History list verwijderen
Moderators: Rein de Jong, white
-
- New Member
History list verwijderen
Volgens de 'help' kan ik de history list verwijderen door op shift+del te duwen, maar dit lijkt niet te lukken. Heeft iemand soms een ander truukje? De history list is redelijk groot geworden en er zijn een heleboel mappen die ik niet meer gebruik, dus zou het handig zijn om deze te kunnen verwijderen uit de lijst.
Dat eerste is iets anders; Shift-Del kun je gebruiken om entries van de lijst met eerder gebruikte zoekopdrachten (in het Bestanden Zoeken-venster) te wissen.
Voor de gewone History van eerder bezochte directories is bij mijn weten geen knop, maar ze worden opgeslagen in wincmd.ini, dus daar zijn ze eenvoudig te verwijderen. Zoek onderin genoemd bestand naar [LeftHistory] en [RightHistory]. Door die blokken te verwijderen schoon je de historiek. Zorg wel dat Total Commander op dat moment niet draait, anders zal hij de verwijderde entries waarschijnlijk weer terugplaatsen wanneer je het programma afsluit.
Voor de gewone History van eerder bezochte directories is bij mijn weten geen knop, maar ze worden opgeslagen in wincmd.ini, dus daar zijn ze eenvoudig te verwijderen. Zoek onderin genoemd bestand naar [LeftHistory] en [RightHistory]. Door die blokken te verwijderen schoon je de historiek. Zorg wel dat Total Commander op dat moment niet draait, anders zal hij de verwijderde entries waarschijnlijk weer terugplaatsen wanneer je het programma afsluit.
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
Er is een TC utility hiervoor : History Editor.
Voor toepassing ervan moet inderdaad TC niet draaien. Meer dingen kunnen opgeschoond worden.
Basic gebruik voor cleaning : knop 'Delete all' - 'save INI'.
Voor toepassing ervan moet inderdaad TC niet draaien. Meer dingen kunnen opgeschoond worden.
Basic gebruik voor cleaning : knop 'Delete all' - 'save INI'.
0.618033988
History Editor.
Hoi
Kan iemand me uitvoeriger schrijven hoe je de history met dit tooltje ( tekstbestand ?) proper maakt aub ?
Alvast bedankt
Msahc (jarenlang Win & Totalcommander gebruiker)
Kan iemand me uitvoeriger schrijven hoe je de history met dit tooltje ( tekstbestand ?) proper maakt aub ?
Alvast bedankt
Msahc (jarenlang Win & Totalcommander gebruiker)
'tc_hist_edit.7z' is geen tekstbestand. Het 7z formaat is een compressie-type zoals zip.
Je moet dit bestand dus downloaden, uitpakken met TC en ergens in een eigen directory plaatsen.
De inhoud ervan zou moeten zijn :
History Editor.exe
MsComCtl.Ocx
readme.txt
- run de exe-file en je kunt zien welke knoppen ik bedoel.
Je moet dit bestand dus downloaden, uitpakken met TC en ergens in een eigen directory plaatsen.
De inhoud ervan zou moeten zijn :
History Editor.exe
MsComCtl.Ocx
readme.txt
- run de exe-file en je kunt zien welke knoppen ik bedoel.
0.618033988
Please help
Tot nu toe geen oplossing.
tc_hist_edit.7z is geen compressiebestand, geen tekstfiel en geen uitvoerbaar bestand ?
Help please.
Msahc
tc_hist_edit.7z is geen compressiebestand, geen tekstfiel en geen uitvoerbaar bestand ?
Help please.
Msahc