TC versus MultiCommander

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
User avatar
Marieke
Junior Member
Junior Member
Posts: 69
Joined: 2006-05-17, 18:55 UTC
Location: Alkmaar
Contact:

TC versus MultiCommander

Post by *Marieke »

Een kennis van mij is overgegaan van TC naar MultiCommander...
Heel veel pro's kon hij nog niet opnoemen: Je kon met Scripts werken en iets over de TimeStamp.
Omdat ik zo wel kan zien dat deze kloon niet in de buurt komt van TC vraag ik me toch af of anderen daar ervaringen mee hebben en wat Pro's en Con's kunnen opnoemen. Ik heb er een paar gelezen op het Internet maar vond dat wat simplistisch overkomen.
Ik doe zelf heel veel met MultiRename (incl. RegEx) en Aangepaste Kolommen. Ook het kopiëren van Filenamen (met of zonder path) is een favoriet. Ik heb diverse opdrachten onder een knop gezet die zowel de linker- als de rechterhelft tegelijk beïnvloeden, enzovoort...
De Manual van MultiCommander heeft 300 pages dus vind ik iets te veel om door te worstelen...
Weet iemand nog wat pluspunten van TC t.o.v. MC waarmee ik de conversatie met mijn kennis gaande kan houden?
Groetjes - Marieke P. - #117942
User avatar
Stefan2
Power Member
Power Member
Posts: 4133
Joined: 2007-09-13, 22:20 UTC
Location: Europa

Re: TC versus MultiCommander

Post by *Stefan2 »

Installeer beide en probeer het zelf.
Niemand kan het werk overnemen :D

En vertel ons dan wat u denkt dat beter is.


 
ubronan
Junior Member
Junior Member
Posts: 2
Joined: 2020-11-25, 19:58 UTC

Re: TC versus MultiCommander

Post by *ubronan »

Hmm nu ik zou echt niet meer naar een ander programma over willen stappen, om de simpele reden dat TC alles kan wat je zou kunnen bedenken.
En als bijkomend nadeel is dan ook meteen (ook al is het bijna een kloon van TC) ik toch weer de oude vertrouwde toets aanslagen gebruikte, wat dan soms tot wel heel vervelende resultaten kwam. Of totaal wat anders deed dan ik gewend ben.
Ik ben dan ook al vele jaren trouwe gebruiker van TC ook al is dit niet meer zichtbaar omdat ik meerdere jaren ivm met ziekte van beide niet meer op het forum kwam en inmiddels niet meer kan inloggen op mijn oude account.

Terugkomend op TC komt ook om de hoek dat ik vrijwel nooit rare dingen heb meegemaakt buiten het gebruik van de Beta testversies dat af en toe iets even niet helemaal werkte zoals je gewend was.
Of dat er een kleine wijziging had plaatsgevonden in hoe je de een of de andere functie moest aanslaan, maar dat is eigenlijk amper voorgekomen
Toch heb ik nog nooit reden gehad om ooit aan een andere file manager te moeten beginnen.
TC is in alle opzichten voor mij echt de super tool die ik nooit meer zou willen missen, ook nu ik niet meer in de IT wereld werk, doe ik nog steeds van alles met dit super programma.
Zeker ook omdat ik nog steeds veel gevraagd word om bij vrienden en kennissen probleempjes op te komen lossen, en dan komt toch echt TC weer op zijn eigen usb stickje te voorschijn, want ik voel mij onthand zonder :)
Ik durf niet eens meer durven te zeggen hoelang ik al eigenaar van mijn eigen TC licentie ben, en lol weet niet eens meer met welk email adres ik ooit ben ingeschreven op het forum. Maar zelfs daarvoor heb ik het al jaren gebruikt
Ik wil daarmee duidelijk maken dat het absoluut een aanrader is voor mensen die wel goed lezen wat je met dit programma kan doen en zich eerst uitgebreid inlezen voordat ze bepaalde functies gaan gebruiken. En dan niet moeten gaan denken dat iets wat je niet kent zomaar weg mag :D
Door mijn jaren lange ervaring met TC kan ik dan ook razendsnel van alles achter elkaar doen, zodat sommige mensen mij de bijnaam PC Wizard gaven en totaal geen idee meer hadden wat ik allemaal had gedaan. Want tsja ik gebruik constant de toetsaanslagen en gebruik dan ook amper de muis, sneller kan echt niet.
Lang verhaal TC is een heel goed en betrouwbaar product dus geen reden om bij de andere te kijken.
User avatar
Marieke
Junior Member
Junior Member
Posts: 69
Joined: 2006-05-17, 18:55 UTC
Location: Alkmaar
Contact:

Re: TC versus MultiCommander

Post by *Marieke »

@ Ubronan - Ik heb de licentie van TC gekocht op 28 februari 2005 (zo'n dag vergeet je nooit)... En daarvoor een aantal jaar de 'Free Version'.
Ik kan echt niet zonder en alles wat ik (snel) doe op de pc is dankzij Total Commander. Vaak heb ik wel eens de behoefte om het nog eens te
gaan betalen. Maar niet iedereen is er zo handig in... Daarom heb ik wel eens alternatieven bekeken, ook i.v.m. gratis versies voor mensen
die nog niet zo vertrouwd waren met een computer (een mobieltje is dus géén computer!).
Een kennis (programmeur) wilde beweren dat MultiCommander beter was dan TotalCommander en hoe overtuig je zo'n iemand?
Groetjes - Marieke P. - #117942
User avatar
Alexei
Junior Member
Junior Member
Posts: 30
Joined: 2007-01-18, 22:38 UTC
Location: Emmeloord (NL)

Re: TC versus MultiCommander

Post by *Alexei »

Als er één soort gebruiker is die star zijn in denken dan zijn dat programmeurs wel, Niet dus!

Zonde van je energie.
TC heeft echt alles wat een programmeur of gebruiker nodig heeft.
Best regards, Alexei
Personal license #147689 Using Windows 10
TC 10.
User avatar
Marieke
Junior Member
Junior Member
Posts: 69
Joined: 2006-05-17, 18:55 UTC
Location: Alkmaar
Contact:

Re: TC versus MultiCommander

Post by *Marieke »

Dat zou best eens kunnen Alexei - Gelukkig dan maar dat ik zelf niet z'n beste programmeur ben :)
Groetjes - Marieke P. - #117942
Post Reply