Win10 desktop bestanden verslepen naar TC

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
User avatar
Marieke
Junior Member
Junior Member
Posts: 69
Joined: 2006-05-17, 18:55 UTC
Location: Alkmaar
Contact:

Win10 desktop bestanden verslepen naar TC

Post by *Marieke »

Met frisse tegenzin maak ik af en toe gebruik van Win10 en elke keer stuit je wel weer op een ander irritant probleem:
Waarom kan ik een simpel *.txt bestand dat ik op de desktop heb geplaatst niet meer naar een willekeurige map in TC slepen?
Het 'Waarom' kunnen we ons beter niet afvragen maar wel: 'Hoe kan ik een bestandje van de desktop naar TC slepen als Win10 dat verhindert?'....
(TC openen als administrator helpt niet).
Groetjes - Marieke P. - #117942
User avatar
silencer
Senior Member
Senior Member
Posts: 208
Joined: 2003-05-13, 13:18 UTC
Location: The Netherlands

Re: Win10 desktop bestanden verslepen naar TC

Post by *silencer »

Je schrijft "TC openen als administrator helpt niet". Maar het is juist, dan werkt het juist niet. Heb je het ook geprobeerd zonder admin? want dat werkt prima bij mij.
User avatar
Marieke
Junior Member
Junior Member
Posts: 69
Joined: 2006-05-17, 18:55 UTC
Location: Alkmaar
Contact:

Re: Win10 desktop bestanden verslepen naar TC

Post by *Marieke »

Ik had al problemen toen dat nog niet als administrator stond ingesteld, bij elke start van TC kreeg ik allerlei meldingen en kon ik er niet veel mee. Dat is nu dus verbeterd (maar wat ik heb aangepast weet ik niet precies meer) . TC kan ik gewoon zonder problemen steeds opstarten + gebruiken.
Nu alleen weer dat slepen. Zodra ik weer in de buurt van het apparaat kom (elke dag maar ik loop er met een boog omheen) zal ik weer wat gaan proberen.
Groetjes - Marieke P. - #117942
User avatar
Marieke
Junior Member
Junior Member
Posts: 69
Joined: 2006-05-17, 18:55 UTC
Location: Alkmaar
Contact:

Re: Win10 desktop bestanden verslepen naar TC

Post by *Marieke »

Gister even de Win10 laptop aangezet (+ verplicht 1,5 uur updaten), allerlei instellingen geprobeerd bij de eigenschappen / beveiliging maar niet veel verder gekomen. Behalve dan dat de 64 bits versie géén problemen geeft en je daar wèl bestanden vanuit de desktop heen kunt slepen.
'Zonder admin.rechten' heb ik niet geprobeerd, de 32 + 64 bits staan hetzelfde.
Groetjes - Marieke P. - #117942
ubronan
Junior Member
Junior Member
Posts: 2
Joined: 2020-11-25, 19:58 UTC

Re: Win10 desktop bestanden verslepen naar TC

Post by *ubronan »

Ik heb het vermoeden dat je een poging doet om een bestandje te slepen naar een map/folder die rechten beschermd is, als ik dit zo lees zeker na de recente updates is het veel moeilijker gemaakt om bestanden in deze beschermde mappen/folders te plaatsen.
De makkelijkste manier om dit te achterhalen is simpelweg naar je eigen document map te slepen, of als je meerdere schijven hebt gebruik te maken van de andere schijf waar je een map hebt aangemaakt die je als een tijdelijke map gebruikt, toch vind ik het erg omslachtig om iets te slepen zeker omdat je met TC werkt kun je eigenlijk overal bij en kun je veel makkelijker zien waarom iets niet echt wil. En als je admin rechten nodig hebt vraagt TC je dan ook die te geven zodat je toch dat zou kunnen doen. Als je bijvoorbeeld een plaatje op je desktop hebt kun je deze met TC in duo kolom mode zeer snel naar jouw pc gaan en daar de desktop selecteren en het bestandje aanwijzen en vervolgens in je andere kolom aanwijzen waar je het wil hebben. Met F5 maak je een kopie en met F6 verplaats je dan het bestandje met gemak waar jij het wil hebben.
Wat ik bedoel naar jouw pc gaan is dat je in totalcmd naar jouw systeem schijf wijst aan ene kant en aan de andere naar het doel

Want ik zelf kom ook regelmatig tegen dat de nieuwere versies van windows steeds meer doelen niet meer toelaat om daar iets mee te doen, dat dit tot doel heeft om misbruik en dergelijke tegen te gaan maakt het er toch niet makkelijker op voor de gebruikers die dit voorheen gewoon konden doen. Er komen steeds meer beperkingen en deze dwingen eigenlijk ook af dat je steeds meer gebruik moet gaan maken wat MS bedenkt wat jij zou moeten gebruiken. Ik zal er niet verder op in gaan of dit wel of niet zin heeft. Maar gezien wat ik lees moet het haast wel in het rechten verhaal liggen. Tevens ook een nieuwe is dat als het hetzelfde bestand is wat er al eerder stond welke een verloren gebruikers id heeft doordat de pc onderuit ging of met welke fout ook was aangemaakt. Zul je zelfs als admin soms niet eens er iets mee kunnen. Dan zul je letterlijk moeten inloggen als de echte admin om het op te lossen. Hiervoor moet je dan letterlijk eerst het verscholen admin account weer activeren.
Dat dit nogal een gedoe is snap ik maar het kan echt gebeuren.
Een andere oplossing is meestal dat je zelf het document nog open hebt in je programma bijvoorbeeld word of notepad dan kan echt niets doen met dat bestand voor je dit programma hebt afgesloten.
User avatar
Marieke
Junior Member
Junior Member
Posts: 69
Joined: 2006-05-17, 18:55 UTC
Location: Alkmaar
Contact:

Re: Win10 desktop bestanden verslepen naar TC

Post by *Marieke »

@ Ubronan - Het was zo simpel: Ik heb een leeg kladblok bestandje op mijn desktop staan: Info.txt.
Dat gebruik ik vaak als ik snel - door te slepen naar TC- aan een map info wil toevoegen met Notepad2.
In Win10 lukt dat dus niet met de 32bits versie van TC maar wel met de 64bits die ik minder vaak gebruik.
Groetjes - Marieke P. - #117942
Post Reply