Als ik de TC downloadpagina: http://www.totalcmd.net/ probeer te benaderen wordt ik
getrakteerd op flitsende schermen en veel "laden"-activiteit uit verschillende bronnen.
Na deze aktie heb ik de volgende spyware cookie: yadro.ru
Deze was tot nog toe op 1 van mijn PC's niet weg te krijgen (definitief).
Het lukt me trouwens ook niet om de site te bekijken of om iets te downloaden.
Probleem op totalcmd.net
Moderators: Rein de Jong, white
Probleem op totalcmd.net
Groetjes - Marieke P. - #117942
Op mijn PC kreeg ik de spyware cookie: yadro.ru wel weg maar hij kwam ook zo weer terug ook al ging ik niet naar TC.net. Daarna heb ik op mijn laptop gekeken (eerst met CCleaner alle cookies en internetspul gewist) en alleen naar TC.net gegaan. Direkt daarna stond hij er weer: cookie yadro.ru. Op de laptop kan ik hem wel weghalen zonder dat hij terugkomt.
Ik heb geprobeerd erachter te komen of dit kwaad kan maar weet het nog niet zeker. Ik heb het liever niet.
Ik heb geprobeerd erachter te komen of dit kwaad kan maar weet het nog niet zeker. Ik heb het liever niet.
Groetjes - Marieke P. - #117942
Prima benadering. Cookies : als het moet, moet het, maar liever niet.
Zojuist gecheckt, en de looping-situatie op die site is nog steeds zo. Wegblijven dus.
Eerst maar eens kijken wat Andrey Pyasetskiy hieraan denkt te doen.
Zoals CopyCats zegt, cookies is een kwestie van persoonlijke instellingen in de browser, en zelfs al laat je ze toe tijdens een
sessie, dan kun je vaak de browser zo instellen, dat ie bij het sluiten de bestaande cookies wist. Maar daarna cleanen kan ook.
Een cookie is trouwens wat anders dan spyware. Dan is er meer aan de hand. Want een cookie is alleen maar een stukje data,
dat op het locale systeem geraadpleegd kan worden. Als zo'n link na cleanen weer terugkomt op het systeen na opstarten,
dan betekent dat dat er iets met 'yadro.ru' in de registry is toegevoegd om het weer te plaatsen en evt iets op te starten.
Zojuist gecheckt, en de looping-situatie op die site is nog steeds zo. Wegblijven dus.
Eerst maar eens kijken wat Andrey Pyasetskiy hieraan denkt te doen.
Zoals CopyCats zegt, cookies is een kwestie van persoonlijke instellingen in de browser, en zelfs al laat je ze toe tijdens een
sessie, dan kun je vaak de browser zo instellen, dat ie bij het sluiten de bestaande cookies wist. Maar daarna cleanen kan ook.
Een cookie is trouwens wat anders dan spyware. Dan is er meer aan de hand. Want een cookie is alleen maar een stukje data,
dat op het locale systeem geraadpleegd kan worden. Als zo'n link na cleanen weer terugkomt op het systeen na opstarten,
dan betekent dat dat er iets met 'yadro.ru' in de registry is toegevoegd om het weer te plaatsen en evt iets op te starten.
0.618033988