-04-03, 18:26 UTC

Post by *boyd57 »

J.A. Gruys wrote:Ga naar Configuratie > Opties > Diversen > Toetsencombinatie herdefiniëren,

kijk wat daar staat voor F7, en verwijder of wijzig dat eventueel (vergrootglaasje ernaast).

Bij mij luidt de opdracht voor F7 aldaar:

Standaard commando (geen verandering)
Had ik al gekeken, staat ook standaard commando(gee...

Ik baal dat ik het niet goed opgeschreven heb, waar ik dit in het verleden heb aangepast, inderdaad kan het ook van een ander programma komen en niet van windows. En om nu alle programma's stuk voor stuk te verwijderen om er achter te komen welk programma verantwoordelijk is, nou nog heel even niet, heb net alles nieuw geinstalleerd. Ik zoek nog maar even verder.
User avatar
J.A. Gruys
Member
Member
Posts: 130
Joined: 2003-07-29, 07:49 UTC
Location: Netherlands

Post by *J.A. Gruys »

Is "Muziekbestanden" een echt bestaande map? Zit er wat in?

Als een ander programma F7 heeft "gekaapt", lijkt een programma voor muziek bewerken of downloaden het waarschijnlijkst. Onlangs zoiets geïnstalleerd, in gebruik genomen of aangepast?
J.A.G.
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4576
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Post by *white »

J.A. Gruys wrote:Als een ander programma F7 heeft "gekaapt", lijkt een programma voor muziek bewerken of downloaden het waarschijnlijkst.
Ik denk eerder aan software behorende bij een (laptop)toetsenbord.
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4576
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Post by *white »

boyd57 wrote:Had ik al gekeken, staat ook standaard commando(gee...
Wat gebeurt er als je cm_MkDir toewijst aan F7?
boyd57
Junior Member
Junior Member
Posts: 4
Joined: 2013-04-03, 18:26 UTC

Post by *boyd57 »

white wrote:
boyd57 wrote:Had ik al gekeken, staat ook standaard commando(gee...
Wat gebeurt er als je cm_MkDir toewijst aan F7?
het betreft een desktop pc, geen laptop. overigens op mijn laptop werkt alles goed en ook op mijn oude pc. Op de nieuwe pc zijn dezelfde programma's geinstalleerd als op de oude pc en geen extra programma's, die niet op de oude staan.
Ik heb geen programma geinstalleerd wat met muziek te maken heeft.
F7 toewijzen aan cmd_mkdir lukt niet, als ik hem toewijs, komt er een groen vinkje te staan maar ik kan niet 'toepassen' aanlikken, deze blijft licht grijs, niet actief dus. Als ik ok klik en ik open opnieuw, dan staat f7 weer standaard, overanderd
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4576
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Post by *white »

boyd57 wrote:F7 toewijzen aan cmd_mkdir lukt niet, als ik hem toewijs, komt er een groen vinkje te staan maar ik kan niet 'toepassen' aanlikken, deze blijft licht grijs, niet actief dus. Als ik ok klik en ik open opnieuw, dan staat f7 weer standaard, overanderd
Dat klopt. Het is wat onduidelijk, maar het is de bedoeling dat je het groene vinkje aanklikt.

Ik denk dat het dan nog niet opgelost is, maar je weet maar nooit.
boyd57
Junior Member
Junior Member
Posts: 4
Joined: 2013-04-03, 18:26 UTC

Post by *boyd57 »

white wrote:
boyd57 wrote:F7 toewijzen aan cmd_mkdir lukt niet, als ik hem toewijs, komt er een groen vinkje te staan maar ik kan niet 'toepassen' aanlikken, deze blijft licht grijs, niet actief dus. Als ik ok klik en ik open opnieuw, dan staat f7 weer standaard, overanderd
Dat klopt. Het is wat onduidelijk, maar het is de bedoeling dat je het groene vinkje aanklikt.

Ik denk dat het dan nog niet opgelost is, maar je weet maar nooit.
Eureka.
Ik heb radio online van nend software geinstalleerd om naar de radio te luisteren en daar zitten allerlei toetsen geprogrammeerd om het programma te kunnen bedienen en F7 was om een bibliotheek te openen.
Pfff, dat kost veel uren zoeken. Meteen maar even mijn installatie lijst aangepast voor een volgende keer.
Dank voor het mee denken, ik kwam uiteindelijk op het idee vanwege de opmerking, dat een ander programma F7 gekaapt had.
Ben weer helemaal blij.
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4576
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Post by *white »

Gefeliciteerd :D
User avatar
J.A. Gruys
Member
Member
Posts: 130
Joined: 2003-07-29, 07:49 UTC
Location: Netherlands

Post by *J.A. Gruys »

Inderdaad, gefeliciteerd. Ben blij dat de opmerking dat de toets misschien was gekaapt door een programma dat te maken heeft met muziek, heeft geholpen de oorzaak van dit vervelende probleem te identificeren.
J.A.G.
Post Reply