Bekijken/openen van rarbestanden gewijzigd in 8.50?

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
Magsel
Junior Member
Junior Member
Posts: 2
Joined: 2014-02-23, 11:39 UTC
Location: The Hague, Netherlands

Bekijken/openen van rarbestanden gewijzigd in 8.50?

Post by *Magsel »

In 8.01 kon ik dubbelklikken/enteren op een rar bestand en dan zag ik de inhoud van dat rarbestand en de volgende rarbestanden in dezelfde serie, bijv. hallo.part001.rar t/m hallo.part100 en verder. Zelfs als alle parts nog niet waren gedownload.

Als ik dat in 8.50 probeer, krijg ik eerst een dialoog met de vraag naar het partxxx nummer wat nog niet gedownload is.

Ik zal morgen deze regel aanpassen met een image, aangezien dit mijn eerste post is en ik nog geen image links mag plaatsen.

Vervolgens druk op ESC en dan krijg ik een foutmelding te zien.

Ik zal morgen deze regel aanpassen met een image, aangezien dit mijn eerste post is en ik nog geen image links mag plaatsen.

Vervolgens weer op ESC drukken en dan eindelijk krijg ik te zien wat in 8.01 te zien kreeg :(

Iemand enig idee of dit een bug is of aanpassing of instelling?
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4576
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Post by *white »

Dit is een bekend probleem met versie 8.50. Voorheen las Total Commander de inhoud van de RAR delen zelf. Door de complexiteit van het nieuwe RAR5-formaat gebruikt Total Commander nu unrar.dll van de makers van rar. Dit is een gevolg hiervan.

Zie bijvoorbeeld hier:
http://ghisler.ch/board/viewtopic.php?t=39607
Magsel
Junior Member
Junior Member
Posts: 2
Joined: 2014-02-23, 11:39 UTC
Location: The Hague, Netherlands

Post by *Magsel »

Cheers voor de reply :)
Jammer dat er geen oplossing is :(
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4576
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Post by *white »

Magsel wrote:Cheers voor de reply :)
Graag gedaan.
Magsel wrote:Jammer dat er geen oplossing is :(
Misschien dat er nog wel een oplossing komt. Het zou mij niet verbazen als dit in de eerstvolgende versie opgelost is.
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4576
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Post by *white »

Voor de volledigheid, dit is het antwoord van Christian Ghisler.
ghisler(Author) [url=http://ghisler.ch/board/viewtopic.php?p=279948#279948]hier[/url] wrote:This is not a bug. TC 8.5 now shows the content of ALL parts of a RAR, not just the contents of the part you try to open. When a part is missing, TC will show an error - and then if you click OK, will show the contents up to that missing part.
Vertaling:
Dit is geen bug. TC 8.5 laat nu de inhoud zien van alle RAR delen, niet slechts het deel dat je probeert te openen. Wanneer een deel ontbreekt, laat TC een foutmelding zien - en als je OK klikt, zal de inhoud tot aan dat ontbrekende deel getoond worden.
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4576
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Post by *white »

Update. Total Commander 8.51 beta 1 is al weer uitgebracht. Hier is wat er betreffende de RAR bestanden veranderd is.
ghisler(Author) [url=http://ghisler.ch/board/viewtopic.php?p=280123#280123]hier[/url] wrote:For the first beta of TC 8.51, I have implemented a small amelioration: When the "Next volume" dialog is cancelled, TC will show the archive contents without further error messages. This way the user is alerted about the partial file, but only has to deal with one dialog.
Vertaling:
Voor de eerste beta van TC 8.51, heb ik kleine verbetering aangebracht: Wanneer het "Volgende volume"-venster wordt geannuleerd, zal TC de inhoud van het archief laten zien zonder verder foutmeldingen. Op deze manier is de gebruiker gealarmeerd over het onvolledige bestand, maar hoeft maar een dialoogvenster te verwerken.
Post Reply