[mod]Titel aangepast en de vragen betreffende printen en copieren in de queue afgesplitst[/mod]
Is het mogelijk met TC om de eerste letters van een bestand in te vullen en dat hij dan naar dat besand/mapje gaat zodat je niet met de pijltoetsen erheen hoeft.
Bijvoorbeeld in mijn map Software zitten ongeveer 120 mappen als ik nu naar het midden van deze map wil moet ik erg lang scrollen en ALT+F7 is niet handig.
Het lijkt mij veel handiger door ergens een aantal letters van de map te typen en dat die dan erheen gaat.
Wanneer ik meerdere dingen wil kopieren doet TC dit tegelijkertijd wat de kopieersnelheid drastische laat afnemen. Is het mogelijk wanneer ik meerdere dingen kopieer een soort van queue in te stellen? Zodat hij pas het volgende bestand kopieert wanneer het vorige klaar is?
Als ik op een document ga staan en druk op CTRL+F9 kan ik dit document afdrukken, maar hoe kan ik bijvoorbeeld 20 geselecteerde bestanden afdrukken zonder op elk bestand CTRL+F9 te hoeven drukken?
BVD
Jordi
Enkele Brandende Vragen over TC (Snelzoeken van bestanden)
Moderators: Rein de Jong, white
In het vervolg 1 vraag per topic, alsjeblieft. Bvd.
Ik vrees dat ik je hiermee weinig verder kan helpen.
Ook voor dat multi-afdrukken zou ik geen oplossing weten.
Je probeert wel zuinig om te gaan met je toetsenbord, moet ik je nageven.
Ik vrees dat ik je hiermee weinig verder kan helpen.
Ik meen van niet. Persoonlijk ben ik daar blij om, want ik zou dat buitengewoon storend vinden. 120 mappen is vrij veel, maar met wat pagedowns kom je er toch snel doorheen lijkt me. Met Ctrl-End kun je van onderaan beginnen.Is het mogelijk met TC om de eerste letters van een bestand in te vullen en dat hij dan naar dat besand/mapje gaat
Is dat zo ? Ik zie altijd keurig bestand voor bestand langskomen in de kopieerbalk.. (running 2K)Wanneer ik meerdere dingen wil kopieren doet TC dit tegelijkertijd
Ook voor dat multi-afdrukken zou ik geen oplossing weten.
Je probeert wel zuinig om te gaan met je toetsenbord, moet ik je nageven.
0.618033988
Snelzoeken om naar bestand te springen
Op je eerste vraag heb ik wel een antwoord: deze optie heet snelzoeken.
Met Ctrl+Alt vastgehouden typ je de eerste letter, dan springt de cursur automatisch naar het eerste bestanddirectory met die letter. Als je de naam verder typt dan springt de cursus naar het goede bestand.
Instelling of dit met Ctrl+Alt werkt of zonder is zelfs aan te passen te vinden in: Configuratie, SnelZoeken
Gr. Johan
Met Ctrl+Alt vastgehouden typ je de eerste letter, dan springt de cursur automatisch naar het eerste bestanddirectory met die letter. Als je de naam verder typt dan springt de cursus naar het goede bestand.
Instelling of dit met Ctrl+Alt werkt of zonder is zelfs aan te passen te vinden in: Configuratie, SnelZoeken
Gr. Johan
Co-auteur NL interface sinds V1.51eB (februari 1995), zie Help, Over Total Commander...
- Rein de Jong
- Senior Member
Toevoegin op het springen naar een bestand
Wat ik veel gebruik is springen naar het eerste bestand in een map. Vooral makkelijk wanneer er veel directories in die map staan.
Maak een nieuwe sneltoets (bv. Alt-Home) in Opties - Divers - Definieer andere toetsencombinatie.
Het commando is:
cm_GoToFirstFile (Plaats de cursor op het eerste bestand in de lijst)
Staat bij Navigatie in TC7b3
Maak een nieuwe sneltoets (bv. Alt-Home) in Opties - Divers - Definieer andere toetsencombinatie.
Het commando is:
cm_GoToFirstFile (Plaats de cursor op het eerste bestand in de lijst)
Staat bij Navigatie in TC7b3
- Sjef van Egmond
- Member
Hallo Jordi,
Het is maar net wat je gewend bent, maar ik werk altijd in de korte modus (Ctrl/F1). Dan krijg je veel meer mappen en bestanden op je scherm en je kunt dan ook links-rechts scrollen met de pijltoetsen. Dat gaat lekker snel! Terug naar de root: linkerpijltje even ingedrukt houden. De gegevens van een bestand krijg je toch wel te zien in de statusbalk onderaan, dus daar heb je de modus Lang (Ctrl/F2) niet voor nodig. En de iconen staan bij mij op 32 pixels, zoals bij XP. Maar zoals gezegd, het is maar wat je gewend bent.
Het is maar net wat je gewend bent, maar ik werk altijd in de korte modus (Ctrl/F1). Dan krijg je veel meer mappen en bestanden op je scherm en je kunt dan ook links-rechts scrollen met de pijltoetsen. Dat gaat lekker snel! Terug naar de root: linkerpijltje even ingedrukt houden. De gegevens van een bestand krijg je toch wel te zien in de statusbalk onderaan, dus daar heb je de modus Lang (Ctrl/F2) niet voor nodig. En de iconen staan bij mij op 32 pixels, zoals bij XP. Maar zoals gezegd, het is maar wat je gewend bent.
Licentie#8923